TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Szybciej, bezpieczniej i wygodniej z Warszawy do Łodzi!

Plany modernizacji trasy kolejowej pomiędzy Warszawą a Łodzią przewidują skrócenie czasu podróży do 75 minut. Będzie to możliwe nie tylko dzięki remontowi torów, ale także za sprawą nowoczesnych, szybkich pociągów które będą obsługiwały odcinek.


Pierwsze pociągi wyruszą w trasę na przełomie 2007 - 2008 roku. Mają być komfortowe - dzięki ograniczeniu emisji hałasu i drgań, a także bezpieczne - dzięki kamerom zainstalowanym w wagonach. Wnętrze nie będzie podzielone ściankami ani drzwiami - konduktor stojący na końcu składu, będzie widział co dzieje się na początku. Pociagi mają także być przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych dzięki poszerzonym przejściom i pomostom ułatwiającym wsiadanie.

PKP Przewozy Regionalne do końca roku chce wyłonić zwycięzcę przetargu na dostarczenie 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na zakup EZT można przeznaczyć 196 mln złotych. Połowa tej sumy pochodzi z budżetu państwa, a druga część do fundusze z Unii Europejskiej z Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport".

Do przetargu stanęło pięć firm:


  • Bombardier Transportation Polska (dawny Pafawag) zaproponował popularny już w Europie pociąg "Talent" którego do tej pory sprzedano ponad 440 sztuk,
  • Pesa z Bydgoszczy proponuje pociąg który dopiero zostanie stworzony,
  • Newag (ZNTK Nowy Sącz) oferuje pociąg kursujący już na trasie z Dworca Centralnego do Grodziska Mazowieckiego,
  • Stadler ze Szwajcarii zaproponował pociąg "Flirt" który jest już w użyciu w Budapeszcie,
  • ZNTK Mińsk Mazowiecki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Przewozy linia kolej transport przewozy transport pociąg przetarg newag z Warszawy do łodzi nowy pesa ezt flirt Warszawa łódź stadler bombardier lodzi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję