Subskrypcja





Szukaj



PKP wprowadziło kolejne zmiany w rozkładzie jazdy

Obowiązujący od grudnia ubiegłego roku rozkład jazdy PKP został już po raz drugi skorygowany. PKP tłumaczy, że wprowadzone zmiany wynikają z chęci sprostania oczekiwaniom podróżnych oraz likwidacji nierentownych połączeń.


Jednak zanim wejdzie w życie nowy rozkład, co jest zaplanowane na 14 grudnia, PKP zamierza wprowadzić korekty jeszcze 1 czerwca i 1 września.

Jeszcze dwa miesiące temu kolejarze zapowiadali, że zagrożone jest kursowanie osobowych pociągów międzywojewódzkich: Katowice - Sędziszów, Katowice - Kielce, Zduńska Wola - Toruń, Stargard Szczeciński - Krzyż, Leszno - Głogów, Leszno - Zielona Góra, Krzyż - Choszczno oraz Zakopane - Częstochowa. PKP Przewozy Regionalne tłumaczyły, że nie ma pieniędzy na ich utrzymanie. Próbowały nawet przerzucić to na samorządy, jednak one zgodnie zaprotestowały. Jednak najprawdopodobniej wszystkie te pociągi utrzymają się do grudnia.

Gazeta Wyborcza rozmawiała z Krzysztofem Łańcuckim, rzecznikiem prasowym PKP na temat prowadzonych remontów i ich wpływu na komfort podróży.

Podróż pociągiem po kraju to udręka. Na ilu trasach prowadzone są największe remonty, które powodują zmiany w rozkładach?
Krzysztof Łańcucki - Remontów jest sporo. Przez lata brakowało nam pieniędzy na utrzymanie kolejowych tras i kiedy się pojawiły, to ekipy ruszyły w kilkunastu miejscach. Największe prace prowadzimy na trasach Węgliniec - Zgorzelec, Siedlce - Warszawa, Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew, Warszawa - Legionowo, Warszawa - Kraków, Poznań - Warszawa, Kunowice - Frankfurt nad Odrą, na stacjach Nasielsk (trasa z Warszawy do Gdańska) i Gdynia Główna, pomiędzy Warszawą Zachodnią, a Warszawą Okęciem oraz na Poznańskim Węźle Kolejowym. Wszędzie tam trzeba się z liczyć z utrudnieniami w ruchu pociągów. W tym roku planujemy miedzy innymi duże prace na trasie Warszawa - Gdynia na odcinkach przyległych do stacji Tczew, Działdowo i Ciechanów. Wejdziemy też na linię Poznań - Wrocław.

Wiele kontrowersji wzbudzają remonty trasy Warszawa - Łódź i Poznańskiego Węzła Kolejowego. Czas podróży niemiłosiernie się przedłużył.
Krzysztof Łańcucki - Normalne kursowanie pociągów na trasie Warszawa - Łódź zostanie przywrócone w połowie tego roku po zakończeniu I etapu modernizacji tej linii. Prace odbywają się zgodnie z planem. Czas przejazdu na tej trasie będzie wynosił od połowy tego roku około 90 minut. Drugi etap modernizacji na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice i Łódź Widzew - Łódź Fabryczna rozpocznie się na początku 2009 roku i zakończy w 2012 roku. Wtedy czas podróży skróci się do 65 minut. A jeśli chodzi o Poznań, to tam prace zakończą się do końca tego roku.

Kiedy skończą się prace w Warszawie, przez które część pociągów jeździ przez stację Śródmieście, a nie Warszawę Centralną?
Krzysztof Łańcucki - Ten problem dotyczy składów jadących z kierunku Kielc i Radomia i kłopoty potrwają do pierwszej dekady maja.




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(podaj jeśli chcesz być powiadamiany o nowych wypowiedziach w tym wątku, Twój e-mail nie jest ujawniany publicznie, ani nikomu udostępniany)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij