TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak rysuje się przyszłość Prima Charter (wcześniej Fischer Air Polska)?

16 marca, na konferencji prasowej, przewoźnik Prima Charter podsumował dotychczasową działalność i przedstawił plany na przyszłość.


Linie lotnicze Prima Charter, znane wcześniej jako Fischer Air Polska zajmują się przewozami czarterowymi na naszym rynku lotniczym i wykonują rejsy dla polskich turoperatorów. Adam Wychowaniec, prezes firmy zapewna, że firma prowadzi wyspecjalizowaną obsługę rynku czarterowego i nie spodziewa się silnej konkurencji. Mimo, że podobną działalność prowadzi częściowo Centralwings, jednak z powodu jego niejasnej polityki przewozowej nie stanowi on dla Prima Charter poważnej konkurencji.

W ostatnim czasie firma przeszła zmiany organizacyjne, pozyskała nowych udziałowców oraz podniosła swój kapitał. Od marca bieżacego roku występuje pod nową nazwą. Ma do odzyskania 1,8 mln zł od WAS za uszkodzenie skrzydła samolotu i 15 mln zł od PPL-u za uszkodzenie silników, które zassały obce przedmioty leżące na pasie startowym. Adam Wychowaniec zapewnia, że firma posiada już podstawę prawną do egzekucji sądowej obu należności.

Obecnie przewoźnik obsługuje rejsy jednym samolotem B757. Latem bieżącego roku flota zwiększy się o 2 kolejne takie maszyny. W 2008 roku planowany jest zakup kolejnych dwóch samolotów, a w 2009 roku firma planuje mieć już 7 maszyn. Przewoźnik nie wyklucza, że będą to B767, jednocześnie od 2007 do 2010 roku zakładane jest odmłodzenie floty, pod uwagę będą brane m.in. B737-800.
Zakup nowych samolotów wymusza wzrastająca liczba pasażerów: w 2005 roku (od maja do października) z jego usług skorzystało 222 600 podróżnych, dzięki którym firma osiągneła przychody 116 mln zł. W roku 2006, mimo problemów, linie w okresie dziesięciu miesięcy przewiozły 276 000 pasażerów, co zapewniło im przychód 142 mln złotych. W roku bieżącym Prima Charter zamierza obsłużyć 570 000 pasażerów i osiągnąć przychód 250 mln zł, z czego 20 mln złotych ma stanowić czysty zysk.

Zakup maszyn będzie możliwy miedzy innymi dzięki wejściu firmy na giełdę. Ma to nastąpić w czwartym kwartale tego roku lub pierwszym kwartale roku 2008. Zapisy dla nowych udziałowców prowadzone będą od 21 marca 2007 roku. Celem wejścia na giełdę jest rozwój floty i firmy przez przekształcenie jej w spółkę akcyjną, zakup dodatkowych ubezpieczeń zabezpieczających od ryzyka (planowane jest wydanie na ten cel od 2 do 3 mln zł) oraz rozbudowa systemu informatycznego. Nadwyżka finansowa uzyskana z emisji akcji będzie przeznaczona na zwiększenie kapitału obrotowego. Prezes zarządu nie wyklucza, że w przyszłości Prima Charter będzie realizować połączenia rozkładowe.

To wszystko spółka zamierza osiągnąć dzięki doświadczeniu na polskim rynku, wyspecjalizowanej działalności oraz profesjonalnej, doświadczonej kadrze. Przewoźnik nie wyklucza się również dołączenia innych inwestorów do grupy istniejących już udziałowców.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Prima Charter Fischer Air Polska zmiany organizacyjne Centralwings przewoźnik przewozy czarterowe rejsy maszyny Adam Wychowaniec WAS PPL B757 B767 B737-800 udziałowców giełda giełdę połączenia rozkładowe inwestorów udziałowców


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję