Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Remont Etiudy spowoduje wzrost cen biletów tanich linii?
Nowy terminal na warszawskim Okęciu ma zostać oddany do użytku najwcześniej w listopadzie. Jednak, gdy tylko zacznie on obsługiwać pasażerów, rozpocznie się remont terminalu Etiuda.
Etiuda obsługuje obecnie pasażerów tanich linii lotniczych. Na czas jego przebudowy podróżni będą odprawiani na Terminalu 2. Oznaczać to może wzrost cen biletów.
Terminal Etiuda jest bardzo zatłoczony. Pasażerowie oczekują na odprawę nawet po cztery godziny. Według planów z terminalu miało rocznie korzystać 3,5 mln osób, a w rzeczywistości jest ich blisko dwa razy więcej. Dlatego też postanowiono rozbudować Etiudę.
Jednak opłaty lotniskowe dla pasażerów, korzystających z Etiudy wynoszą 30 zł, czyli połowę mniej niż na Terminalu2. Podczas remontu Etiudy, wszyscy pasażerowie najprawdopodobniej będą musieli płacić po 60 zł. Decyzja należy do Polskich Portów Lotniczych. Artur Burak, rzecznik PPL wyznał - Nie wyobrażam sobie, by tani przewoźnicy mieli preferencyjne stawki, bo pozostali natychmiast oskarżyliby nas o dyskryminację.
Przewoźnicy niskokosztowi cieszą się z modernizacji Etiudy, jednak nie chcą ponosić kosztów tymczasowych przenosin. Natasa Kazmer, rzeczniczka WizzAir wyznała - Naszym zdaniem władze lotniska powinny pokryć choć część dodatkowych opłat. Dodała też, że cały czas trwają negocjacje, od wyniku których będzie zależało, kto poniesie koszty zmiany terminalu.
Jarosław Święcki, dyrektor generalny Norwegian Air Shuttle poinformował - Oficjalnie PPL nie domaga się od nas wyższych opłat, ale nieoficjalnie pojawiają się sugestie, że za korzystanie z lotniska będziemy musieli płacić więcej. Święcki zapewnia, że nawet gdy jego firma będzie ponosić wyższe koszty, niekoniecznie odbije się to na cenach biletów. Zaznacza - Wszystko zależy od tego, jak zmiana terminalu wpłynie na działalność naszej firmy.
Pasażerowie obawiają się zmiany terminalu i związanego z tym wzrostu cen. Michał Gralak z Gdyni, który często korzysta z usług tanich linii wyznał - Nie mam wątpliwości, że jeśli tani przewoźnicy zostaną zmuszeni do uiszczania większych opłat, to odbiją to sobie na pasażerach. A przecież zamknięcie i remont Etiudy nie jest winą pasażerów i nie rozumiem, czemu mielibyśmy z tego powodu płacić więcej za bilety.
Według Gralaka dodatkowe koszty powinny ponieść Polskie Porty Lotnicze. Dodaje, że jeżeli koszty zostaną przeniesione na przewoźników, bilety zdrożeją nie o 30 zł, ale znacznie więcej. Wyjaśnia - Po prostu, wszystkie tanie linie na Okęciu dogadają się między sobą i pod pretekstem związanych z przenosinami kosztów drastycznie podwyższą ceny. Po remoncie wrócą na odnowioną Etiudę, ale cen już nie obniżą.
Jednak Eryk Kłopotowski, ekspert ds. rynku lotniczego jest innego zdania. Podkreśla - Na rynku tanich lotów panuje zbyt duża konkurencja, aby przewoźnicy mogli pozwolić sobie na duże podwyżki. Dodaje - Szczególnie, że ostatnio ceny biletów już i tak poszły w górę, po tym jak linie lotnicze wprowadziły dodatkową opłatę za zarejestrowany bagaż.
Jeszcze nie wiadomo dokładnie, kiedy rozpocznie się remont Etiudy. Zależy to od tego, kiedy zostanie oddana do użytku nowa hala odlotów Terminalu 2.
Straż pożarna ma cały czas zastrzeżenia do bezpieczeństwa obiektu. W poniedziałek, 3 września odmówili wydania warunkowego zezwolenia na otwarcie terminalu. Strażacy tłumaczyli, że szum wentylatorów zagłusza głos spikerów, którzy ostrzegają przed ewentualnym zagrożeniem. Kiedy usterka zostanie już usunięta, nowa hala przez kilka tygodni będzie musiała przejść skomplikowane testy techniczne. Pierwsi pasażerowie pojawią się w niej najprawdopodobniej dopiero w listopadzie.
Terminal Etiuda obsługuje tanich przewoźników. Została otwarty w marcu 2004 roku. Przerobienie starej hali przylotów na Okęciu w celu utworzenia Etiudy kosztowało 3 mln zł. Obecnie Etiuda odprawia pasażerów siedmiu tanich linii lotniczych: Air Italy, EasyJet, Germanwings, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, SkyEurope, WizzAir, a także częściowo Centralwings.
Etiuda nie posiada żadnych udogodnień, nie ma restauracji, jest mało miejsc siedzących. W terminalu mieszczą się tylko kioski z prasą i słodyczami, kawiarnia, sklep Baltony i automaty z napojami.
Obecnie na odprawę pasażerowie muszą czekać 4 godziny. Terminal Etiuda przystosowany jest do obsługi 3,5 mln pasażerów rocznie. Tymczasem w 2006 roku obsłużył 6,6 mln pasażerów. Etiuda ma tylko osiem stanowisk odprawy pasażerów.
Terminal ma 2,2 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Natomiast po remoncie ma mieć 4,1 tys. metrów kwadratowych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Za remont Etiudy zapłacą pasażerowie?
[2008-02-10 15:26 87.205.35.*]
nigdy więcej nie skorzystam z takich linii ani z tego terminalu. To jest amatorstwo. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Tańsze loty Lufthansa z Moskwy
Warszawskie lokale są gay-friendly
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych?
Wrocławskie lotnisko odprawiło milionowego pasażera
Iceland Express: od maja 2008 loty na trasie Warszawa - Rejkiawik
Austriacy wyłożą 60 mln euro na lotnisko w Sochaczewie
Restauratorzy kontra wspólnoty mieszkaniowe
Podlasie: łosie zagrożeniem dla pociągów
Konkurs "Małopolska gościnna" rozstrzygnięty!
Lotos: nowa baza paliwowa w Gdańsku
Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych - komunikat MSiT
Jak uprzyjemnić sobie podróż samolotem?
PIT rozmawiała z przedstawicielami regionu Dolomiti
W Bałtyku szczątki liczące setki lat
27 sierpnia - problemy na brytyjskich lotniskach
Michelin - gwiazdki dla nowojorskich restauracji
Linie Air France zrezygnował z zakupu Alitalii
Polscy turyści w Watykanie mieli pecha; jeden autokar okradziono, drugi ukradziono
Nawet 18% rabatu na wakacje w Hiszpanii