TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyniki finansowe i prognozy na lato 2009 internetowych biur podróży

Z trzech największych portali turystycznych, które w minionym roku sprzedały wycieczki za 300 mln zł, tylko najmłodszy oraz najmniejszy pod względem obrotów EasyGo.pl odnotował zysk. Natomiast Wakacje.pl tłumaczą swoje straty dużymi inwestycjami, z których zwrot planują na lata 2010-2011 - czytamy w Pulsie Biznesu.


Magdalena Krzywosińska z portalu Wakacje.pl podkreśliła - Gdyby wyłączyć koszty tych inwestycji oraz finansowania, wynik netto wyniósłby 800 tysięcy złotych.

Travelplanet.pl tłumaczy się inwestycjami oraz rezerwami, które zwiększył aż o 400 tys. zł. Jednak Mateusz Kazieczko, prezes Easy.Go.pl przyznaje, że jego firma również inwestuje i całość wypracowanych od 2006 roku zysków przeznacza na rozwój i inwestycje.

Tomasz Moroz, szef Travelplanet.pl zaznacza - EasyGo.pl to mała, dynamiczna firma, ale czekają ją bardzo duże inwestycje w automatyzację sprzedaży. Mateusz Kazieczko, prezes EasyGo.pl przyznaje - Travelplanet od lat twierdzi, że jest liderem branży. Z pewnością jest. Przede wszystkim w PR giełdowym. Niestety, wypracowywane wyniki nie idą w parze z obietnicami. Duża firma, duże plany, nadzieje i równie duże straty.

Obecnie EasyGo.pl sprzedaje wycieczki przez internet z udziałem konsultantów. Natomiast Wakacje.pl i Travelplanet.pl oferują sprzedaż online, czyli w czasie rzeczywistym, bez obsługi konsultanta. Kazieczko poinformował - Technologicznie jesteśmy w pełni przygotowani do sprzedaży online. Jednak praca 50 konsultantów przynosi, jak widać po wynikach, wciąż dużo lepsze rezultaty.

Jednak Tomasz Moroz nie zgadza się z tym. - Polacy już w tej chwili bardzo dużo kupują przez internet. Ten rynek będzie w dalszym ciągu bardzo dynamicznie rósł. Mam nadzieję, że w tym roku aż 10% sprzedaży mojej firmy będzie stanowić online.

Travelplanet.pl oferuje wycieczki również w 15 punktach obsługi klienta, gdzie sprzedaż w minionym roku wyniosła 75 mln zł. W tym samym czasie sprzedaż w Internecie wyniosła 82 mln zł. W sumie online firma sprzedała 3-4% oferty. Natomiast portal Wakacje.pl, który jako pierwszy w 2007 roku wprowadził sprzedaż online, ma z niej aż 13,5% obrotów.

Przedstawiciele portali turystycznych nie są zgodni co do tegorocznych perspektyw. Szef EasyGo.pl widzi szansę na umocnienie pozycji firmy. Zamierza zwiększyć zysk netto do 1 mln zł. Prezes Travelplanet.pl uważa, że w bieżącym roku obroty mogą być nawet o 10-15% niższe niż w roku ubiegłym, ale mimo to obiecuje znacznie lepsze wyniki. Moroz tłumaczy - To dlatego, że ścięliśmy koszty, zwiększyliśmy efektywność sprzedaży i wynegocjowaliśmy wyższe marże od touroperatorów za dystrybucję ich oferty.

Swoich prognoz nie podała przedstawicielka portalu Wakacje.pl. Magdalena Krzywosińska wyznała tylko - Już w czwartym kwartale spadły oglądalność stron i liczba rezerwacji. Trudno po styczniu przewidzieć, co się stanie. Dodała, że klienci nadal rezerwują wyjazdy, ale zadają więcej pytań niż kiedyś.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
portal turystyczny EasyGo.pl Wakacje.pl Travelplanet.pl sprzedaż zysk wycieczka wakacje urlop inwestycje Magdalena Krzywosińska koszty Mateusz Kazieczko online konsultant Tomasz Moroz internet prognoza na lato 2009 prognozy biur podróży turystyka wyniki finansowe biura w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję