TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Do Torunia przyjeżdża więcej turystów, ale zostawiają mniej pieniędzy

Głównymi atutami Torunia są Starówka, Kopernik oraz planetarium. Jednak 30% gości z zagranicy nie ma żadnych skojarzeń z Toruniem. Ogólna liczba turystów odwiedzających to miasto wzrosła, jednak zostawili oni średnio o 5 zł mniej niż w roku 2005.


Statystyczny gość zagraniczny to 43-letni Niemiec, który przyjechał do miasta samochodem, aby je zwiedzić. Nie korzysta z noclegu i wydaje około 264 zł. Obcokrajowcom najbardziej podoba się Starówka, a wcześniej kojarzył Toruń z Mikołajem Kopernikiem.

Natomiast przeciętny turysta z Polski to 33-letnia kobieta, która mieszka w jednym z miast regionu. Przyjeżdża również samochodem w celu zobaczenia miasta, ale zostawia 123 zł. Polakom Toruń kojarzy ze Starówką i piernikami.

Takie dane uzyskało miasto z monitoringu ruchu turystycznego w 2006 roku, który przygotował Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. Jego podsumowanie zostało zaprezentowane we wtorek, 27 marca w magistracie. Agnieszka Radkiewicz z OIT, która przygotowywała raport zaznaczyła - Nasze miasto odwiedziło w ubiegłym roku około 1,5 mln turystów, czyli o 300 tys. więcej niż w 2005 roku.

Wśród wszystkich turystów 69% stanowili Polacy, a 31% obcokrajowcy, głównie z Niemiec (39%), Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Australii, Wenezueli, Korei i Turcji. Pomimo, że japońskie inwestycje pod Toruniem bardzo prężnie się rozwijają, wzrost liczby gości z Dalekiego Wschodu był nieznaczny - 1,4% w 2005 roku i 1,8% w 2006 roku.

Głównym celem przyjazdów jest chęć zwiedzenia miasta, poznania jego historii i zabytków. Wśród Polaków najwięcej jest turystów z kujawsko-pomorskiego oraz z województw sąsiednich: pomorskiego, wielkopolskiego i mazowieckiego.

Średnia wieku przyjeżdżających turystów to 33 lata w przypadku Polaków oraz 45 lat w przypadku obcokrajowców. Wśród gości z zagranicy najstarsi są Niemcy (średnio 53 lata), a najmłodsi Włosi (35 lat).

Statystyczny turysta wydał w 2006 roku w Toruniu 167 zł przy 172 zł w 2005 roku. Więcej wydawali goście z zagranicy - 264 zł przy 244 zł w 2005 roku. Jednak średnie wydatki Polaków spadły o 20 zł do 123 zł.

Dwie trzecie turystów skorzystało z usług barów, restauracji i pubów, natomiast tylko co czwarty z informacji turystycznej.

Tylko 35% gości spędziło w Toruniu przynajmniej jedną noc. Turyści ocenili warunki noclegów jako przeciętne lub dobre, a ich koszt 70% uznało za odpowiedni. Zwiększyła się liczba turystów, którzy przed wyjazdem szukali informacji o mieście - przede wszystkim w internecie i przewodnikach. Agnieszka Radkiewicz podkreśliła - Dlatego musimy zwracać szczególną uwagę na dokładność, szczegółowość i aktualność informacji, zwłaszcza tych zamieszczanych w internecie.

Ankietowanym Toruń najbardziej kojarzy się z Mikołajem Kopernikiem, Starówką oraz piernikami. Natomiast co dziesiątemu Polakowi również z uniwersytetem. Jednak 30% obcokrajowców nie ma z Toruniem żadnych skojarzeń.

Turystom najbardziej podoba się klimat Torunia oraz proponowane w mieście rozrywki. Najbardziej zapada im pamięć Starówka, atmosfera miasta oraz jego architektura.

Turyści wskazali również, to co się im w mieście nie podoba. Radkiewicz wymieniła - Przede wszystkim komunikacja i brak parkingów, a goście z zagranicy mają także problemy z porozumiewaniem się. Nie zyskały pochwał oznakowanie miasta i stan niektórych budynków.

Badanie ruchu turystycznego zostało przeprowadzone po raz drugi. Raport opracowano na podstawie odpowiedzi na 21 pytań, które umieszczono w ankiecie. W sumie w badaniach wzięło udział 2012 osób. Ankietę przeprowadzano w marcu, maju, sierpniu i październiku 2006 roku. Do opracowania wyników wykorzystano również dane z Głównego Urzędu Statystycznego, Instytutu Turystyki, informacji od muzeów, planetarium oraz od przewodników wycieczek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Toruń badania ruchu turystycznego Starówka pierniki Mikołaj Kopernik raport ankieta badanie Ośrodek Informacji Turystycznej Agnieszka Radkiewicz turyści turystyczna turystów turystyka promocja turystyki z toruniu w torunia ruch turystyczny do ankiety liczba


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję