TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dzięki środkom z UE POT będzie promować Polskę za granicą?

Pojawienie się Polski na 8 miejscu w rankingu CBI świadczy o dostrzeżeniu zarówno przez ekspertów jak i turystów z zagranicy potencjału naszej rodzimej turystyki. Polska turystyka ma więc szansę na zwiększenie zainteresowania Polską i wzrost wpływów z turystyki. Ma szansę, jeżeli będzie miała środki na promocję naszego kraju za granicą. I jeżeli środki te zostaną właściwie spożytkowane, a nie zmarnotrawione, co niestety dotychczas często miało miejsce.


W ramach Działania 6.3 PO IG "Promocja turystyczna walorów Polski", 30 mln euro przeznaczonych na turystykę ma trafić do POT jako beneficjenta, co w praktyce oznacza możliwość realizacji dużych projektów promujących Polskę jako destynację turystyczną. Środki unijne, jeżeli zostaną przez POT właściwie wykorzystane, mogą okazać się szansą dla turystyki. Nasz kraj ma najniższy budżet na turystykę wśród krajów UE, a porównując do państw takich jak Francja czy Niemcy, nawet trzy czy pięciokrotnie niższy. Dodatkowe fundusze z UE na turystykę to zwiększenie szans na konkurencyjność Polski na rynku turystycznym oraz uznanie turystyki jako ważnej i rentownej dziedziny życia.

Niewiele brakowało, by pieniądze zamiast do POT trafiłyby do Ministerstwa Gospodarki, które zaproponowało włączenie ich do puli na promocję gospodarczą. POT oczywiście oprotestował ten pomysł, tłumacząc iż promocja turystyki różni się znacząco od promocji handlu, czy inwestycji.

Unijne fundusze oznaczają dla organizacji średnioroczne zwiększenie budżetu do 2013 r. o 20 mln zł, czyli o połowę. Z budżetu państwa POT otrzymuje ok. 40 mln zł rocznie i nic nie wskazuje na to, by suma ta miała w najbliższym czasie znacząco wzrosnąć. - Dziś na Zachodzie nikt już nie pamięta naszego hydraulika, przyćmiły go kampanie innych państw, które są organizowane co rok. Chcemy, by także Polska miała kampanię medialną z prawdziwego zdarzenia - tłumaczy Karina Milan.

POT zamierza położyć duży nacisk na promocję związaną z Euro 2012. POT chce eksponować walory miast, w których mają być rozgrywane mecze. Najwięcej pieniędzy zostanie skierowanych do krajów, z których możemy się spodziewać największej liczby gości, a więc m.in. do Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. - Część środków zostanie przeznaczona na podstawowe działania, na które dotąd nie mogliśmy sobie pozwolić, m.in. na rozbudowę systemu informacji turystycznej, stworzenie call center dla turystów a także profesjonalnego serwisu internetowego. Myślimy także o otwieraniu kolejnych zagranicznych ośrodków POT, które koordynowałyby działania promocyjne na miejscu - obiecuje Milan, dyrektor Departamentu Wdrażania Funduszy Unijnych w POT.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
POT Polska Organizacja Turystyczna Polska promocja zachód ranking CBI turyści turystyka projekt budżet Francja Niemcy Ministerstwo Gospodarki handel inwestycje kampania reklama Euro 2012 Wielka Brytania call center karina milan na 8 miejscu jak promowac polske promuje się za granicą w promować polskę polski


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję