TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Okęcie: kolejne opóźnienia w budowie linii kolejowej ze Śródmieścia

Stacja kolejowa, właśnie ukończona koło lotniska Okęcie, przez kilka lat będzie stała pusta. Kolejarze spóźniają się bowiem z budową torów.


Podziemna stacja powstała pod jednym z parkingów przy lotnisku. Wysiadający tam w przyszłości z pociągów pasażerowie, wyjdą na powierzchnię koło obecnego terminalu krajowego.

Na razie stacja gotowa jest w stanie surowym: powstał betonowy peron, a po jego bokach przygotowane jest miejsce na tory. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy zaczną dojeżdżać tam pociągi. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż odkłada budowę półtorakilometrowego odcinka torów - odnogi od linii Warszawa-Radom. Zgodnie z porozumieniem z początku 2004 r. w sprawie dojazdu na lotnisko, zawartym między rządem i władzami miasta, nowy fragment torów już powinien być gotowy. Zeszłorocznym aneksem jednak, oddanie stacji z torami przesunięto na rok 2009. Tego terminu prawdopodobnie także nie uda się dotrzymać. - Czeska firma Sudop projektująca półtorakilometrowy tunel, którym będą jeździć pociągi, ma poważne opóźnienia. Naliczamy im już kary umowne - wyjaśnia Krzysztof Celiński, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Opóźnienia to nie tylko strata dla podróżnych. Kiedy wreszcie nastąpi budowa tunelu, trzeba będzie m.in. rozebrać część niedawno zbudowanej pętli autobusowej i niektóre nowe jezdnie. Wszystko przez to, że tunel będzie budowany techniką odkrywkową.

Na razie kolejarze chcą tylko rozpocząć remont zniszczonych torów linii radomskiej, po których w przyszłości pasażerowie będą dojeżdżać na lotnisko. Pierwszy będzie odcinek od Okęcia do Dworca Zachodniego. Przy okazji zbudowane zostaną dwie dodatkowe stacje - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City oraz obok ul. Żwirki i Wigury obok salonu Fiata Carserwis.

Do przetargu na przebudowę tej linii wpłynęły dwie oferty: za 205 i 208 mln zł. Przetarg zostanie rozstrzygnięty wkrótce, a remont torów ma odbyć się w wakacje. Wtedy będzie można spodziewać się ogromnych utrudnień na linii z Radomia: ruch pociągów od Okęcia do Dworca Zachodniego prawdopodobnie będzie całkowicie wstrzymany.

Ale kiedy w końcu uda się wyremontować tory oraz zbudować łącznik na lotnisko, przejazd pociągiem ze Śródmieścia zajmie podróżnym niecałe 20 minut.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie lotnisko Warszawa Śródmieście kolej linie kolejowe tunel stacja kolejowa kolejarze pasażerowie terminal pociągi PKP Polskie Linie Kolejowe Warszawa-Radom Sudop Krzysztof Celiński Dworzec Zachodni Aleje Jerozolimskie Blue City Carserwis przetarg budowa tunelu na okecie linii kolejowej do kiedy linia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję