TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Restauracje Wars pojawią się w centrach handlowych?

W trzy lata ma powstać 20 lokali w centrach handlowych, mowa tutaj również o ekskluzywnych restauracjach, oto plany kolejowej spółki.


Jak powiedział Zbigniew Terek, prezes spółki Wars, która należy do PKP Intercity, już od kilkunastu miesięcy spółka przechodzi intensywnie zmieniany i myśli o tym, jak się rozwijać, dywersyfikując swoje przychody.

Kolej zmodernizowała 30 wagonów barowych, które jeżdżą już na 42 relacjach. Mało tego, jeżeli chodzi o zmiany w spółce, do oferty wprowadzono również kilkanaście nowych dań. Zbigniew Terek poinformował, że koszt modernizacji jednego wagonu wyniósł ok. 100 tys. zł. Łącznie wydano na ten cel 3 mln zł.

Wars nie chce już kojarzyć się z ciasnymi wagonami i myśli o podboju gastronomicznego rynku poza własnymi torami. Spółka ma zamiar w III kwartale 2009 r. rozpocząć tworzenie sieci barów przekąskowych.

Prezes wyjaśnił, że pomysł dotyczy wstępnie 20 lokali, które miałyby powstać w trzy lata. Wśród możliwych lokalizacji wymienił wszystkie miasta wojewódzkie. Program pilotażowy w swoich założeniach posiada powstanie na początek dwóch, trzech barów. Ale nie powstaną one na dworcach kolejowych, a w centrach handlowych.

Zbigniew Terek podał, że według badań, powierzchnia gastronomiczna istniejąca w polskich centrach handlowych wrosła z początkowych 5 do kilkunastu procent, a cały czas się zwiększa. To dla spółki duża szansa na uruchomienie swoich barów.

Ale czy znajdzie się jakiś bank, który chciałby wyłożyć na ten cel pieniądze w tak niepewnych czasach? Badania Euromonitor International są dosyć optymistyczne. Wskazują bowiem, że wydatki Polaków w barach oraz restauracjach będą wzrastały średnio o 6-7 proc. co roku. Jak wynika z danych GUS, liczba placówek gastronomicznych w Polsce od 10 lat wciąż rośnie. Ale eksperci z firmy konsultingowej Horizons for Success (HfS) podkreślają jednocześnie, że Polacy z wydatkami w lokalach gastronomicznych pozostają daleko w tyle za Europejczykami, którzy wydają rocznie na ten cel 18,2 mld zł (ok. 4,8 mld euro).

Według prezesa pierwsze lokale zostaną sfinansowane z własnych środków spółki. Jednak na następne będzie trzeba zaciągnąć kredyt. Firma, poza barami przekąskowymi, chce również wejść na rynek bardziej ekskluzywnych restauracji. Mają one posiadać w swojej ofercie potrawy w wyższych cenach, a wystrój lokali ma nawiązywać do tematyki kolejowej. W roku 2008 Wars przyniósł 2,5 mln zł zysku. W chwili obecnej zatrudnia ponad 500 pracowników.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
restauracje Wars PKP Intercity w centrach handlowych rstauracje Wars plany Warsa Zbigniew Terek wagony barowe modernizacja wagonów barowych rynek gastronomiczny Euromonitor Internonitor GUS Horizons for Succes HfS lokale gastronomiczne bary przekąskowe wystrój nawiązujący do tematyki kolejowej


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję