TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Poznań: Barometr Turystyczny zbada zachowania turystów

W przyszłym roku w Poznaniu wystartuje Barometr Turystyczny. Dostarczy on miastu informacje na temat preferencji i działania turystów. Pokaże m.in. gdzie turyści śpią i jedzą, co zwiedzają oraz ile wydają w Poznaniu pieniędzy.


Obecnie mało wiadomo o turystach przybywających do Poznania. Ostatnie badania na ten temat są nieaktualne, gdyż pochodzą sprzed kilku lat. Natomiast bez tego typu informacji bardzo trudno planować kampanie reklamowe i przygotowywać oferty turystyczne. Dlatego też Lokalna Organizacja Turystyczna wraz z Katedrą Turystyki Akademii Ekonomicznej opracowują system badania ruchu turystycznego.

Jan Mazurczak, dyrektor PLOT poinformował - Projekt nazwaliśmy Poznańskim Barometrem Turystycznym. Gotowa jest jego koncepcja, teraz poszukujemy środków na realizację przedsięwzięcia. Zwróciliśmy się po nie do Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego. Możliwe, że rozszerzymy projekt na całą aglomerację poznańską.

Barometr Turystyczny to system informatyczny, do którego wprowadzane będą dane o tym, gdzie turyści śpią, co jedzą, co zwiedzają oraz z jakich usług korzystają. Informacje mają być wprowadzane przez kilkudziesięciu partnerów PLOT, między innymi hotele, restauracje, lotnisko, targi, wypożyczalnie samochodów i muzea.

Mazurczak tłumaczy - Potem podzielimy się danymi z naszymi partnerami. Dzięki temu każdy z nas zyska wiedzę niezbędną do efektywnych działań marketingowych, będziemy mogli też badać skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych.

Poznański Barometr Turystyczny ma ruszyć w przyszłym roku. PLOT ma nadzieję, że uda się to jeszcze w styczniu. Mazurczak zaznacza - Ostateczny termin rozpoczęcia projektu to czerwiec przyszłego roku. Ale to wersja asekuracyjna. Szczerze wierzę, że Barometr ruszy na początku roku.

PLOT zamierza powrócić do pomysłu powołania Poznań Destination Alliance - organizacji, która zrzeszałaby prywatnych przedsiębiorców branży turystycznej. Mieliby oni organizować akcje reklamowe Poznania. Środki pozyskiwaliby między innymi proponując gościom hotelowym symboliczne wsparcie promocji miasta. Podobna organizacja działa już w Warszawie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Poznań Barometr Turystyczny ruch turyści badanie informacja Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna Jan Mazurczak hotel nocleg restauracja lotnisko Ławica muzeum wypożyczalnia samochodów współpraca reklama promocja kampania Poznań Destination Alliance Warszawa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję