Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Za błędy PKP płacą podróżni
System komputerowy, którym posługuje się polska kolej, zawiera błędy. Stąd często zdarza się, iż kasjerzy sprzedają podróżnym bilety na pociągi, które nie istnieją. Niestety, za błędy polskiego przewoźnika płacą najczęściej pasażerowie - czytamy w Gazecie Wyborczej.
Błędnie sprzedawane są na przykład bilety na podróż z Wrocławia do Rzeszowa z przesiadką w Krakowie. Mimo, że na stronach internetowych PKP jest informacja, że do pociągu na trasę Kraków-Rzeszów trzeba wykupić miejscówkę, kasjerzy takiej informacji nie posiadają, co skutkuje błędnym wystawieniem biletów. Tymczasem pociąg z Krakowa do Rzeszowa to Intercity, w związku z czym bilet powienien być droższy. Przy sprawdzaniu biletów, karę zapłaci podróżny - jeśli nie ma gotówki - za bilet kredytowy nawet 150 zł. Pasażera czeka więc wyjaśnienie sprawy, mimo, że nie zawinił.
Według Beaty Czemarajdy z biura prasowego PKP, informacje na stronie internetowej umieszczane są za pośrednictwem Telekomunikacji Kolejowej i właśnie tu najczęściej dochodzi do błędów. Jednak Telekomunikacja Kolejowa, która prowadzi stronę internetową kolei, nie czuje się do końca odpowiedzialna za to, co tam się ukazuje. - Umieszczamy takie informacje, jakie dostajemy od konkretnych spółek kolejowych. Nie sprawdzamy tego - wyjaśnia Alicja Kozłowska z biura prasowego Telekomunikacji Kolejowej. Mimo, że PKP obiecuje poprawę błędów, podróżni nadal wprowadzani są w błąd, za który płacą. Jednak, w takiej sytuacji warto pamiętać, że:
- od każdej decyzji konduktora przysługuje odwołanie, na którego rozpatrzenie PKP ma miesiąc,
- jeżeli w błąd wprowadzi podróżnego kasjer, to na podstawie biletu można go zidentyfikować i zaistniałą sytuacje wyjaśnić,
- jeżeli pasażer odmówi przyjęcia nałożonej na kary, przedstawiciel PKP wezwie policję, a sprawa może skończyć się nawet w sądzie. Lepiej więc swoich praw dochodzić przez reklamację, którą ma prawo złożyć każdy. Wystarczy podać nazwę przewoźnika, pisemne roszczenie z uzasadnieniem oraz załączyć odpowiednie dokumenty - może być to np. bilet albo wydruk z internetu.
- aby uniknąć błędów, warto sprawdzić bilet, czy zgadza się data, godzina. Trzeba także sprawdzić czy rodzaj przewoźnika i bilet są odpowiednie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni
[2008-11-26 14:32 87.206.248.*]
pkp firma fest wszyscy kradną ona jest odpowiedz »
PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni
[2008-11-26 15:35 83.30.38.*]
Klient ma odpowiadać za błędy systemu komputerowego kolei - tak to tylko w RP rządzonej przez nieodpowiedzialnych i niekompetentnych!!! (KH) odpowiedz »
PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni
[2008-11-26 17:34 83.27.93.*]
PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni
[2008-11-26 17:39 83.27.93.*]
kilkakrotnie doświadczyłam błędów pkp i po złożeniu reklamacji terminowo otrzymałam list z przeprosinami i zwrot pieniędzy. Natomiast kilkunastokrotnie nie zabrano klientów na samolot Lufthansy prawdopodobnie z powodu overbookingu ( mieli ważne bilety i byli na czas ). Upłynęło wiele miesięcy, a pieniędzy i przeprosin do dziś n i e m a odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Szybciej, bezpieczniej i wygodniej z Warszawy do Łodzi!
Wypadek polskiego autokaru w Turcji: 6 osób jest rannych
Wars: podróżni najchętniej jedzą jajecznicę i schabowego
Zainaugurowano loty z Rzeszowa do Nowego Jorku
Nagrody i wyróżnienia w tym roku trafiają w ręce Germanwings
Swiąteczny prezent dla Warszawiaków
Jak reagują na zamachy polscy turyści będący Egipcie
W świętokrzyskim rozpoczęła sie akcja "Szara strefa"
Czy porównywarka hoteli pozwoli Ci zaoszczędzić?
Linie US Airways znalazły sposób na agresywnych pasażerów
Dojazd z Sofii(Bułgaria) do Krakowa