Okęcie: kolejne opóźnienia w budowie linii kolejowej ze Śródmieścia
Stacja kolejowa, właśnie ukończona koło lotniska Okęcie, przez kilka lat będzie stała pusta. Kolejarze spóźniają się bowiem z budową torów.
Podziemna stacja powstała pod jednym z parkingów przy lotnisku. Wysiadający tam w przyszłości z pociągów pasażerowie, wyjdą na powierzchnię koło obecnego terminalu krajowego.
Na razie stacja gotowa jest w stanie surowym: powstał betonowy peron, a po jego bokach przygotowane jest miejsce na tory. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy zaczną dojeżdżać tam pociągi. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż odkłada budowę półtorakilometrowego odcinka torów - odnogi od linii Warszawa-Radom. Zgodnie z porozumieniem z początku 2004 r. w sprawie dojazdu na lotnisko, zawartym między rządem i władzami miasta, nowy fragment torów już powinien być gotowy. Zeszłorocznym aneksem jednak, oddanie stacji z torami przesunięto na rok 2009. Tego terminu prawdopodobnie także nie uda się dotrzymać. - Czeska firma Sudop projektująca półtorakilometrowy tunel, którym będą jeździć pociągi, ma poważne opóźnienia. Naliczamy im już kary umowne - wyjaśnia Krzysztof Celiński, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Opóźnienia to nie tylko strata dla podróżnych. Kiedy wreszcie nastąpi budowa tunelu, trzeba będzie m.in. rozebrać część niedawno zbudowanej pętli autobusowej i niektóre nowe jezdnie. Wszystko przez to, że tunel będzie budowany techniką odkrywkową.
Na razie kolejarze chcą tylko rozpocząć remont zniszczonych torów linii radomskiej, po których w przyszłości pasażerowie będą dojeżdżać na lotnisko. Pierwszy będzie odcinek od Okęcia do Dworca Zachodniego. Przy okazji zbudowane zostaną dwie dodatkowe stacje - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City oraz obok ul. Żwirki i Wigury obok salonu Fiata Carserwis.
Do przetargu na przebudowę tej linii wpłynęły dwie oferty: za 205 i 208 mln zł. Przetarg zostanie rozstrzygnięty wkrótce, a remont torów ma odbyć się w wakacje. Wtedy będzie można spodziewać się ogromnych utrudnień na linii z Radomia: ruch pociągów od Okęcia do Dworca Zachodniego prawdopodobnie będzie całkowicie wstrzymany.
Ale kiedy w końcu uda się wyremontować tory oraz zbudować łącznik na lotnisko, przejazd pociągiem ze Śródmieścia zajmie podróżnym niecałe 20 minut.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Praca na czarno przy budowie hotelu?
Austria: rośnie liczba przyjazdów zagranicznych
W Łodzi będzie jeszcze więcej biurowców i hoteli
Z Krakowa do Wadowic kursuje pociąg papieski
British Airways: blisko miliard dolarów zapewni płynność finansową
Mazowiecka inspekcja kontroluje autokary jadące na ferie
Ryanair oferuje bilety po 12 zł
Euro 2012: mecz finałowy będzie w Warszawie, a nie w Kijowie?
Pyrzowice nie zdążą z szybką koleją przed Euro?
Awaryjne wznowienie odpraw na przejściu w Bezledach
Droższa o 20% infrastruktura kolejowa - co na to przewoźnicy?
Qubus Hotel szuka nowych hoteli do sieci!
Almatur uruchomił serwis dla młodzieży