Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Poznań: Barometr Turystyczny zbada zachowania turystów
W przyszłym roku w Poznaniu wystartuje Barometr Turystyczny. Dostarczy on miastu informacje na temat preferencji i działania turystów. Pokaże m.in. gdzie turyści śpią i jedzą, co zwiedzają oraz ile wydają w Poznaniu pieniędzy.
Obecnie mało wiadomo o turystach przybywających do Poznania. Ostatnie badania na ten temat są nieaktualne, gdyż pochodzą sprzed kilku lat. Natomiast bez tego typu informacji bardzo trudno planować kampanie reklamowe i przygotowywać oferty turystyczne. Dlatego też Lokalna Organizacja Turystyczna wraz z Katedrą Turystyki Akademii Ekonomicznej opracowują system badania ruchu turystycznego.
Jan Mazurczak, dyrektor PLOT poinformował - Projekt nazwaliśmy Poznańskim Barometrem Turystycznym. Gotowa jest jego koncepcja, teraz poszukujemy środków na realizację przedsięwzięcia. Zwróciliśmy się po nie do Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego. Możliwe, że rozszerzymy projekt na całą aglomerację poznańską.
Barometr Turystyczny to system informatyczny, do którego wprowadzane będą dane o tym, gdzie turyści śpią, co jedzą, co zwiedzają oraz z jakich usług korzystają. Informacje mają być wprowadzane przez kilkudziesięciu partnerów PLOT, między innymi hotele, restauracje, lotnisko, targi, wypożyczalnie samochodów i muzea.
Mazurczak tłumaczy - Potem podzielimy się danymi z naszymi partnerami. Dzięki temu każdy z nas zyska wiedzę niezbędną do efektywnych działań marketingowych, będziemy mogli też badać skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych.
Poznański Barometr Turystyczny ma ruszyć w przyszłym roku. PLOT ma nadzieję, że uda się to jeszcze w styczniu. Mazurczak zaznacza - Ostateczny termin rozpoczęcia projektu to czerwiec przyszłego roku. Ale to wersja asekuracyjna. Szczerze wierzę, że Barometr ruszy na początku roku.
PLOT zamierza powrócić do pomysłu powołania Poznań Destination Alliance - organizacji, która zrzeszałaby prywatnych przedsiębiorców branży turystycznej. Mieliby oni organizować akcje reklamowe Poznania. Środki pozyskiwaliby między innymi proponując gościom hotelowym symboliczne wsparcie promocji miasta. Podobna organizacja działa już w Warszawie.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Bazylika św. Piotra w Rzymie: problem z niefrasobliwymi turystami
Nowy prezes Interferii - Wojciech Kudera
Otwarcie parku linowego w Tarnowie
Podpisano umowę o dofinansowanie promocji turystycznych walorów Polski
Pasażer.com z pomocą pasażerom Centralwings
Itaka ma gwarancje na 2013 rok - 150 milionów PLN
Wzrost opłat za przejazd autostradą A2
Baza ośrodków naukowych dla branży turystycznej
Mondial Assistance uruchamia sprzedaż ubezpieczeń turystycznych na stronie Germanwings
Właściciele hotelu Santorini chcą aktywizować ruch turystyczny w Nowej Hucie
Solec-Zdrój: będzie kompleks mineralnych basenów rekreacyjnych
Koniec Centralwings już blisko?