TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Amadeus: wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2010

Firma Amadeus IT Holding, S.A. (Amadeus: "AMS.MC"), w skład której wchodzi Amadeus Group przedstawił wyniki finansowe i operacyjne za pierwsze półrocze bieżącego roku (okres ten obejmuje sześć miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r).


W tym okresie wzrostowi skorygowanego zysku netto o 38,0% i wynoszącemu 246,8 mln euro towarzyszył wzrost przychodów o 11,9% do 1379,3 mln euro oraz zwiększenie EBITDA o 19,9% do 556,7 mln euro.

Skonsolidowane zobowiązania netto na dzień 30 czerwca 2010 r. wyniosły 2816,3 mln euro (według kwot zawartych w umowach), co stanowi 2,9 EBITDA za ostatnie 12 miesięcy, oraz były mniejsze o 472 mln euro w stosunku do stanu z grudnia 2009 roku.

Na dobre wyniki firmy w pierwszym półroczu miały wpływ zarówno wyniki finansowe w obszarze działalności dystrybucyjnej, jak i rozwiązań informatycznych. Przychody w obszarze dystrybucji wzrosły o 9,8%, z 944,9 mln euro do 1037,0 mln euro. Całkowita liczba rezerwacji wzrosła w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku o 8,0% - z 214,9 mln do 232,1 mln, zaś liczba rezerwacji biur podróży (TA, travel agency) zwiększyła się o 9,8%, ze 183,0 mln do 201,0 mln.

Wzrost utrzymywał się także w obszarze rozwiązań informatycznych - w pierwszym półroczu przychody wzrosły o 20,9%, z 248,0 mln euro do 299,9 mln euro. W okresie tym liczba przewiezionych pasażerów (PB, Passengers Boarded)3 wzrosła aż o 47,2% - ze 104,6 mln do 153,9 mln, zaś kontrakty na migrację linii lotniczych4 zostały w pełni zrealizowane.

Firma Amadeus odnotowała w drugim kwartale 2010 roku bardzo dobre wyniki - w stosunku do tego samego okresu roku 2009 skorygowany zysk netto wzrósł o 21,3%, z 97,3 mln euro do 118,0 mln euro, całkowite przychody zwiększyły się o 10,4% (z 610,6 mln euro do 674,0 mln euro), zaś wzrost EBITDA sięgnął 14,2% (z 242,0 mln euro do 276,5 mln euro).

Dystrybucja
W obszarze dystrybucji usług linii lotniczych, w drugim kwartale 2010 roku firma Amadeus kontynuowała zawieranie długoterminowych umów obejmujących dostarczanie usług full content5 z przewoźnikami takimi jak Aegean Airlines (cztery lata), Aerolineas Argentinas (pięć lat), Cyprus Airways (trzy lata), TAP Portugal (pięć lat) i Ukraine International Airlines (trzy lata). Umowy te zapewniają firmie Amadeus długoterminowy dostęp do informacji zarówno o cenach, jak i liczbach dokonywanych rezerwacji. Firma Amadeus uruchomiła również dla linii Air China jej pierwszy internetowy system rezerwacji dla małych i średnich przedsiębiorstw, zwany Air China Rewards. W regionie Azji i Pacyfiku uruchomiono rozwiązanie Amadeus Ticket Changer, ułatwiające biurom podróży powtórne wystawianie biletów po zmianach rezerwacji. Liczba rezerwacji biletów tanich przewoźników, obsługiwanych przez biura podróży korzystające z systemu Amadeus, wzrosła w drugim kwartale 2010 roku o 35,5% w porównaniu z tym samym okresem roku 2009.

Amadeus udostępnił również Amadeus Ancillary Services - kompleksowe, wielokanałowe rozwiązanie umożliwiające liniom lotniczym zwiększenie przychodów i zysków przy jednoczesnym podniesieniu jakości obsługi pasażerów. Linia Corsairfly rozpoczęła już szeroko zakrojony program pilotażowy, obejmujący zarówno bezpośrednią, jak i pośrednią dystrybucję usług dodatkowych za pomocą rozwiązania firmy Amadeus. 1 czerwca br. firma Amadeus wdrożyła w linii Finnair rozwiązanie EMD Server (Electronic Miscellaneous Document Server), umożliwiające wystawianie, przechowywanie, zarządzanie i dystrybucję standardowych dokumentów niezbędnych do obsługi usług dodatkowych.

W obszarze dystrybucji usług biur podróży, firma Amadeus udostępniła w czerwcu br. wersję 6.1 rozwiązania Amadeus Selling Platform - aplikacji sprzedażowej wykorzystywanej przez ponad 400,000 użytkowników z całego świata do sprzedaży usług turystycznych takich jak rezerwacje lotnicze i hotelowe. Nowa aplikacja zawiera m. in. usprawnienia ułatwiające intuicyjne korzystanie z produktów Amadeus takich jak Amadeus Profiles Plus, Amadeus Hotels Plus i Amadeus Cars Plus. Jest to pierwsze w świecie tego typu rozwiązanie, wyposażone w graficzny katalog ułatwiający sprzedaż i rezerwację usług dodatkowych.

Również w czerwcu 2010 roku firma Amadeus i BCD Travel podpisały porozumienie w sprawie współpracy technologicznej w Ameryce Północnej, według której Amadeus stworzy zindywidualizowane rozwiązania oparte na Amadeus One - nowatorskim, internetowym, korzystającym z wielu źródeł narzędziu dla biur podróży. Amadeus One to należący do nowej generacji pakiet rozwiązań i usług informatycznych, stworzony pod kątem amerykańskich biur podróży obsługujących podróże służbowe, zapewniający im zwiększenie produktywności oraz uproszczenie i optymalizację działalności.

Amadeus udostępnił dwa nowe rozwiązania. Platforma Amadeus FareXpert Filing to przyjazny dla użytkownika internetowy interfejs, zapewniający automatyczne rozsyłanie odpowiednich informacji o taryfach w odpowiednie miejsca o odpowiednim czasie. Natomiast Amadeus Fare Expertise to nowy, zaawansowany mechanizm, usprawniający sposób wyszukiwania najniższych dostępnych taryf.

Oprócz tego, w jednej z wiodących w świecie firm zajmujących się zarządzaniem podróżami dokonano wdrożenia rozwiązania Amadeus Open Profile, umożliwiającego korzystanie z jednolitej struktury profili podróżnych we wszystkich kanałach sprzedaży na obszarze całego świata.

Informatyka
W kwietniu, maju i czerwcu 2010 roku dział informatyki lotniczej firmy Amadeus dokonywał migracji linii lotniczych, tworzył nowe usługi i zawierał nowe kontrakty. Air France-KLM, największa grupa linii lotniczych w Europie, przewożąca co roku ponad 74 miliony pasażerów, wdrożyła należący do pakietu Amadeus Altéa Customer Management System (CMS) moduł Amadeus Altéa Inventory. Migracji do modułów Amadeus Altéa Inventory i e-Commerce dokonały Polskie Linie Lotnicze LOT, zaś w czerwcu linia Tunisair wdrożyła elementy modułu Amadeus Altéa DCS (Departure Control Systems) - Customer Management i Flight Management. Oprócz tego, Saudi Arabian Airlines dokonały migracji do modułów rezerwacji Reservation i Inventory, a także wdrożenia głównych składników pakietu Amadeus e-Commerce. Podpisano też nowe kontrakty w zakresie e-Commerce z liniami Garuda Indonesia i Kingfisher India.

W dziedzinie informatyki hotelowej sieć hoteli Accor przedłużyła kontrakt na Amadeus Revenue Management System Version 7. To rozwiązanie do zarządzania przychodami hoteli umożliwia sprzedaż miejsc hotelowych po najbardziej dochodowych cenach, dokonując optymalizacji w zależności od popytu z użyciem zaawansowanych modeli prognostycznych w połączeniu ze szczegółowymi danymi o rezerwacjach. W chwili obecnej Amadeus Revenue Management System wykorzystywany jest w niemal 500 hotelach Accor. Firma Amadeus rozpoczęła również pilotażową fazę wdrożenia rozwiązania Amadeus Hotel Platform dla jednej z największych w świecie firm zajmujących się zarządzaniem podróżami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Amadeus wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2010 przychody zyski zysk dystrybucja informatyka kontrakty umowy nowości




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję