Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
Solaris - rekordowy rok 2004
Solaris Bus & Coach dokonał podsumowania wyników za rok 2004. Ubiegły rok okazał się dla Spółki bardzo dobry. Firma odnotowała trzykrotny wzrost zysku, podwojenie sprzedaży eksportowej, a także zdobyła 50 % udziałów w polskim rynku autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych. Najbardziej spektakularnym sukcesem Spółki minionego roku była wygrana w przetargu na dostawę 130 autobusów przegubowych dla Berlińskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej (BVG).
Całkowita wielkość sprzedaży Solaris Bus & Coach w roku 2004 wyniosła 489 pojazdów, w tym 123 autobusy sprzedane klientom polskim i 366 autobusów sprzedanych zagranicą. W ciągu minionego roku Spółka pozyskała 35 nowych odbiorców i zamówienia na 724 nowe pojazdy.
Rynek Polski
W roku 2004 Spółka utrzymała pozycję lidera polskiego rynku autobusowego we wszystkich kategoriach autobusów miejskich, osiągając 37% udziału w rynku. Oznacza to wzrost o 7% w porównaniu do roku poprzedniego i jest najlepszym wynikiem jaki Spółka osiągnęła w swej dotychczasowej historii.
W roku 2004 Spółka powiększyła swój dotychczasowy krąg klientów o siedmiu nowych odbiorców. Kluczowe znaczenie dla sprzedaży krajowej Spółki w roku minionym miało zamówienie przez MPK Kraków 50 Solarisów Urbino, a także przetarg ogłoszony przez MPK Poznań, który zaowocował zamówieniem na 10 Solarisów Urbino.
Na trudnym rynku autobusów turystycznych, który według analityków znajduje się w fazie powolnej, lecz stałej odbudowy, Solaris Bus sprzedał w 2004 r. kolejnych osiem Vacanz. Dużym osiągnięciem Spółki było tu pozyskanie pięciu nowych klientów: Bydgoszcz RCKiK, Trans Bis, Kurier, Trans Expres i Przedsiębiorstwo Turystyczno-Transportowe Machura z Gliwic.
Sprzedaż eksportowa
Podobnie jak w latach poprzednich, tak i w roku 2004 strategia sprzedaży Solaris Bus oparta była na konsekwentnym wzroście liczby sprzedanych produktów na rynkach zagranicznych.
W 2004 r. eksport Spółki wzrósł o 117%, a odbiorcom zagranicznym przekazano 366 autobusów. Udział eksportu w ogólnej strukturze ilościowej sprzedaży Solaris Bus w roku 2004 wzrósł do 75% w porównaniu z 61% w roku poprzednim.
"Ogromne znaczenie ma dla nas fakt, że w ciągu całego minionego roku tak w kraju jak i zagranica udało nam się pozyskać aż 35 nowych klientów. Ten sukces to w dużej mierze zasługa naszych dotychczasowych odbiorców, którzy polecają nas w swoim otoczeniu i wystawiają doskonałe referencje." - podkreśla Prezes firmy, Krzysztof Olszewski.
Najwięksi odbiorcy produktów Spółki w roku 2004 to: Niemcy (110 autobusów), Łotwa (81 autobusów), Szwajcaria (42 autobusy), Czechy (30 autobusów) i Litwa (30 autobusów). Wysoką, piątą pozycję zajęły Włochy, które w roku 2004 kupiły łącznie 26 autobusów i trolejbusów marki Solaris.
"Szczególnie cieszy nas fakt, że wysiłki naszych pracowników oraz nasze zostały dostrzeżone i pozytywnie ocenione w kręgach dziennikarzy i ekspertów branżowych. Co więcej, wiele naszych projektów zostało wyróżnionych i nagrodzonych tak na forum krajowym jak i zagranicą. Ważnym wydarzeniem minionego roku był udział zmodernizowanego Solarisa Urbino w prestiżowym konkursie "Bus of the Year" i zajęcie wysokiego, drugiego miejsca. Warto podkreślić, że Solarisowi Urbino do zwycięstwa zabrakło zaledwie 1 punktu na 53 możliwe. - przypomina Wiceprezes ds. Obsługi klienta , Solange Olszewska.
Sukces finansowy
Sukcesy sprzedaży Solaris Bus & Coach w roku 2004 znalazły bezpośrednie przełożenie na sukces finansowy. I tak obroty Spółki w roku 2004 wyniosły 462,8 mln PLN i wzrosły w stosunku do roku 2003 o blisko 76%.
W 2004 Spółka odnotowała rekordowy wzrost zysku brutto, który wyniósł 20,8 mln PLN. Dla porównania w roku 2003 wyniósł on 5,4 mln PLN. Podobnie wysoki był wzrost zysku brutto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów. W roku 2004 wyniósł on 80,3 mln PLN, podczas gdy rok wcześniej 44,3 mln PLN.
Wzrost obrotów Spółki oraz przyrost zysków z marży znalazły swe pozytywne odzwierciedlenie we wskaźniku zysku netto, który w minionym roku osiągnął wielkość 15,2 mln PLN, co oznacza potrojenie zysku netto w roku 2004 względem roku 2003.
Spółka generuje coraz większy zysk dzięki wzrostowi dochodowości sprzedaży rynkowej oraz konsekwentnym działaniom na rzecz poprawy efektywności gospodarowania, takim jak: optymalizacja rozwiązań organizacyjnych i poprawa funkcjonowania mechanizmów kontroli wewnętrznej.
Niemal 100%-owy wzrost ilości wyprodukowanych jednostek spowodował w roku 2004 konieczność wprowadzenia daleko idących zmian w procesie produkcji. Nie mniej ważne były także zmiany mające na celu poprawę warunków pracy i zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania produkcji na środowisko naturalne. Potwierdzeniem tego było uzyskanie przez firmę w styczniu br. Certyfikatu ISO 14001:2004, dotyczącego ochrony środowiska.
Wzrost liczby zamówień, a także powiększenie możliwości produkcyjnych do czterech wagonów dziennie zaowocowały dalszym wzrostem zatrudnienia, które w grudniu 2004 osiągnęło 836 osób.
Plany na rok 2005
"Sukcesy odniesione w roku ubiegłym ze zdwojona siłą dopingują nas do osiągnięcia celów, jakie stawiamy sobie w tym roku. Za najważniejsze z nich uważamy dalszy wzrost sprzedaży, a co za tym idzie - produkcji. Naszą ambicja jest wyprodukowanie w 2005 roku 720 autobusów. Przełomowym momentem w historii naszej firmy będzie z pewnością debiut giełdowy, jaki planujemy w drugiej połowie roku." - zapowiada Prezes Krzysztof Olszewski.
W odpowiedzi na potrzeby rynku Spółka zaplanowała realizację kilku nowych projektów konstrukcyjnych. Jednym z najwcześniej realizowanych będzie wdrożenie do produkcji nowej generacji autobusów niskopodłogowych Solaris Urbino III o długości 10, 15 i 18 metrów. W pierwszych miesiącach roku Spółka przystąpi też do seryjnej produkcji niskowejściowego autobusu lokalnego Solaris Urbino Low Entry i autobusu miejskiego o napędzie gazowym Solaris Urbino CNG. Także w segmencie autobusów turystycznych marki Solaris rok 2005 przyniesie kilka nowości. Najbardziej oczekiwaną premierą tego roku będzie wprowadzenie na rynek najdłuższej, bo 14-metrowej wersji Solarisa Vacanza.
"Mamy ogromną nadzieję, że rok 2005 będzie dla nas równie intensywny i nie mniej ciekawy niż dający wszelkie powody do satysfakcji rok 2004" - reasumuje Prezes Olszewski.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
IV Mistrzostwa Polski Kelnerów w Lublinie
Wrocławskie lotnisko odblokowane
Problemy z udziałami w spółce która ma zarządzać lotniskiem w Modlinie?
Londyn, Paryż i Rzym najpopularniejszymi miastami na długi weekend
Nowe połączenia z Bristol Airport?
Akropol znów otwarty dla turystów
Turcja - Wycieczki fakultatywne
Jak kandydaci na urząd prezydenta Szczecina widzą rozwój turystyki w mieście?
Czat - nowy sposób na rezerwację świadczeń!
W Rzeszowie powstanie nowy hotel
Tatry - Nowe atrakcje dla narciarzy
Holiday Inn Warszawa Józefów nominowany
Eurostar znów stanął pod Kanałem La Manche