TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Okęcie nieprzyjazne turystom?

Pasażerowie, korzystający z lotniska Okęcie muszą się przygotować na wiele niedogodności. Oprócz ścisku i kolejek coraz większym problemem jest długie, czasem nawet dwugodzinne oczekiwanie na bagaż. Podczas wakacyjnego szczytu wyjazdów bałagan panuje zarówno w terminalu Etiuda dla tanich linii, jak i głównym, buraczkowym.


Bałagan panuje również w oddanej w listopadzie zeszłego roku hali przylotów. Pasażerowie denerwują się, ponieważ bagaż dostają dopiero po kilkudziesięciu minutach. Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze nie czuje się odpowiedzialne za problemy z bagażami i brak informacji po odprawie. Jego przedstawiciele obwiniają za to firmy, obsługujące podróżnych - dowożą one walizki do samolotów oraz zabierają pasażerów autobusami na pokład. Najwięcej zastrzeżeń jest do firmy Lot Ground Services, która jest partnerem LOT-u. Nieoficjalnie mówi się, że firma ta źle obsługuje pasażerów, a LOT nic nie robi, aby poprawić standard usług. Mówi się również, że firma LGS stara się tylko o pasażerów linii, które nie należą do Star Alliance (LOT jest jego członkiem), ponieważ boi się utracić tamtych klientów.

Wiceprezes firmy Lot Ground Services Krzysztof Kamiński nie chce odnieść się do tych zarzutów. Zainteresowanych odsyła do rzecznika LOT-u Wojciecha Kądziołki. Ten z kolei twierdzi, że firma LGS nie jest winna opóźnieniom z wydawaniem bagażu, tłumaczy je za małą przepustowością lotniska. Kądziołka obiecuje że po rozbudowie terminalu takich problemów nie będzie. Dodaje również, że na wakacje firma LGS zatrudniła dodatkowe osoby, zajmują się między innymi rozładunkiem bagażu i pomocą pasażerom przy odprawie.

Wczoraj na lotnisku zaczęły się kolejne testy przed otwarciem nowej hali odlotów, która pozwoli rozładować tłok. Szefowie przedsiębiorstwa Porty Lotnicze oraz wiceminister transportu Eugeniusz Wróbel sprawdzali stan przygotowania terminalu przed wejściem Polski do strefy Schengen, dzięki czemu kontrole osób podróżujących wewnątrz Unii Europejskiej będą uproszczone. Jak na razie nie wiadomo jednak, kiedy pasażerowie będą mogli korzystać z gotowej od wielu tygodni hali odlotów w nowym terminalu. PPL i wykonawca zrzucają na siebie wzajemnie odpowiedzialność za opóźnienia z otwarciem, a zastrzeżenia do zabezpieczeń nadal mają strażacy. Według optymistycznych prognoz terminal będzie otwarty w sierpniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Warszawa Okęcie lotnisko pasażer podróżny bagaż terminal Etiuda buraczkowy hala przylotów Porty Lotnicze samolot Lot Ground Services LOT LGS Star Alliance Krzysztof Kamiński Wojciech Kądziołka Eugeniusz Wróbel Schengen Unia Europejska odprawa na lotnisku okecie strajk do bagażu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję