TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

EasyJet likwiduje połączenia z Warszawy

Niskokosztowy przewoźnik easyJet ogłosił, że w związku z dwukrotnym wzrostem opłat lotniskowych wycofuje się z Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.


Obecnie easyJet lata dwa razy dziennie z Warszawy do Londynu Luton. Ostatni rejs z Warszawy zaplanowano na 5 lipca 2009 roku.

Władze warszawskiego lotniska bez konsultacji z zainteresowanymi stronami, 28 marca 2009 roku dwukrotnie zwiększyły opłaty lotniskowe (z 30 do 60 zł). Wzrosły również opłaty nawigacyjne i handlingowe. W sumie podwyżki spowodowały zwiększenie całkowitego kosztu o 34 zł w przeliczeniu na jednego pasażera.

Oliver Aust, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej easyJet tłumaczył decyzję o wycofaniu przewoźnika z Warszawy - Europa jest pogrążona w recesji i lotniska m.in. w Krakowie i Katowicach dokładają wszelkich starań, aby zmniejszyć koszty, a tym samym utrzymać ruch pasażerski. Takie działania są niezbędne do zabezpieczenia siatki połączeń z danego lotniska oraz miejsc pracy. Warszawskie lotnisko wydaje się działać dokładnie w odwrotny sposób, czego wyrazem jest dwukrotne zwiększenie opłat lotniskowych. Doprowadzi to znacznego spadku liczby pasażerów w tym roku.

Aust zaznaczył też, że jeżeli podnosi się ceny w czasach recesji, trzeba spodziewać się, że klienci odejdą. W styczniu tego roku warszawskie lotnisko odnotowało spadek liczby pasażerów o około 18% w porównaniu do roku ubiegłego. Według Austa wzrost opłat przyniesie kolejne negatywne konsekwencje, a w tym też następne decyzje o zawieszeniu połączeń.

Ankieta, która została przeprowadzona wśród pasażerów w listopadzie 2008 roku na zlecenie warszawskiego portu lotniczego wykazała, że ponad połowa z nich nie jest gotowa na podwyżkę w wysokości 30 zł. EasyJet chciał obniżenia opłat lotniskowych tak jak czynią to inne lotniska w Polsce, aby dzięki temu utrzymać trasy i miejsca pracy. Jednak warszawskie lotnisko nie przystało na propozycję przewoźnika. Oliver Aust zaznacza - Okazało się, że w tym wypadku ważniejsza jest ochrona narodowego przewoźnika poprzez wyeliminowanie konkurencji niż chęć utrzymania zatrudnienia na dotychczasowym poziomie oraz dotychczasowych połączeń z Warszawy. Konsekwencje poniosą niestety polscy pasażerowie, którzy z jednej strony będą mieli ograniczony wybór, a z drugiej strony zostaną zmuszeni do ponoszenia dodatkowych kosztów.

EasyJet należy do niewielu linii lotniczych w Europie, która nadal dynamicznie się rozwija oraz przynosi zyski. Aust podkreśla - Ale nawet nasz zysk w przeliczeniu na pasażera wyniósł w zeszłym roku 14 zł. Jeżeli zarabia się 14 zł, nie można zamortyzować wzrostu opłat o 34 zł - to zmienia rentowny biznes w nierentowny.

Podróżni, którzy wykupili bilety na lot po 5 lipca 2009 roku otrzymają w najbliższym czasie informacje od easyJet o alternatywnej ofercie połączenia lub zwrocie pieniędzy.

EasyJet lata z Warszawy od 2004 roku. W minionym roku przewoźnik przewiózł do Warszawy 200 tys. pasażerów. Ponad to easyJet oferuje też regularne połączenia z Krakowa do: Londynu (Luton i Gatwick), Belfastu, Bristolu, Dortmundu, Edynburga, Liverpoolu i Paryża. Dodatkowo przewoźnik zatrudnia 160 osób w Call Center w Poznaniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Easyjet przewoźnik tania linia Warszawa lotnisko port lotniczy Londyn Luton połączenie rejs lot opłata lotniskowa wzrost rezygnacja koszt cena opłaty nawigacyjne opłaty handlingowe Oliver Aust likwidacja spadek podwyżka easy jet nie lata do warszawy biuro likwiduje loty od z


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję