TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






LOT Services zastąpi na Okęciu LOT Ground Services

Według informacji podanych przez Andrzeja Kozłowskiego z PLL LOT, od 1 sierpnia nowo powołana spółka LOT Services, należąca do LOT, zajmie się obsługą pasażerów na warszawskim lotnisku Okęcie.


Do tej pory usługi dotyczące m.in. załadunku i rozładunku bagażu, transportu pasażerów po płycie lotniska czy holowania samolotów - wykonuje należąca do przewoźnika spółka (postawiona w stan upadłości likwidacyjnej) LOT Ground Services. - LOT Services podpisał umowę dzierżawy przedsiębiorstwa LGS z syndykiem masy upadłościowej firmy. Zawarcie umowy gwarantuje zachowanie ciągłości w obsłudze pasażerów na lotnisku Okęcie - oświadczył Kozłowski. Podał również, iż LOT Services planuje przejąć wszystkie operacje wykonywane dotychczas przez LGS na warszawskim lotnisku.- Umowa dzierżawy została podpisana na cztery miesiące. W tym czasie powinna zostać zakończona cała procedura przetargu LGS, a także powinien nastąpić wybór oferenta. W sytuacji, gdyby to nie nastąpiło, jest możliwość przedłużenia umowy dzierżawy. Cały czas dążymy do tego, żeby normalnie funkcjonowało lotnisko - oznajmił syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz.

Podpisana umowa dotyczy dzierżawy sprzętu oraz urządzeń do obsługi bagażu. - LOT Services prowadzi proces rekrutacji. Dziś rusza drugi jego etap. Oferty pracy skierowane są zarówno do pracowników LGS, których umowy wygasają 31 lipca, jak i do osób, które wcześniej nie były zatrudniane przez spółkę - wyjaśnił Kozłowski z PLL LOT. Z końcem maja tego roku, sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Według informacji podanych przez szefa NSZZ Solidarność w LGS Andrzeja Pielaka, ok.1,4 tys. pracowników otrzymało już wypowiedzenia z pracy do końca lipca. Natomiast z dniem 10 lipca, LGS wygasa certyfikat oraz zezwolenie na świadczenie usług na lotnisku Okęcie. Syndyk masy upadłościowej złożył w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wniosek o przedłużenie ważności certyfikatu oraz zezwolenia na usługi wykonywane przez LGS, natomiast nowa spółka LOT Services stara się o dokumenty umożliwiające jej świadczenie usług obsługi pasażerskiej.

- Analizujemy dokumenty obydwu spółek, czyli syndyka LGS i pismo LOT Services. Wyniki naszej analizy będą znane do 10 lipca - wyjaśniła rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Firma LGS Ground Services rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów lotniska Okęcie. Z końcem 2008 r. przedsiębiorstwo odnotowało 20,2 mln zł straty. Jego długi wynoszą: wobec ZUS ok. 8 mln zł, wobec PPL - ponad 10 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Warszawa lotnisko Okęcie Andrzej Kozłowski PLL LOT spółka LOT Services załadunek i rozładunek bagażu transport pasażerów holowanie samolotów LOT Ground Services syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz dzierżawa sprzętu szef NSZZ Solidarność w LGS Andrzej Pielak certyfikat zezwolenie na świadczenie usług Urząd Lotnictwa Cywilnego rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska przedłużenie ważności certyfikatu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję