Jak rysuje się przyszłość Prima Charter (wcześniej Fischer Air Polska)?
16 marca, na konferencji prasowej, przewoźnik Prima Charter podsumował dotychczasową działalność i przedstawił plany na przyszłość.
Linie lotnicze Prima Charter, znane wcześniej jako Fischer Air Polska zajmują się przewozami czarterowymi na naszym rynku lotniczym i wykonują rejsy dla polskich turoperatorów. Adam Wychowaniec, prezes firmy zapewna, że firma prowadzi wyspecjalizowaną obsługę rynku czarterowego i nie spodziewa się silnej konkurencji. Mimo, że podobną działalność prowadzi częściowo Centralwings, jednak z powodu jego niejasnej polityki przewozowej nie stanowi on dla Prima Charter poważnej konkurencji.
W ostatnim czasie firma przeszła zmiany organizacyjne, pozyskała nowych udziałowców oraz podniosła swój kapitał. Od marca bieżacego roku występuje pod nową nazwą. Ma do odzyskania 1,8 mln zł od WAS za uszkodzenie skrzydła samolotu i 15 mln zł od PPL-u za uszkodzenie silników, które zassały obce przedmioty leżące na pasie startowym. Adam Wychowaniec zapewnia, że firma posiada już podstawę prawną do egzekucji sądowej obu należności.
Obecnie przewoźnik obsługuje rejsy jednym samolotem B757. Latem bieżącego roku flota zwiększy się o 2 kolejne takie maszyny. W 2008 roku planowany jest zakup kolejnych dwóch samolotów, a w 2009 roku firma planuje mieć już 7 maszyn. Przewoźnik nie wyklucza, że będą to B767, jednocześnie od 2007 do 2010 roku zakładane jest odmłodzenie floty, pod uwagę będą brane m.in. B737-800.
Zakup nowych samolotów wymusza wzrastająca liczba pasażerów: w 2005 roku (od maja do października) z jego usług skorzystało 222 600 podróżnych, dzięki którym firma osiągneła przychody 116 mln zł. W roku 2006, mimo problemów, linie w okresie dziesięciu miesięcy przewiozły 276 000 pasażerów, co zapewniło im przychód 142 mln złotych. W roku bieżącym Prima Charter zamierza obsłużyć 570 000 pasażerów i osiągnąć przychód 250 mln zł, z czego 20 mln złotych ma stanowić czysty zysk.
Zakup maszyn będzie możliwy miedzy innymi dzięki wejściu firmy na giełdę. Ma to nastąpić w czwartym kwartale tego roku lub pierwszym kwartale roku 2008. Zapisy dla nowych udziałowców prowadzone będą od 21 marca 2007 roku. Celem wejścia na giełdę jest rozwój floty i firmy przez przekształcenie jej w spółkę akcyjną, zakup dodatkowych ubezpieczeń zabezpieczających od ryzyka (planowane jest wydanie na ten cel od 2 do 3 mln zł) oraz rozbudowa systemu informatycznego. Nadwyżka finansowa uzyskana z emisji akcji będzie przeznaczona na zwiększenie kapitału obrotowego. Prezes zarządu nie wyklucza, że w przyszłości Prima Charter będzie realizować połączenia rozkładowe.
To wszystko spółka zamierza osiągnąć dzięki doświadczeniu na polskim rynku, wyspecjalizowanej działalności oraz profesjonalnej, doświadczonej kadrze. Przewoźnik nie wyklucza się również dołączenia innych inwestorów do grupy istniejących już udziałowców.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Linie czarterowe Fischer Air Polska i ich plany
[2007-03-20 12:46 83.30.253.*]
Tak, tak, tak, a w oku mi jedzie tramwaj... odpowiedz »
Linie czarterowe Fischer Air Polska i ich plany
[2007-07-29 16:06 81.18.212.*]
na czym piolegają ostatnie trudności z lotami na Lanzarote ? odpowiedz »
Linie czarterowe Fischer Air Polska i ich plany
[2007-09-26 01:17 83.14.37.*]
Mam do sprzedania 2 bilety lotnicze lini Wizz Air na trasie Poznań-dortmund na termin 9.10(wylot)-13.10(przylot do poznania) odpowiedz »
Linie czarterowe Fischer Air Polska i ich plany
[2007-03-20 14:40 83.5.174.*]
szczególnie zabawne jest planowane już tak niedługo "wejście na giełdę" odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
McDonald's wycofuje trujące szklanki
Hiszpania: strajk kontrolerów lotów pod koniec sierpnia
PIT przygotowuje Kodeks Etyki w Turystyce
Powstanie trasa rowerowa przez 20 państw pod nazwą Szlak Żelaznej Kurtyny!
Okęcie: trwa strajk pracowników LOT Ground Services obsługującej Centralwings, Eurolot i LOT
Ecco Holiday reklamował się kosztem Międzyzdrojów?
Czy nowy prezes ożywi lotnisko w Szymanach?
SAS partnerem ekologicznym szczytu COP15 w Kopenhadze
Odbyły się Miedzynarodowe Targi Turystyczne RDA 2006
Agenci co sądzicie o Itace na dziś, na tę chwilę???