Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Kopernik wiecznie żywy!
Turysta lub przedsiębiorca korzystający z ministerialnych rejestrów Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych może się bardzo dziwić. Do tej pory w rejestrze widnieje biuro Kopernik - bez żadnej adnotacji...
Biuro upadło w lipcu 2009 roku, ale do chwili obecnej widnieje w rejestrze jako normalnie funkcjonujące biuro!
Na szczęście dla dociekliwych - rzekoma gwarancja ubezpieczeniowa ma datę wygaśnięcia na 14-03-2010. Niestety data ta w żaden sposób nie jest podświetlona, czy oznaczona kolorem (choćby na czerwono z odpowiednią adnotacją, iż biuro musi odnowić gwarancję, aby działać) i turysta nie znający prawa mógłby skusić się na wycieczkę tego organizatora (jeśli ktoś bezczelnie by mu takową zaoferował, a on choćby sprawdzał biuro, bo pamiętał, że jakieś biuro Kopernik upadło, to do marca 2010 nie miałby prawa nabrać podejrzeń).
Także nowe firmy uzyskujące zezwolenie na prowadzenie działalności touroperatora skarżą się na opóźnienia we wpisie do ewidencji. Kilkutygodniowa zwłoka dla nowo powstałej firmy, która przygotowuje się do sezonu jest odczuwalnym utrudnieniem.
Powyższa sytuacja budzi niesmak i stawia pod znakiem zapytania sens tworzenia wszelkich centralnych rejestrów - przynajmniej w obecnej sytuacji, gdy przepływ informacji lub same zadziałania ludzi są tak bardzo opóźnione, a na rejestrze nie można polegać jako na wiarygodnym źródle informacji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki
[2010-04-14 11:25 84.10.88.*]
kolejna fikacja biurokratów - siedzą Panie w urzędach i wydaje im się ze są ważne i potrzebne - ale jak mają zrobić robotę to nie ma winnych - kto PERSONALNIE odpowiada za aktualizację tej bazy ? odpowiedź - NIKT - urzędasy tylko NAS pilnują aby wszystko było w terminie sami swoje terminy mają w nosie
wystarczy każdej Pani w urzędzie odpowiedzialnej za pozwolenia dać dostęp do bazy i uczynić ja odpowiedzialną OSOBISCIE za aktulaizacje JEJ wpisów i problem byłby rozwiązany PERSONALNIE - a tak - kolejna lipa za nasza kasę odpowiedz »Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki
[2010-04-14 11:54 83.4.168.*]
ponoć ma być jakaś zmiana i urzędnicy mają odpowiadać do 12-stu pensji... to by było coś - w końcu jak coś zrobią niezgodnie z prawem lub na szkodę firm i ludzi, to czemu mają być bezkarni? za 3 pensje to nikt do sądu nie idzie (sam prawnik kosztować może więcej, a przy 12-stu to już jest po co) odpowiedz »
Dział gastronomia:
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Małopolska zarobiła na turystyce więcej niż przed
Branża piwowarska liczy na
Dział hotele, pensjonaty:
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Warszawa: otwarto CIT na Starym Mieście
Warszawskie lotnisko ma nowe wozy bojowe do gaszenia pożarów w samolotach
Włoskie tunele drogowe najbardziej niebezpieczne na świecie
Franczyza - dobry, czy zły sposób na otwarcie lokalu gastronomicznego?
MSZ ostrzega: ostrożnie w Tallinie
Słowacja rozpoczyna sezon narciarski
Ludzie z Pragi, Madrytu, Rzymu i Londynu poszukiwani
Germanwings wprowadza usługę opieki nad dziećmi
GfK Polonia: Polacy rezygnują z jedzenia w restauracjach
Kolejne wyróżnienie dla Qubus Hotel
Travel Channel: Łódź telewizyjną gwiazdą marca