Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
160 km na godzinę koleją z Radomia do Warszawy
Niestety obcięto fundusze na modernizację linii kolejowej Radom - Kielce, ale remont trasy z Radomia do Warszawy zostanie przeprowadzony. Po modernizacji linii pociągi będą mogły jeździły z prędkością 160 km na godzinę.
Na spotkaniu ze świętokrzyskimi samorządowcami, Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych poinformował, że Ministerstwo Transportu przeznaczyło mniej o półtora miliarda złotych na modernizację linii Warszawa - Kielce - Kraków. W wyniku tego mniej pieniędzy zostanie przeznaczonych na remont trasy Radom - Skarżysko-Kamienna - Kielce. PKP jednak nie zrezygnuje zupełnie z prac modernizacyjnych na tym odcinku. Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych poinformował - Będziemy chcieli przy wykorzystaniu własnych pieniędzy i funduszu kolejowego przystosować go do prędkości 120 i 100 km na godzinę. Jednak koszty przebudowy trasy, aby pociągi mogły osiągać prędkość 160 km na godzinę (jak pierwotnie przewidywano), byłyby zbyt duże. Łańcucki dodaje - W wielu miejscach konieczne byłoby przesunięcie torów i wybudowanie nowych nasypów, żeby zmienić geometrię torów. Niektóre zakręty są zbyt ostre, aby pociągi mogły wchodzić w nie z dużą prędkością.
Nic się nie zmieniło w planach modernizacji odcinka Warszawa - Radom. Po zakończeniu prac pociągi będą jeździły na tej trasie z prędkością 160 km na godzinę. Łańcucki przyznał - Na razie jednak nie wiadomo, czy powstanie drugi tor na trasie Radom - Warka. - To określi dopiero studium wykonalności.
Obciętymi funduszami bardzo niepokoi się radomska posłanka PiS Marzena Wróbel. Zapowiedziała, że będzie się uważnie przyglądać przygotowaniom do modernizacji linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Podkreśliła - To jest zbyt ważna sprawa dla naszego regionu, abyśmy mogli ją lekko potraktować. A skoro już raz ktoś postanowił obciąć pieniądze z tej inwestycji, może znów wpaść na podobny pomysł. Dlatego już zapowiadam: będziemy uważnie patrzeć na ręce ludziom, którzy są odpowiedzialni za realizację tej inwestycji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Janusz
[2008-03-03 19:56 83.15.251.*]
Budowa toru drugiej nitki z Radomia do Warki powinna być kontynuowana jak najszybciej odpowiedz »
Damian
[2008-03-03 20:04 83.15.251.*]
Brak toru drugiej nitki z Radomia do Warki powoduje że przejazd trwa 2 godziny i 30 minut.Jak najszybciej trzeba budować drugą nitkę toru. odpowiedz »
[2010-11-03 13:19 178.56.134.*]
To wszystko fajne, że chce się komuś przyśpieszyć kolej. Smutne jest tylko to, że nikt , absolutnie nikt nie myśli o tym by zapytać miejscową ludność o zdanie w tej sprawie. W planach jest budowa szybkiej linii kolejowej kosztem przejazdów drogowych łączących np wieś. O tym ,że zamyka się drogi i utrudnia komunikację pieszym i autom z jednego końca wsi na drugi ( bo w środku wsi są tory kolejowe ) to już nieważne, prawda? Między jednym wiaduktem a drugim ma być odległość kilkudziesięciu kilometrów !!! Ale co tam, niech wieśniaki zapitalają kilometry do szkoły, kościoła czy lekarza. W końcu najważniejsze jest, żeby mieszczuchy mogły szybko dojechać koleją :)
Żenada. To jest Polska właśnie.
/kobieta/ odpowiedz »
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
PKP Intercity - szybkie pociągi i prywatyzacja?
Schronisko PTTK na Hali Krupowej ogłasza rabat
Najlepszy Produkt: prowadzi Szlak Orlich Gniazd
Brno: koniec targów turystycznych Go i Regiontour
Wojna spółek PKP. Podróżni nie kupią biletów w jednej kasie
Rzeszów: PPL anulują przetarg na budowę nowego terminalu
Komunikat Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Turyści mogą już korzystać z Karty Turysty "Gdańsk - Sopot - Gdynia - Plus"
Ecco Holiday zawiesza loty do Egiptu
Wzrost ruchu czarterowego na lotniskach regionalnych
Akcja turystyczna "za pół ceny" teraz w Bydgoszczy
30 tysięcy pasażerów papieskiego pociągu
Hotele luksusowe wychodzą na prostą
Warszawa Praga: punkt informacji turystycznej i Info Praga będą walczyć o turystę?
ULC podsumowało cztery lata swojej działalności
Hiszpania: wybuchły bomby w turystycznym kurorcie
Analityk Zasobów Internetowych