Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Łódź będzie miała kolejne luksusowe hotele?
Władze Łodzi są przekonane, że miastu potrzebne są luksusowe hotele. Dlatego też zapraszają nowych inwestorów i oferują im atrakcyjne działki pod budowę nowych obiektów.
Wioletta Gnacikowska z "Gazety Wyborczej" rozmawiała z Markiem Michalikiem, wiceprezydentem Łodzi na temat tworzenia coraz większej ilości miejsc noclegowych w mieście i wielkich sieci hotelowych, które chcą budować hotele w Łodzi.
Ile jeszcze luksusowych hoteli pomieści się w Łodzi?
Marek Michalik - Jeszcze dużo. Będą co najmniej cztery czterogwiazdkowe: hotel Andels w Manufakturze, hotel przy al. Kościuszki obok Spatifiu i na al. Piłsudskiego przy ul. Sienkiewicza naprzeciwko waszej redakcji. Trwają też prace przy hotelu Borowiecki na rogu ul. Radwańskiej i Piłsudskiego. Czy będzie więcej? Wszystko zależy od rynku.
A skąd to nagłe zainteresowanie Łodzią inwestorów branży hotelarskiej? Czy po prostu inne miasta mają już wystarczającą liczbę hoteli i teraz przyszła kolej na zapomnianą pod tym względem Łódź?
Marek Michalik - Rzeczywiście dotychczas nie wiadomo dlaczego w Łodzi była nisza. Moim zdaniem są dwie główne przyczyny zainteresowania: bardzo dobra atmosfera wokół Łodzi i bardzo dobra opinia o nas w Polsce i za granicą oraz napływ ważnych inwestorów, co stworzyło pozytywny klimat do budowania hoteli w naszym mieście.
Niedługo miasto rozpisze przetarg na kolejną działkę pod budowę luksusowego hotelu. Chodzi o działkę w pobliżu Teatru Wielkiego.
Marek Michalik - Rozpiszemy jeszcze w tym roku i na pewno zaprosimy firmy, które startowały w przetargu na działkę, którą właśnie wygrał Hilton. Tam ma być hotel minimum czterogwiazdkowy. Jesteśmy teraz na ostatnim etapie rozmów z Uniwersytetem Medycznym o wymianie działek, które są nam potrzebne na parkingi dla hotelu, który tam powstanie.
Na giełdzie chodzą nazwy Intercontinental i Sheraton. Czy to są firmy, które mają szansę wygrać przetarg na tamtą działkę?
Marek Michalik - Nie wiem. Może będzie dużo więcej oferentów. Przetarg będzie miał charakter otwarty i chodzi o to, żeby zaproponować przynajmniej cztery gwiazdki.
Przy tym boomie na dobre hotele, który teraz obserwujemy, nie żałuje Pan, że miasto sprzedało działkę w bardzo dobrym miejscu - przy al. Piłsudskiego obok Galerii Łódzkiej - na dwugwiazdkowy hotel Campanile?
Marek Michalik - Od trzech lat zależało nam, żeby budowano w Łodzi hotele wysokiej klasy i to się teraz realizuje. Kiedy sprzedawaliśmy tamtą małą działkę przy al. Piłsudskiego nie było jeszcze takiego boomu hotelowego. Operatorzy z najwyższych półek nie byli zainteresowani Łodzią. Poza tym tamta działka jest bardzo mała. Nie można było stawiać oferentom zbyt wysokich wymagań, jeśli chodzi o standard obiektu. Poza tym hotele dwugwiazdkowe też są potrzebne, bo wielu turystów po prostu nie stać na nocleg w hotelu cztero- i pięciogwiazdkowym. Owszem, w śródmieściu powinny być najlepsze hotele. Tu się zgadzam. I taka polityka jest teraz prowadzona.
Niech Pan zdradzi trochę szczegółów: jak się załatwia takiego oferenta, jak Hilton?
Marek Michalik - Od długiego czasu głośno mówiliśmy, że zapraszamy na przetarg hotele o najlepszym brandzie i że oferujemy najlepszą działkę. Informowaliśmy o tym w periodykach hotelarskich. Hilton od razu był przekonany, że Łódź to dobre miejsce na inwestycje. Przedstawiciele inwestora byli w Łodzi, widzieli naszą strategię. Wiedzieli, że inwestuje tutaj Dell, Gillette. I to niewątpliwie nam pomogło. Byliśmy z prezydentem w Londynie i przedstawiciele Hiltona nam pokazywali, jak dobrą są siecią i co wnoszą do miasta swoją obecnością.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Winobranie po polsku! Święto wina w Zielonej Górze
Piaseczno: powstanie duże centrum z czterogwiazdkowym hotelem
Warszawski Hilton zrezygnował z jednej gwiazdki
Zwardoń-Skalite - nowe przejście graniczne otwarte!
Tłumy turystów zamierzają spędzić majowy weekend w górach
Grupa Travel zdobyła Pomorską Nagrodę Gryf Gospodarczy 2009
Choroby wakacyjne - porady dla wyjeżdżających w tropiki
Egipt: rekin skaleczył czwórkę rosyjskich turystów
Opóźnienia w produkcji Boeinga i Airbusa ratunkiem dla linii lotniczych?
Domoklik: wirtualny spacer po najpiękniejszych zakątkach polskich miast
Jesienne propozycje VTrip dla dwojga
PLL LOT: w środę ocena kontraktów paliwowych przewoźnika
Włochy: wystawiono Całun Turyński
Kujawsko-pomorskie: już wkrótce przywrócone zostanie połączenie Bydgoszcz- Chełmża
Hotelarze inwestują w obiekty w Peru
Tyrol dla prawdziwych smakoszy
Zabrze: I Międzynarodowe Targi Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej
ADAC: Polska to najtańsza destynacja turystyczna w UE
Hotel Triton Kreta (na Krecie)