Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Znów prasa radzi turystom, jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
Od dziś Gazeta Wyborcza promuje do turystów nowy cykl artykułów, zatytułowany "Nie daj się naciągnąć w wakacje!". Dziś turyści mogą przeczytać jak dostać odszkodowanie od biura podróży, jutro - jak dostać odszkodowanie od linii lotniczych, a w czwartek jak dojechać samochodem na wakacje w Europie.
W dzisiejszym artykule Gazeta radzi turystom by przede wszystkim czytali wszystko, co dostają na piśmie, upominali się o szczegóły, a wszelkie dodatkowe postanowienia spisywali. Przypomina również o tym, by sprawdzać zawartość umowy oraz innych dokumentów np. folderów i katalogów. Szczególnie podkreśla również konieczność zapoznania się z warunkami uczestnictwa w wycieczce.
Poniżej przedstawiamy listę istotnych rzeczy, które turysta powinien sprawdzić, przed zakupem wycieczki.
Co trzeba koniecznie sprawdzić przed zakupem:
- dane organizatora (numer zezwolenia, ubezpieczenie)
- miejsce pobytu lub trasę wycieczki i czas trwania
- rodzaj, kategorię, opis środka transportu i miejsca zakwaterowania
- liczbę i rodzaj posiłków
- program wyprawy, czyli zwiedzanie lub dodatkowe atrakcje
- cenę łącznie ze wszystkimi dodatkowymi opłatami i podatkami
- informacje, kiedy, jak i dlaczego cena może ulec zmianie
- rodzaj i zakres ubezpieczenia (jego zawarcie jest obowiązkowe) oraz dane ubezpieczyciela
- informacje o możliwości odwołania wycieczki
- sposób, czas i miejsce składania reklamacji
- dodatkowe, wcześniej uzgodnione wymagania klienta
- podstawę prawną i konsekwencje wynikające z umowy
- sposób zapłaty
- informacje dodatkowe (wymagania paszportowe, zdrowotne, wizowe)
Gazeta Wyborcza sugeruje również, co klient może. Poleca turystom:
- dużo i o wszystko pytać
- być czujnym (m.in. sprawdzać hotele i biura w Internecie)
- żądać realizacji umowy (jak w katalogu jest piękny hotel, duże pokoje i czysty basen, to taki musi być na miejscu)
- dmuchać na zimne (koniecznie zabrać ze sobą w podróż adresy i telefony ambasad, zanotować dane kontaktowe rezydenta)
- sprawdzać (nie podpisywać żadnych dokumentów na gorąco, ale spokojnie studiować w domu umowy)
- myśleć realistycznie (jeżeli cena wycieczki jest wyjątkowo niska, to nie spodziewać się królewskich apartamentówi homarów i za niedociągnięcia organizatora nie żądać gigantycznych odszkodowań)
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:03 83.26.228.*]
Być czujnym. Chyba nie ma czujniejszych turystów od Polaków. Każdą mrówke w hotelu sfotografują. odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:17 83.16.75.*]
...ale po pwrocie nie będzie to pojedyncza mrówka lecz ogromne mrowisko w pokoju, a mrówki były specjalnie wyszkolone do atakowania polskicjh turystów.
Juz kiedyś był taki artykuł lub podoby.
No cóż, dziennikarze napisaliby , że "wysrane gówno przez kota egipskiego, to nowość na rynku" , aby sprzedać jak najwięcej sztuk gazet i aby ich gazeta zajmowała nr 1 w rankingu czytanych gazet w Polsce (nawet jeśli taki dzienikarz nie widział nigdy na oczy kota i nie wiodział ile nóg ma taki kot). odpowiedz »Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:48 83.5.112.*]
YES...
to była olbrzymia plaga mrówek..
a klienci specjalnie wybrali tę ofertę bo nie nawidzą mrówek i byli pewni że ich tam nie będzie... A poza tym mają uczulenie...
;)))
dobre... odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:09 212.160.191.*]
powinien pojawić się też artykuł jak biura mają się zabezpieczyć przed nieuczciwymi klientami, którzy w reklamacjach kłamią jak z nut, a wszystko po to by wyciągnać chociaż 100zł z powrotem. Ba, są klienci którzy piszą reklamacje jeszcze PRZED wyjazdem na wycieczkę ;) bo na pewno wszystko będzie beznadziejnie i oni już chcą odszkodowania! odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:31 83.22.7.*]
Jak najbardziej jestem za! Pracuję w biurze podróży i wiem jaky klienci są nieobliczalni. Najagorzej jest z takimi, co zapłacili naprawdę grosze. Oni maja najewiecej zarzutów. Najczęściej się nie znają. Spodziewają się ze w hotelu *** będą mieć luksusy. odpowiedz »
no cóż.. sezin POLOWAŃ na czarownice trwa...
[2006-07-04 12:46 83.5.112.*]
Już do tego przywykłem. A nawet wydaje mi się, że w tym roku jest tego mniej... Spokojnie koledzy i przyjaciele nasi klienci nas znają i ufają...
Szkoda, bo "polowania" niszczą branżę i "naganiają" klientów Nekermanowi, TUi...
Ale dziennikarze muszą to zrozumieć, więc edukujmy właśnie ICH...
Płacimy za reklamy tu i tam - mówmy o problemach informujmy wszystkich o szkodliwości nie prawdziwych i "odstraszających" artykułów... odpowiedz »no cóż.. sezin POLOWAŃ na czarownice trwa...
[2006-07-16 23:58 62.20.129.*]
Ta firma ktora jest w porzadku wobec klientow nie ma powodu obawiac sie artykolow w prasie odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 12:58 193.238.16.*]
Jak zawsze chodzi o kasę. W tym wypadku kasę GW tj ten ich wyśniony niespadający nakład gazety. Nie czarujmy się - klientów biur podróży jest więcej niż ludzi związanych z organizacją i do nich łasi się GW. Gdyby miało być rzetelnie to powinno byc też o złych klientach i ich wpadkach tu i tam. Ale to by przecież się nie było tak sensacyjne, tak dobrze się sprzedające się i jaki interes bym miał w tym GW? odpowiedz »
nie dawać reklam do GW...
[2006-07-04 13:26 83.15.101.*]
...choćby do jednego sobotniego numeru i zaraz pojawi się obiektywniejsza informacja. Tak było na Śląsku w bodaj 1993 roku, a wówczas chodziło tylko o ogłoszenia drobne po kilkanaście złotych. odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-04 13:27 83.18.178.*]
Słusznie, że taki cykl się pojawił. Jestem właścicielką biura podróży i często sama uświadamiam Kliemtom, co powinni dokladnie przeczytać, aby uniknąć wszelkich nieporozumień, Niekiedy jednak nawet dobre przestdiowanie umowy nie pomoże i Touroperator zachowie się wbrew wszelkim umowom, jak to miało miejsce w przypadku Eccoholiday, którego Pan Prezez Rafał Ropa uznał po wcześniejszych perypetiach Klientów za zbyt roszczeniowych i na 3 dni przzed wylotem odmówił im z zemsty wykonania usługi i odwołał zapłacone w 100% wczasy na Rodos. Sprawa znajdzie swój finał w sądzie, a my stanęliśmy oczywiście po stronei pokrzywdzonych Klientów.
Małgorzata Koczot Biuro Podróży "W świat" Sucha Beskidzka
Małgorzata odpowiedz »Niestety nie dziwię się 'ECOHOLIDEY"..
[2006-07-04 20:10 83.5.106.*]
Też bym odmówił...
Pani reprezentuje klienta i ma Pani rację, ale Pani racja nie zawsze jest racją wszystkich...
Lepiej czasem zrezygnować z klientów niż prowokować problemy. Oczywiście błąd ECO, że na trzy dni przed wylotem, powinni po prostu mieć "swoją" czarną listę i nie potwierdzać rezerwacji bez wdawania się w tłumaczenia i gadanie...
A swoją drogą ciekawe, dla czego klienci chcą jeszcze raz jechać z biurem, na którym się zawiedli??? Proszę może to łaskawie nam wytłumaczyć...!!! odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-05 13:12 83.21.14.*]
Temat "chwytliwy". GW chwyta się brzytwy by utrzymać sprzedaż. W treści bla, bla oczywiste dla wszystkich. Może Gazeta wymyśli tytuł na temat "co trzeba wiedziec, aby ustrzec się przed nieuczciwym wydawcą zanim kupi się jego tytuł?". Może wtedy i nakład wzrośnie????? odpowiedz »
Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"!
[2006-07-10 09:34 213.158.197.*]
gazeto nie bądż taka dociekliwa bo za rok będziecie musieli
zamknąć reklamy w dodatku turystyka
fakt tylko na to i na nas reklamodawców czeka
anna travel odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
W Łebie wir wciąga kąpiących się!
Pakistan: alarm bombowy na wszystkich lotniskach
Nowa restauracja Magdy Gessler w Warszawie
Most spacerowy na Wiśle pomoże ożywić turystycznie Mariensztat i Pragę
Zamknięto jarosławską podziemną trasę turystyczną
Przejście graniczne między Grecją a Bułgarią - zablokowane
W Lublinie powstanie hotel w wieżowcu
Opole zainwestuje 6 mln zł w lotnisko w Kamieniu Śląskim
Euro 2012: czy powstanie stadion w stolicy?
Warszawa wyprzedziła Lazurowe Wybrzeże?
Powraca połączenie Wrocławia z Mediolanem
Promy coraz bardziej popularne w USA
OSTRZEGAM ECCO HOLIDAY -nie korzystajcie z ich uslug