Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Dla połowy Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach
Ze wspólnego badania przeprowadzonego przez On Board PR i PBS DGA wynika, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do internetu. Internet staje się więc najważniejszym źródłem informacji o obiektach.
Polacy z wyższym wykształceniem wskazują, że internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji. 60% osób z tej grupy społecznej to potwierdza. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla polskich turystów rekomendacje znajomych i przyjaciół. Opinie są ważne dla 34% osób. Mniejsze znaczenie mają reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach.
Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z internetem - mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA. Nie tylko dlatego, że dostęp do sieci staje się standardową usługą w hotelach. Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z internetu. Planując wakacje do internetu zaglądają również ci, którzy zwykle go nie używają.
Badanie pokazało też, że tylko 21% dorosłych obywateli Polski korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Częściej korzystali oczywiście osoby z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiające.
Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej podczas wyjazdów służbowych i biznesowych - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Niedługo jednak się to zmieni, bo rosną dochody. Przybywa też hoteli także w klasie ekonomicznej. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych.
Badanie pokazało też co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Goście nie przyjadą ponownie, gdy zaskoczą ich dodatkowe, niespodziewane opłaty. Taką odpowiedź podało 48% badanych. Niemiła obsługa znalazła się na drugim miejscu - 43% wskazań. Niespodziewane opłaty bardziej irytują mężczyzn (50%) niż kobiety (45%) - wynika z badania.
Zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę na zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach. Różnice między deklaracjami a stanem faktycznym są bowiem poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.
Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23 - 25 maja 2008 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Zmiany w zarządzie 5 Stars Club Business Travel
Zakazy kąpieli w beskidzkich rzekach!
Chińska kaligrafia na liście UNESCO?
Międzynarodowe Forum Gospodarcze Gdynia 2006 już 28 września
Inwestycje w Auschwitz są zagrożone
Z Warszawy na Heathrow tylko i wyłącznie z LOT-em
Serock i Międzyzdroje najbardziej Fair Play w kategorii gmin turystycznych
Oferta biura Adriatyk na lato 2010 już w sprzedaży
Zbyt wysokie zyski powodem problemów z otwarciem lotniska w Modlinie
Facebook niezbędny na wakacjach?
Wypadek polskiego autokaru - Signal Iduna pomaga poszkodowanym
Wznowione loty z Łodzi do Ziemi Świętej
Dni odlotowych cen w British Airways
Wrocław: kończy się gruntowny remont hotelu Monopol
50 nowych członków kooperacji TSS Polska!
Wybieram się do Bułgarii z biurem UTC K-ce...prosze o opinię
Kajakowy sierpień w Szczecinie - zparaszamy na wydarzenia