Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Miliardy euro na modernizację polskich torów
PKP ogłosiło listę tras, które zamierza zmodernizować za unijne pieniądze.
Na remont torów Polska może otrzymać nawet 6,7 mld euro w latach 2007-2013 w ramach programu "Transport przyjazny dla środowiska". Jest to największa szansa na modernizację polskiego kolejnictwa. PKP Polskie Linie Kolejowe SA z własnymi 280 milionami złotych rocznie na remonty mogą jedynie naprawiać najbardziej zużyte odcinki.
PKP PLK SA planuje, że najważniejsze polskie linie kolejowe najpóźniej do 2013 roku zostaną przystosowane do prędkości 160 km/godz. Lista inwestycji trafiła już do akceptacji Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Na liście znalazła się między innymi trasa Rawicz - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Zwardoń, a także towarowa linia ze Śląska do Gdańska. Wartość wszystkich inwestycji szacuje się na 8,4 mld euro, z czego z unijnych funduszy kolejarze planują uzyskać aż 6,7 mld euro. Natomiast reszta ma pochodzić z budżetu państwa.
Do końca czerwca ministerstwo musi zatwierdzić listę inwestycji oraz zdecydować, ile może dołożyć z budżetu, a następnie przekazać plan do akceptacji Komisji Europejskiej. - Może się okazać, że unijnych pieniędzy będzie nawet więcej. Dlatego mamy też listę projektów rezerwowych. Na liście rezerwowej znalazła się pierwsza część polskiego TGV, czyli "Linia Wysokich Prędkości" - Warszawa, Łódź, Kalisz, Wrocław, z odgałęzieniem do Poznania.
Największym problemem dla kolejarzy są zużyte lokalne torowiska. Większość z nich ma tak zdewastowane drewniane podkłady, że pociągi mogą jeździć zaledwie z prędkością 20 km/godz.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA opracowały plan modernizacji linii lokalnych najważniejszych dla systemu krajowej komunikacji. Szafrański wyjaśnia - Jeśli z Warszawy do Poznania szybki pociąg będzie w przyszłości jechał tylko godzinę i 40 minut, to odpowiednio przygotowane połączenie dalej do Zielonej Góry zapewniłoby pasażerom dojazd już po 3 godzinach i 20 minutach. Czyli skróciłoby to dzisiejszą podróż o dwie godziny.
Listę około 60 lokalnych linii przeznaczonych do remontu PKP PLK SA opublikowały w internecie. Potrzeba na to następnych 1,3 mld euro. PKP PLK SA twierdzą, że po uzyskaniu poparcia samorządów będzie można wystąpić po unijne fundusze dla regionów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Katowice- Kraków.....
[2007-11-23 22:05 83.31.221.*]
Mam nadzieje ze odcinek kolejowy pomiędzy Katowicami a Krakowem też ujęto w planach. Obecnie pociąg INTERCITY pokonuje tą trasę, czyli 80 km, w dwie godziny!!!! odpowiedz »
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Hotele z wielką historią w tle
Krakowscy radni wygonili lajkonika z Rynku Głównego
Mgła sparaliżowała pracę lotniska w Pyrzowicach
Łatwiej po Zakopanem. Jutro otwierają Aleje
Kraków: pierwsza europejska konferencja nt standardów jakości w usługach kongresowych
Austrian Airlines przyłącza się do Lufthansy
Znana jest przyczyna wypadku autokaru w Grenoble w 2007 r.
Lotnisko w Modlinie rusza w 2008 r.
Tylko co piąty Polak korzysta z usług hoteli
Debiut giełdowy Premium Food Restaurants
Przemycają 400 litrów spirytusu miesiecznie!
Biuro podróży SUS otwiera nowy punktu sprzedaży
Trwa spór o odszkodowania dla poszkodowanych klientów Open Travel
Kłopoty Egiptu przełożą się na wzrost cen
Orbis poinformował o sprzedaży 95,08% udziałów Orbis Travel
Kopalnia Soli w Wieliczce: jaki był rok 2009, a jaki będzie 2010?
TPN sprzeciwia się prywatyzacji kolejki na Kasprowy Wierch
LTI Holiday Beach na Djerbie. Proszę o opinie!