TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plany restrukturyzacji linii lotniczych SAS: zwolnienie 3000 pracowników

Kolejny przewoźnik tnie koszty. Szwedzkie linie lotnicze SAS poinformowały, że mają zamiar zwolnić trzy tysiące pracowników i sprzedać część swoich udziałów w innych liniach lotniczych. Takie decyzje zostały ogłoszone po wynikach z czwartego kwartału roku 2009.


Firma ogłosiła, że strata przed opodatkowaniem wyniosła 403 miliony koron szwedzkich (48,4 mln dolarów). Reuters.com, podał, że w tym samym okresie roku 2008 zysk firmy wynosił 57 mln koron szwedzkich (6,8 mln dolarów).

W oświadczeniu można przeczytać, że poza cięciami etatów, 5600 pracowników odejdzie z grupy SAS przez sprzedaż udziałów przedsiębiorstwa bądź outsourcing, a z tego trzy tysiące będzie wiązało się z przynoszącą straty firmą, która zależy od SAS, liniami lotniczymi Spanair.

Innymi firmami lotniczymi, z których SAS zamierza się wycofać to Spirit, Air Greenland, BMI, Estonian Airways, Skyways, Cubic oraz Trust. Firma poinformowała ponadto, że umowa dla Spanair została już podpisana, tak samo jak umowa dotycząca Air Baltic.

Grupa SAS, w ramach planów restrukturyzacyjnych firmy, zamierza również zakończyć część innych usług bądź zlecić je firmom zewnętrznym. Mowa tutaj o niektórych usługach związanych z obsługą naziemną, działalnością ładunkową oraz transportową towarów, a także o wsparciu technicznym.

W myśl planów restrukturyzacyjnych, które nazwano Core SAS, firma ma zamiar skoncentrować się w chwili obecnej na rynkach nordyckich, a także na trasach biznesowych, które przynoszą większe korzyści. W związku z potrzebą m.in. sfinansowania wprowadzanych zmian, SAS ma w planach emisję praw poboru akcji w wysokości 6 miliardów koron szwedzkich (718 mln dolarów).

Jak powiedział prezydent i dyrektor generalny SAS Mats Jansson, restrukturyzacja jest konieczna, by móc poradzić sobie z jednym z najpoważniejszych spadków gospodarczych, z jakim kiedykolwiek firma miała do czynienia.

Dyrektor generalny SAS dodał też, że główną cechą Core SAS jest skupienie się na tym, co firma robi najlepiej tzn. na obsłudze rodzimego rynku nordyckiego oraz na najważniejszych klientach - podróżnych biznesowych. Łącząc to wszystko z nową organizacją, w odpowiedni sposób udoskonaloną bazą kosztów, wzmocnioną strukturą kapitałową, a także właściwą orientacją na klienta, firma posiada wszelkie potrzebne środki, aby zwiększać zyski udziałowców.

Maud Olofsson, szwedzki minister do spraw biznesu i energii, powiedział, że rząd ma zamiar uczestniczyć w emisji praw poboru akcji w taki sposób, by państwo w dalszym ciągu miało udział w tych liniach lotniczych. W chwili obecnej Szwecja jako państwo, posiada 21,4 procent udziału w grupie SAS. By pozostać na tym samym poziomie, rząd będzie zmuszony zainwestować 1,28 mld koron szwedzkich.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
szwedzkie linie lotnicze SAS SAS zwolnienia w SAS wycofanie się SAS z innych firm Spirit Air Greenland BMI Estonian Airways Skyways Cubic Trust cięcia w SAS linie lotnicze Spanair Air Baltic obsługa naziemna działalność ładunkowa działaność transportowa towarów wsparcie techniczne Mats Jansson Core SAS ryenk nordycki struktura kapitałowa minister ds. biznesu i energii Maud Olofsson Szwecja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję