TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet.pl: raport finansowy

Travelplanet.pl opublikował raport finansowy za pierwsze półrocze 2011, który pokazuje, że Spółka osiągnęła dobre wyniki finansowe i zrealizowała plan biznesowy z początku roku.


W drugim kwartale nastąpił wzrost przychodów o 9%, a koszty spadły o 7 %. Spółka zamierza w dalszym ciągu trzymać w ryzach wydatki i systematycznie zwiększać dynamikę sprzedaży. W serwisie Travelplnet.pl pojawi się rozbudowana sekcja narciarska.

- Nastąpiła znacząca poprawa wyników finansowych Spółki - wynika ze sprawozdania za pierwsze półrocze 2011 - mówi Bożena Garbińska, p.o prezes zarządu Travelplanet.pl - Zmniejszyliśmy stratę o 766 tys. złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2010. Rezultat jest zgodny z naszymi planami, na podstawie, których opublikowaliśmy prognozę o zamknięciu roku 2011 zyskiem netto w wysokości 500 tys. zł.

Przychody w drugim kwartale 2011 wyniosły 3,9 mln złotych i były o 9% większe od przychodów z drugiego kwartału 2010. Spółka zmniejszyła również koszty operacyjne o 7,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

- Wzrost wynika z uruchomienia nowej strony w technologii MDS Webservice, która pozwala na zakup oferty turystycznej od początku do końca w internecie bez udziału sprzedawcy - wyjaśnia Jerzy Krawczyk, doradca biznesowy zarządu Travelplanet.pl - Również dobra sytuacja na rynku turystycznym pomogła w osiągnięciu lepszych wyników. Jestem przekonany, że następne kwartały będą równie korzystne dla spółki, a przychody będą rosły w jeszcze szybszym tempie. Zarząd planuje konsekwentne zwiększanie sprawności operacyjnej, a to oznacza dalszą poprawę wyników finansowych.

Spółka w pierwszym półroczu roku zmniejszyła koszty operacyjne o ponad 9% tj. z 10 271 tys. zł 2010 na 9 508 tys. zł w dwóch pierwszych kwartałach 2011.

- Planujemy utrzymanie dynamiki sprzedaży - mówi Bożena Garbińska. - Jesienią, która jest tradycyjnie gorszym okresem w turystyce, rusza nowa sekcja narciarska w naszym serwisie travelplanet.pl. Zawiera kompleksową ofertę dla narciarzy, snowboardzistów i ich rodzin. Naszą ambicją jest zaprezentowanie najlepszej zimowej oferty na rynku. Planujemy, iż to nowe podejście do sprzedaży oferty zimowej wpłynie na zwiększenie przychodów w okresie czwartego kwartału 2011 i pierwszego kwartału 2012 - dodaje Jerzy Krawczyk.

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w drugim kwartale 2011 wyniosła 37,7 mln PLN i była wyższa o 13,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W 2010 wartość sprzedaży wyniosła 33,2 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet.pl odrabia straty wyniki finansowe raport finansowy spółka plan biznesowy przychody wydatki półrocze MDS Webservice Bożena Garbińska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję