TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dla połowy Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach

Ze wspólnego badania przeprowadzonego przez On Board PR i PBS DGA wynika, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do internetu. Internet staje się więc najważniejszym źródłem informacji o obiektach.


Polacy z wyższym wykształceniem wskazują, że internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji. 60% osób z tej grupy społecznej to potwierdza. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla polskich turystów rekomendacje znajomych i przyjaciół. Opinie są ważne dla 34% osób. Mniejsze znaczenie mają reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach.

Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z internetem - mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA. Nie tylko dlatego, że dostęp do sieci staje się standardową usługą w hotelach. Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z internetu. Planując wakacje do internetu zaglądają również ci, którzy zwykle go nie używają.

Badanie pokazało też, że tylko 21% dorosłych obywateli Polski korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Częściej korzystali oczywiście osoby z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiające.

Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej podczas wyjazdów służbowych i biznesowych - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Niedługo jednak się to zmieni, bo rosną dochody. Przybywa też hoteli także w klasie ekonomicznej. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych.

Badanie pokazało też co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Goście nie przyjadą ponownie, gdy zaskoczą ich dodatkowe, niespodziewane opłaty. Taką odpowiedź podało 48% badanych. Niemiła obsługa znalazła się na drugim miejscu - 43% wskazań. Niespodziewane opłaty bardziej irytują mężczyzn (50%) niż kobiety (45%) - wynika z badania.

Zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę na zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach. Różnice między deklaracjami a stanem faktycznym są bowiem poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.

Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23 - 25 maja 2008 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
On Board PR PBS DGA badanie internet źródło informacji o obiektach informacje opinie opinia hotelach hotele w internecie polacy źródłem badania i hoteli źródła turystycznej hotelu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję