TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy coraz częściej są niezadowoleni z usług touroperatorów

Polscy turyści coraz częściej narzekają na jakość zagranicznych wycieczek - tak wynika m.in. z opinii zamieszczanych na portalu HolidayCheck.


Najwięcej opinii osób niezadowolonych można znaleźć właśnie w internecie - na forach i stronach umożliwiających dodawanie opinii o produktach i usługach. W serwisach tych coraz częściej pojawiają się wypowiedzi typu: "Z brodzika wyłaziły robale wielkości dużych śliwek", "Hotel był z rodzaju późny Gomułka lub wczesny Gierek, do tego brudno, grzyb w łazience, toaleta jak tzw. sławojka".

Z opinią, że wzrosła ilość niezadowolonych turystów zgadza się także rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Mimo, że w 2009 liczba wyjazdów turystycznych spadła, to jednak wzrosła ilość składanych skarg na biura podróży - potwierdza trend rzecznik urzędu Marta Milewska.

W 2007 roku tylko w woj. Mazowieckim zanotowano 328 skarg na touroperatorów, w 2008 było to już 506 reklamacji, a w 2009 roku ilość skarg wzrosła do 528 (z czego 150 wniosków dotyczyło odszkodowań z tytułu upadłości biura podróży Kopernik),

Nie wiadomo, ile reklamacji było uznanych przez biura, bowiem oprócz zasadnych reklamacji, jest też sporo reklamacji bezpodstawnych. Niestety wśród turystów zawsze trafiało się trochę osób, które nigdy i z niczego nie będą zadowolone. Jednak obecnie do tej grupy dołączyli jeszcze ludzie liczący na uzyskanie jakiś pieniędzy, czy bonusów od biura w zamian za wyolbrzymione drobne lub urojone problemy. W przypadkach niektórych osób, wręcz można mówić o zaplanowanym działaniu w celu uzyskania odszkodowania od biura. Wiele złego zrobiły tu media rozdmuchując niekiedy niepotrzebnie problemy turystów w ubiegłych latach, co niestety podsunęło ludziom pomysł na tzw. "łatwą kasę".

Zgodnie z prawem turysta, który uważa, że poziom świadczonych przez touroperatora usług jest za niski i nie zgodny z ofertą, powinien niezwłocznie poinformować biuro podróży o nieprawidłowościach. Jeśli w ciągu 30 dni organizator nie ustosunkuje się do zarzutów, reklamacja uznana jest za uwzględnioną.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy skargi reklamacje biura podróży biur niezadowoleni usług touroperatorów zagranicznych wycieczek wakacji HolidayCheck Marta Milewska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję