Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Amadeus dostawcą rozwiązań EMD dla biur podróży
Amadeus poinformował, że wprowadził na rynek przeznaczone dla biur podróży rozwiązania zgodne ze standardem IATA - EMD (Electronic Miscellaneous Document) i uzyskał dla nich całkowitą akceptację IATA.
Wszyscy dostawcy GDS zobowiązani są zapewnić dostępność standardu EMD dla biur podróży na wszystkich rynkach ARC (Airlines Reporting Corporation) i BSP (Billing & Settlement Plan) do końca 2013 roku.
EMD to branżowy standard elektronicznej wymiany informacji, umożliwiający liniom lotniczym i biurom podróży bardziej efektywną wymianę danych związanych ze sprzedażą, zarządzaniem, dystrybucją i realizacją usług lotniczych. Amadeus jest pierwszą w branży firmą, która osiągnęła pełną zgodność z tym standardem. Amadeus nie tylko zastąpił dotychczasowe narzędzie nową wersją elektroniczną, pozwalającą na wystawianie dokumentów związanych z niezależnymi usługami związanymi z podróżowaniem, takimi jak dostęp do poczekalni, vouchery itd., ale - wyprzedzając konkurentów - zapewnił możliwość pobierania opłat za szereg usług bezpośrednio związanych z lotem, takich jak obsługa nadbagażu czy możliwość wyboru posiłków.
Firma Amadeus informowała już o kompleksowym rozwiązaniu EMD dla linii lotniczych wdrożonym 1 czerwca 2010 roku w linii Finnair, które umożliwia przewoźnikowi korzystanie z EMD w bezpośrednich kanałach sprzedaży. Wprowadzanie przez Amadeus rozwiązań EMD na kolejne rynki umożliwi liniom lotniczym dystrybuowanie, również za pośrednictwem biur podróży, szerokiej gamy produktów zgodnie ze standardami IATA - w tym także usług dodatkowych - poprzez kanał dystrybucyjny, który przynosi przewoźnikom ponad 60% obrotów i zapewnia wysokie zyski.
Wprowadzenie standardu EMD w biurach podróży pozwala obniżyć koszty, umożliwia zautomatyzowane raportowanie i księgowanie sprzedaży usług dodatkowych, a jednocześnie oferuje podróżnym pojedynczy, skonsolidowany i czytelny dokument elektroniczny, szczegółowo prezentujący wszystkie zakupione usługi. Standard ten ma kluczowe znaczenie dla efektywnej sprzedaży dodatkowych usług linii lotniczych, takich jak zwiększona przestrzeń przed fotelem, posiłki podczas lotu czy opłaty bagażowe. Według badania, przeprowadzonego ostatnio przez IdeaWorks, usługi dodatkowe są szybko rosnącym składnikiem obrotów linii lotniczych - w 2009 roku ich wartość na całym świecie wzrosła o 43%, osiągając 11 mld euro.
- EMD jest dla nas bardzo ważny, ponieważ linie lotnicze zmierzają w kierunku opracowywania ofert wieloskładnikowych. Szukamy ekonomicznego sposobu rozliczania każdej sprzedawanej przez nas usługi, który da się dopasować do istniejących procesów i poprawi ich automatyzację. Kryteria te w pełni spełnia oferta EMD firmy Amadeus - mówi Minna Tuorila, dyrektor działu podróży służbowych w fińskim biurze podróży Suomen Matkatoimisto.
Wdrożenie przez Amadeus rozwiązań EMD dla biur podróży jest obecnie realizowane w Finlandii - pierwsze biura mają rozpocząć ich wykorzystywanie w I kwartale 2011 r. Na kolejnych 20 rynkach, w tym rynkach ARC (Airlines Reporting Corporation), wejdą one do eksploatacji w 2011 roku, na kolejnych 70 rynkach w 2012 roku, zaś na pozostałych 70 należących do IATA rynkach BSP (Billing & Settlement Plan) - w 2013 roku. EMD jest kluczowym składnikiem realizowanego przez IATA przedsięwzięcia usług elektronicznych, mającego na celu wyeliminowanie dokumentów papierowych. Według szacunków IATA, wprowadzenie EMD pozwoli branży lotniczej zaoszczędzić 2,9 mld USD rocznie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Zamiecie w Bieszczadach. Goprowcy 6 godzin szukali turystów
Pyrzowice mają informację on-line
Balice: rok 2007 zakończony sukcesem
Pasażerowie koczowali osiem godzin na lotnisku Gatwick. Airbus startował trzy razy
Czempin: jadł w restauracjach, jeździł taksówkami i nie płacił
"Roztańczona Majówka" w Velaves SPA we Władysławowie
Do Festiwalu Dobrego Smaku dołączyły kawiarnie
Spotkanie biznesowe TUI Poland
Air Berlin: 10 000 biletów w specjalnej cenie
Największe linie lotnicze w USA poniosły duże straty
Łódź: nowy terminal i pushback powiększy parking dla samolotów
Kolonie w szpitalu psychiatrycznym
Na wrocławskim rynku mogą być tylko dwie dorożki!
Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów zamknięte