TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

14 grudnia rusza szybka kolej na Śląsku

14 grudnia uruchomione zostanie połączenie szybkiej kolei na trasie Katowice - Tychy. Na razie będzie ono funkcjonowało w ograniczonym zakresie. Faktyczny stan wart ok. 41,5 mln zł, będzie widoczny za trzy lata.


Termin uruchomienia Szybkiej Kolei Regionalnej, która ma wpłynąć na usprawnienie komunikacji między miastami, kilkakrotnie przekładano. Wg informacji podanej w piątek przez Urząd Miasta w Tychach - przedsięwzięcie tym razem na pewno ruszy, pomimo iż zasadnicze inwestycje są dopiero w planach. Mieszkańcy Tychów, miasta położonego przy głównej trasie kolejowej z Katowic w kierunku granicy z Czechami i ze Słowacją, nie narzekają na brak połączeń kolejowych ze stolicą regionu. Chodziło jednak o to, aby reaktywować biegnącą w środku miasta linię kolejową, pozwalającą na zatrzymanie się pociągu na kilku przystankach w mieście, a nie tylko na dworcu głównym. Początkowo działać będą trzy przystanki, a docelowo powstaną jeszcze dwa. Wg planów na ok. 20,5 km trasie do Katowic będzie funkcjonowało 10 przystanków. Pociągi będą kursować średnio co 25 minut, a podróż z centrum do centrum potrwa niecałe pół godziny. W przyszłości przy stacjach kolejowych w Tychach mają powstać parkingi, na których postój będzie wliczony w cenę biletu.

Od 14 grudnia pojawi się specjalny pomarańczowy bilet, ważny na trasie Tychy-Katowice zarówno w pociągu oraz w komunikacji miejskiej. Dzięki niemu, pasażerowie będą mogli pojechać do Katowic z najwygodniejszego dla siebie przystanku autobusem czy trolejbusem, a także koleją. Rozkład komunikacji miejskiej zostanie dostosowany do rozkładu jazdy pociągów. Połączenie Katowice-Tychy, będzie obsługiwane przez szwajcarskie pociągi typu "Flirt", które zakupił samorząd woj. śląskiego za blisko 90 mln zł. Nazwa "Flirt" wywodzi się od pierwszych liter niemieckich słów: szybki, lekki, innowacyjny Regionalny Zespół Trakcyjny. Pociąg mieści prawie 500 osób. Rozwijana prędkość 120 km na godzinę, ma po modernizacji torów wzróść do 160 km/h.

Wg statystyk, liczba pasażerów podróżujących codziennie między Katowicami a Tychami zaliczana jest do największej - między miastami w regionie. W Katowicach pracuje i studiuje wielu mieszkańców Tychów. Ponadto w wielkich fabrykach położonych w tyskiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pracuje bardzo wielu mieszkańców innych miast woj. śląskiego. Szybka kolej Tychy-Katowice, stanowi pierwszy etap wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego woj. śląskiego. Zgodnie z planami, docelowo ma powstać nowoczesna infrastruktura kolejowa nie tylko między Tychami a Katowicami, ale także dalej - z Katowic przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Śląsk Katowice - Tychy Szybka Kolej Regionalna Urząd Miasta Tychy komunikacja miejska pociągi typu Flirt samorząd woj. śląskiego podniesienie komfortu podróżowania Specjalna Strefa Ekonomiczna Regionalny Program Operacyjny nowoczesna infrastruktura kolejowa Katowice Sosnowiec Dąbrowa Górnicza na śląsku rozkład jazdy rozklad szybkiej kolei katowice-tychy tychy-katowice 14 grudnia kolejka


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję