Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Dzięki środkom z UE POT będzie promować Polskę za granicą?
Pojawienie się Polski na 8 miejscu w rankingu CBI świadczy o dostrzeżeniu zarówno przez ekspertów jak i turystów z zagranicy potencjału naszej rodzimej turystyki. Polska turystyka ma więc szansę na zwiększenie zainteresowania Polską i wzrost wpływów z turystyki. Ma szansę, jeżeli będzie miała środki na promocję naszego kraju za granicą. I jeżeli środki te zostaną właściwie spożytkowane, a nie zmarnotrawione, co niestety dotychczas często miało miejsce.
W ramach Działania 6.3 PO IG "Promocja turystyczna walorów Polski", 30 mln euro przeznaczonych na turystykę ma trafić do POT jako beneficjenta, co w praktyce oznacza możliwość realizacji dużych projektów promujących Polskę jako destynację turystyczną. Środki unijne, jeżeli zostaną przez POT właściwie wykorzystane, mogą okazać się szansą dla turystyki. Nasz kraj ma najniższy budżet na turystykę wśród krajów UE, a porównując do państw takich jak Francja czy Niemcy, nawet trzy czy pięciokrotnie niższy. Dodatkowe fundusze z UE na turystykę to zwiększenie szans na konkurencyjność Polski na rynku turystycznym oraz uznanie turystyki jako ważnej i rentownej dziedziny życia.
Niewiele brakowało, by pieniądze zamiast do POT trafiłyby do Ministerstwa Gospodarki, które zaproponowało włączenie ich do puli na promocję gospodarczą. POT oczywiście oprotestował ten pomysł, tłumacząc iż promocja turystyki różni się znacząco od promocji handlu, czy inwestycji.
Unijne fundusze oznaczają dla organizacji średnioroczne zwiększenie budżetu do 2013 r. o 20 mln zł, czyli o połowę. Z budżetu państwa POT otrzymuje ok. 40 mln zł rocznie i nic nie wskazuje na to, by suma ta miała w najbliższym czasie znacząco wzrosnąć. - Dziś na Zachodzie nikt już nie pamięta naszego hydraulika, przyćmiły go kampanie innych państw, które są organizowane co rok. Chcemy, by także Polska miała kampanię medialną z prawdziwego zdarzenia - tłumaczy Karina Milan.
POT zamierza położyć duży nacisk na promocję związaną z Euro 2012. POT chce eksponować walory miast, w których mają być rozgrywane mecze. Najwięcej pieniędzy zostanie skierowanych do krajów, z których możemy się spodziewać największej liczby gości, a więc m.in. do Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. - Część środków zostanie przeznaczona na podstawowe działania, na które dotąd nie mogliśmy sobie pozwolić, m.in. na rozbudowę systemu informacji turystycznej, stworzenie call center dla turystów a także profesjonalnego serwisu internetowego. Myślimy także o otwieraniu kolejnych zagranicznych ośrodków POT, które koordynowałyby działania promocyjne na miejscu - obiecuje Milan, dyrektor Departamentu Wdrażania Funduszy Unijnych w POT.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Są środki unijne na promocję polski za granicą
[2007-11-14 09:55 85.168.136.*]
Dobrze byloby zainwestowac w opracowanie stron internetowych w najwazniejszych jezykach (nie tylko w jezyku angielskim). Tak jak to jest w innych krajach.
W czasach powszechnej dostepnosci do internetu, tego typu wielojezyczne informacje powinny byc ogolno dostepne. To kosztuje oczywiscie, ale ... reklama dzwignia handlu
. Nalezaloby wziac pod uwage, z jakich krajow turysci sa najliczniejsci (u nas, w POlsce (ewentulanie perspektywy rozwoju. W Paryzu, przewidujac naplyw turystow chinskich - po wielkiej kampanii reklamowej Chin we Francji- w niektorych hotelach zatrudniono receptionistow znajacych jezyk chinski). Sadze, ze w Polsce sa "dostepni" studencji, z roznych krajow, ktorzy w ramach dodatkowej pracy podjeli by sie regularnego tlumaczenia informacji turystycznych dla "net". Z powazaniem. Miroslawa Woroniecki (absolwentka UJ / geografia turyzmu) i doktorantka na Sorbonie (praca dr na ukonczeniu nt. "Hotellerie et les dynamique spatiale dans la métropole parisienne") odpowiedz »Ten Rafał Szmytke to kretyn jakich mało
[2007-11-19 14:41 87.96.82.*]
Przeanalizujcie portal www.polska.travel w dowolnej wersji dnia 19.11.2007 ! ch.. jakich mało i przecież kompromitacja Najjaśniejszej Rzeczypospolitej! i jaka poruta. Urwać mu jaja (jak ma kutafon jeden) za ten SABOTAŻ. Przerażające treści. odpowiedz »
Ten Rafał Szmytke to kretyn jakich mało
[2014-08-31 14:57 31.61.131.*]
Błyskotliwe... odpowiedz »
warto dbać o jakość informacji!
[2007-11-19 14:43 87.96.82.*]
poproszę Panią o kontakt! Wojciech Młotkowski, absolwent geografii turyzmu UW, firma Travel Design. odpowiedz »
Są środki unijne na promocję polski za granicą
[2008-07-16 13:01 87.205.203.*]
a czytała Pani te teksty na stronach polska.travel ??? ŻENADA ~!!!!! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Tanie hotele w Wielkiej Brytanii odstraszają warunkami?
Rio de Janeiro: gorący karnawał rozpoczęty
Zamknięto pięć kąpielisk w zachodniopomorskim
Japan Airlines ogłosił bankructwo
Słowacja: nowa letnia inwestycja na terenie kąpieliska Vrbov
Dla połowy Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
Księstwo Monako powiększy się o półwysep!
Fiasko szybkiej kolei, lotniska w Łodzi?
Turyści coraz częściej dokonują rezerwacji korzystając z ofert First Minute
W tegorocznym sezonie letnim "tanie latanie" będzie rzeczywiście tanie?