Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Roszczenia dotyczące restauracji Fenix oddalone
Trwający od maja 2009 roku spór pomiędzy Sfinks Polska S.A. a R&C Union S.A. doczekał się wyroku sądowego. Sąd oddalił w całości roszczenia spółki Sfinks Polska dotyczące restauracji marki Fenix należących do sieci zarządzanej przez R&C Union.
Fenix jest jedną z marek należących do spółki R&C Union S.A. Obecnie pod tą marką działają cztery restauracje typu "casual dinning": dwie w Katowicach, jedna w Poznaniu oraz jedna w Częstochowie. Oryginalny wystrój wnętrz restauracji Fenix nawiązuje do stylu kolonialnego, a zastosowane w nim motywy map podróżniczych sugerują kulinarną podróż po różnych zakątkach świata. Restauracje Fenix obok potraw typowo europejskich serwują także dania kuchni amerykańskiej, meksykańskiej, arabskiej oraz kuchni dalekowschodnich.
Konflikt wokół marki Fenix rozpoczął się w maju 2009 roku, kiedy to spółka Sfinks Polska (operator sieci SPHINX) oskarżyła R&C Union o stosowanie praktyk nieuczciwej konkurencji oraz o naruszenia znaku towarowego. Zarząd R&C Union od samego początku odpierał stawiane mu zarzuty podkreślając, że działa zgodnie z prawem i zasadami rynku. Mimo to, firma Sfinks Polska wystąpiła do R&C Union z żądaniem wypłacenia odszkodowania w wysokości 18,3 mln złotych. Podczas spotkania Zarządów obu firm, które miało miejsce w połowie września ubiegłego roku, przedstawiciele spółki Sfinks Polska domagali się od R&C Union odszkodowania w wysokości 5 mln złotych. Oczywiście, te roszczenia także nie zostały przyjęte przez R&C Union. Wówczas to, firma Sfinks Polska rozpoczęła przygotowania do złożenia pozwu sądowego.
Ostatecznie, pozwem z kwietnia 2010 roku spółka Sfinks Polska dochodziła roszczeń niemajątkowych dotyczących zakazania używania oznaczenia FENIX, nakazania zaprzestania przez R&C Union S.A. naruszania prawa, zaniechania czynów nieuczciwej konkurencji oraz usunięcia ich skutków, a także do złożenia oświadczeń w prasie. Wartość przedmiotu sporu została wówczas wyceniona przez Sfinks Polska na 100 tys. złotych.
Dnia 15 listopada 2010 roku odbyła się w tej sprawie trzecia rozprawa. Sąd po rozpatrzeniu sprawy swym wyrokiem oddalił w całości żądania Sfinks Polska S.A., uznając powództwo za nieudowodnione oraz nieuzasadnione.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Spór pomiędzy Sfinks Polska S.A. a R&C Union S.A.
[2010-11-17 15:06 89.25.172.*]
W Katowicach franczyzobiorcy Sfinksa skrupulatnie wykorzystali chwilowe problemy finansowe Sfinksa i przejęli restauracje zmieniając szyld na Feniks nie siląc się na żadne znaczące zmiany. To jest chyba nieuczciwe działąnie i dziwię sie że sąd to oddalił. Początkowo logo nowej marki Feniks się niczym nie różniło od Sfinxa, ale musiało to bardzo byc grubymi nićmi szyte bo go natychmiast zmodyfikowano i teraz grafika Feniksa jest tylko troche podobna do Sfinxa. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
W tym roku Polacy wybierają wakacje na biwaku?
Łatwiejsze środki unijne dla polskich lotnisk
Rajd w Bieszczadach z okazji jubileuszu!
Wakacje 2010 w opinii przewoźników
Hotele Radisson zaatakowane przez hakerów
Tajlandia: alarm przed tsunami
Poznań: dobre wyniki lotniska Ławica
Ryanair nie będzie akceptował prawa jazdy
Kraków: Ryanair uruchomi co najmniej osiem nowych połączeń
Hotel z widokiem na "strefę zero" otwarty
Accor: 5 mln użytkowników programu A|Club