TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Do Zakopanego bez korków?

Dziennik Polski dotarł do wstępnych wyników prac nad "Studium lokalizacyjno-funkcjonalno-ruchowym rozwoju podhalańsko-tatrzańskiego układu komunikacyjnego", które opracowywane jest na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego.


Opracowanie ma pokazać, czy jest możliwe stworzenie alternatywnych dla "zakopianki" dróg dojazdowych na Podhale i do Zakopanego oraz co trzeba zrobić, żeby nowy układ dróg był funkcjonalny. Wstępne analizy wykazują, że przejęcie ruchu przez inne niż "zakopianka" drogi krajowe i wojewódzkie nie wymaga wielkiej przebudowy tych szlaków. Co więcej - specjaliści sugerują, żeby nie poszerzać dróg, skupić się natomiast na poprawie bezpieczeństwa ruchu, np. poprzez budowę chodników oraz obwodnic Mszany Dolnej, Białki Tatrzańskiej i Czarnego Dunajca. Wykluczają natomiast, by ruch tranzytowy do miejscowości wypoczynkowych na Podhalu mógł odbywać się drogami gminnymi. Ruch ma usprawnić także szybka kolej miejska na trasie Nowy Targ - Zakopane.

Jako najprostsze rozwiązanie proponowane jest jednolite, charakterystyczne oznakowanie dla wszystkich dróg prowadzących do miejscowości wypoczynkowych i jak najszersze rozpropagowanie informacji o nowych drogowskazach, tak, by były one znane kierowcom w całej Polsce - informuje "Dziennik Polski".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Zakopane do Zakopanego zakopianka Podhale Tatry Dziennik Polski drogi dojazd obwodnica Mszana Dolna Białka Tatrzańska Czarny Dunajec Nowy Targ - Zakopane tranzyt szybka kolej miejska drogowskazy alternatywa dla zakopianki bez dojazdowe korki na drodze w tunel droga z korków jak kraków


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję