TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Mniej obcokrajowców w Gdańsku?

Szacuje się, że w bieżącym roku przyjedzie do Gdańska niewiele ponad 5 mln turystów. Obcokrajowców ma być o 20% mniej niż w latach poprzednich.


Specjaliści liczyli, że słaba złotówka przyciągnie do Polski obcokrajowców, którzy zarabiają w euro i dolarach. Podkreślali, że pomimo kryzysu gospodarczego będzie to dobry rok dla polskiej turystyki. Jednak dane Instytutu Turystyki nie potwierdzają tych założeń. W pierwszym kwartale tego roku liczba turystów zagranicznych spadła w Polsce o 19% w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku.

Według badań Instytutu Infostat również do Gdańska przyjechało mniej turystów zagranicznych (o 17,9%). Jednocześnie minimalnie wzrósł ruch krajowy (o 0,7%). Według prognoz przez cały 2009 rok Gdańsk odwiedzi 5 mln 80 tys. turystów, czyli o 320 tys. (6%) mniej niż rok wcześniej. Wojciech Wroński, prezes Infostatu zaznacza - Margines błędu prognoz wynosi 5%. Ale w takim przypadku wynik będzie raczej gorszy niż lepszy.

Wiadomo też, że Polacy rzadziej będą w tym roku wyjeżdżać na urlop za granicę. Dlatego też Pomorska Organizacja Turystyczna chce zachęcić ich do przyjazdu nad morze. Wojciech Kreft, dyrektor biura PROT poinformował - Chcemy pokazać, że Trójmiasto i cały region jest konkurencyjny w porównaniu z innymi miejscami w kraju.

Pomorska Organizacja Turystyczna uruchomiła już portal poznaj3miasto.pl, gdzie znajduje się wiele praktycznych informacji. Jest tam przewodnik po Trójmieście, informator kulturalny i miejski, a także godziny otwarcia sklepów. Rozpoczęła się też akcja "Zaproś znajomych na Pomorze". Osoby, które "ściągną" do Gdańska najwięcej gości mogą wygrać między innymi bilety lotnicze i rejs promem do Szwecji.

Dodatkowo 8 czerwca ma rozpocząć się akcja promocyjna w warszawskim metrze. Na 23 ekranach na 6 stacjach przez cały tydzień będzie wyświetlany film reklamujący portal poznaj3miasto i imprezy organizowane w Trójmieście. Akcja ta kosztowała 180 tys. zł. Natomiast od 15 czerwca na 300 billboardach w całym kraju pojawią się plakaty, które będą zachęcać do odwiedzenie Pomorza.

Jednak zastąpienie turystów zagranicznych Polakami nie dla wszystkich jest pocieszające. Właściciel jednego z trójmiejskich lokali tłumaczy - Polak jest bardzo wymagający. Za jak najniższą cenę chce dostać wykwintne danie i mieć serwis jak w najlepszej restauracji. W przeciwieństwie do niego turyści zagraniczni nie patrzą na cenę i nie wymagają w zwykłej restauracji królewskiej obsługi. W ubiegłym roku polski turysta wydał w Gdańsku średnio 699 zł, podczas gdy zagraniczny 1370 zł.

Jednak dopiero we wrześniu będzie można bliżej ocenić ten rok. Kreft przyznaje - Większość gości przyjeżdża do nas w okresie maj-sierpień i dopiero wtedy tak naprawdę będziemy w stanie ocenić ten rok. Jestem optymistą. I zaryzykuję stwierdzenie, że nie będzie jednak spadku. Może nawet turystów będzie ciut więcej niż w zeszłym roku?

Turystów mają przyciągnąć też nieobecne w ubiegłym roku w trójmiejskim kalendarzu imprezy: obchody 4 czerwca, Festiwal MTV Gdańsk Dźwiga Muzę i zlot żaglowców Tall Ship Race w Gdyni.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Gdańsk Pomorze Trójmiasto Gdynia przyjazd ilość obcokrajowcy badanie Instytut Turystyki Infostat kryzys spadek Wojciech Wroński Pomorska Organizacja Turystyczna promocja Wojciech Kreft poznaj3miasto impreza Tall Ship Race MTV Gdańsk Dźwiga Muzę




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję