TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jak powinien wyglądać dobry wyjazd incentive?

Jak powinien być przygotowany dobry wyjazd incentive? Czy warto łączyć takie wydarzenie ze szkoleniami i eventami biznesowymi? Na te i inne pytania odpowiada opublikowany niedawno na stronie międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel raport SITE Index.


Ostatnie badania przeprowadzone przez międzynarodowe stowarzyszenie SITE pokazują, że sytuacja w branży incentive jest już w miarę stabilna i pomimo zawirowań kryzysowych, stopniowo wraca do normy. Przybywa zapytań ofertowych, a firmy odważniej planują budżety. Niemniej ostrożność wciąż obowiązuje. W związku z tym główne trendy, na które zwraca uwagę przeważająca część respondentów badania SITE z całego świata to przede wszystkim: większa koncentracja na dobrym zaplanowaniu imprezy (wybór ciekawej destynacji i optymalnego czasu trwania wyjazdu, wyjątkowego zestawu atrakcji programowych itp.), włączenie do programów motywacyjnych elementów z zakresu CSR oraz optymalizacja budżetów.

Jak mówi Małgorzata Gulińska, właścicielka Margot Travel, firmy organizującej wyjazdy incentive - Informacje o najnowszych trendach z raportu SITE brzmią jak oczywistości. Tym bardziej trudno uwierzyć, jak często wielu z naszych zleceniodawców zapomina o tych podstawowych zasadach, w imię tego, że trzeba zrobić coś szybko, albo tanio. Zwykle kompletnie bez planu. Tymczasem w turystyce biznesowej planowanie - najlepiej z rocznym lub wielomiesięcznym wyprzedzeniem - przynosi same korzyści. Przy rozsądnym planowaniu dużo łatwiej uzyskać efekty biznesowe i wizerunkowe. Łatwiej też zoptymalizować budżet.

Tomasz Kubicius, właściciel Centrum Rozwoju Kadr "Vidi" dodaje - Dobry wyjazd incentive zaczyna się dużo wcześniej niż zakomunikowanie zespołowi, że jeśli przekroczy target o 7%, to wyjeżdża w nagrodę do Wenezueli. Incentive to proces i jak każdy proces charakteryzuje się trzema “T": To Trochę Trwa (ang. This Takes Time). Tu nie da się pójść na skróty. Na szczęście dziś menedżerowie mają ułatwione zadanie, gdyż całkiem sporo jest już na rynku profesjonalnych firm, które sporą część przygotowania i realizacji wezmą na siebie.

Raport SITE podkreśla, że dla uczestników wyjazdów motywacyjnych w dalszym ciągu kluczowe znaczenie ma tzw. efekt "wow!", czyli zestaw atrakcji dodatkowych, jakich nie doświadczy się podczas zwykłego wyjazdu turystycznego. Mimo, że wspomniani uczestnicy podczas wyjazdu firmowego chętnie wybierają tradycyjne rozrywki, jak wycieczki, zwiedzanie muzeów (ponad 45% uczestników), czy korzystanie z atrakcji sportowych, SPA, robienie zakupów, grę w golfa (średnio 35% z nich) - to jednak równocześnie oczekują elementów zaskoczenia, wyjątkowych doświadczeń i indywidualnego podejścia.

Obecnie działania społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w 56% przypadków nie są włączane w programy incentive. Natomiast według raportu SITE większość zleceniodawców na świecie deklaruje chęć włączania CSR do programów wyjazdów motywacyjnych. Skala występowania tych opinii wskazuje na to, że działania CSR-owe stają się trendy.

Jak podsumowuje Tomasz Kubicius - Wyjazd typu incentive z biznesowego punktu widzenia powinien być inwestycją. I to dobrą inwestycją. Każda dobra inwestycja z kolei charakteryzuje się określoną stopą zwrotu. Czy przypadkowo zorganizowany wyjazd może spełnić powyższe założenia? Pewnie, że może, tak samo jak możliwe jest trafienie “szóstki" w lotto. Tylko czy stać nas na tak duże ryzyko?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wyjazd incentive eventy biznesowe Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel raport SITE index branża incentive CSR Małgorzata Gulińska Margot Travel Tomasz Kubisius Centrum Rozwoju Kadr Vidi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję