Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Boeing i Airbus otrzymują rekordowo duże zamówienia
Arabskie oraz chińskie linie lotnicze zamawiają tak dużą ilość samolotów, że Boeing oraz Airbus ogłaszają rekordowe wyniki.
Boeing i Airbus każdego roku walczą, o to który producent dostanie zamówienia na większą ilość samolotów. W ubiegłym roku rywalizacja była bardziej zażarta, gdyż rok wcześniej po raz pierwszy od kilku lat amerykański koncern znajdował się na pierwszym miejscu.
Na początku stycznia Boeing ogłosił, że w 2007 roku dostał rekordowe zamówienia na 1423 samolotów komercyjnych, czyli aż o 35% więcej niż w roku poprzednim. Zamówienia netto, czyli po uwzględnieniu rezygnacji oraz zmian rezerwacji osiągnęły poziom 1413 samolotów.
Airbus do końca listopada miał zamówionych ponad 1200 maszyn. Wyniki za cały rok ma podać w połowie stycznia.
Przewozy pasażerskie na całym świecie rosną rocznie średnio w tempie 6-7%. Natomiast w krajach szybko rozwijających się jak Chiny, Indie, a także Polska rosną w tempie dwucyfrowym. Dlatego też linie lotnicze wydają ogromne pieniądze na unowocześnienie swojej floty.
W minionym roku bardzo aktywnie kupowały linie azjatyckie, szczególnie z Bliskiego Wschodu. Wielkie zamówienia u Airbusa złożyły między innymi linie Emirates i Qatar Airways. Natomiast Boeing otrzymał między innymi zamówienie na 100 samolotów od Dubai Aerospace Enterprise.
Dużo nowych samolotów kupują Chińczycy. Szacuje się, że przez kolejne 20 lat w Chinach będzie zapotrzebowanie na prawie 3 tys. nowych maszyn.
Rynek lotniczy jest tak atrakcyjny, że wśród producentów pojawia się coraz większa konkurencja. Chińczycy przedstawili pierwszy zaprojektowany przez siebie 90-miejscowy samolot regionalny, którego inauguracyjny lot ma odbyć się w marcu tego roku. Będzie on konkurował głównie z samolotami, które produkuje kanadyjski Bombardier i brazylijski Embraer. Jednak Chińczycy myślą już o produkcji jeszcze większych samolotów, które mogłyby konkurować z Airbusem i Boeingiem.
W październiku ubiegłego roku, Airbus dostarczył pierwszy egzemplarz największego samolotu pasażerskiego na świecie A380, ale z półtorarocznym opóźnieniem. Opóźnienia w produkcji oraz nieplanowany wzrost kosztów doprowadziły do wielkich strat i zmusiły koncern do wprowadzenia programu cięcia kosztów. Natomiast Boeing ogłosił w październiku 2007 roku, że o pół roku spóźni się dostawa pierwszych modeli 787 Dreamliner, czyli średniej wielkości samolotów dalekiego zasięgu.
Jedną z pierwszych na świecie oraz pierwszą w Europie linią lotniczą, która odbierze samoloty 787 jest polski LOT. Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u poinformował - W sumie mamy zamówionych osiem samolotów 787 z opcją dokupienia dodatkowych ośmiu sztuk. Pierwsze miały być dostarczone jesienią tego roku, ale prawdopodobnie przesunie się to w czasie. Producent deklaruje jednak, że nie bardziej niż o pół roku.
Model 787 ma zastąpić we flocie LOT-u Boeingi 767, które obsługują dalekie trasy, między innymi do USA.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Boeing, Airbus nie radzą sobie z popytem na nowe samoloty?
[2008-05-09 02:54 999.999.999.*]
szkoda ,ze LOT nie kupi Airbusa sa one poprostu wygodniejsze i leprze. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Strajk personelu kabinowego powodem paraliżu Finnaira
Koniec kosmicznych lotów dla turystów
Atak zimy paraliżuje pracę lotnisk i pociągów
Powstanie nowa kolejka linowa na Czantorię
Zaginęła 13-letnia polska turystka
Marriott ogłosił otwarcie nowego hotelu w Pekinie
Wszystkie drogi prowadzą do opentravel...
Havana: Światowy Kongres Salsy
Nowy prezes Izby Uzdrowiska Polskie
Terminal promowo-pasażerski w Gdyni - jedna z najważnijszych inwestycji Ministerstwa Transportu
Oryginalny francuski słownik specjalnie dla cudzoziemców
Szwajcaria: niektóre kantony nie chcą turystów-naturystów