TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy coraz częściej rezerwują bilety do Azji

W październiku, wraz z końcem pory deszczowej, rozpoczyna się w Azji sezon turystyczny, który przyciągnie w tym roku o 15 proc. więcej polskich turystów niż w roku minionym.


Najchętniej odwiedzanymi krajami są: Tajlandia, Chiny, Indie oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie - te kierunki wybrało 69 proc. klientów platformy FRU.PL podróżujących do Azji po sezonie. Nowością są wyjazdy "do it yourself" do nieco zapomnianej przez turystów Armenii oraz krajów dotychczas zarezerwowanych głównie dla wyjazdów z touroperatorem - Indonezji i Nepalu.

"Azja to dla coraz większej grupy polskich turystów ulubiony kierunek posezonowych podróży organizowanych na własną rękę. Z naszych danych wynika, że okresie od października do grudnia 2013 wybierze się tam o 15 proc. więcej turystów w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego" - mówi Bogumiła Sowa z platformy rezerwacji biletów lotniczych FRU.PL. "W ciągu ostatniego roku zainteresowanie samodzielnymi podróżami do Azji wzrosło niewątpliwie dzięki liniom lotniczym Emirates i Qatar Airways, które oferują bardzo dogodną siatkę połączeń w zakresie lotów na kontynent azjatycki, a rywalizując o polskich pasażerów oferują rejsy po cenach mocno konkurencyjnych wobec pozostałych przewoźników" - dodaje.

Dlaczego Azja?

Jak wynika z danych FRU.PL, w tym roku, podobnie jak w roku poprzednim, największą popularnością wśród podróżujących do Azji cieszy się Tajlandia, dokąd poleci niemal co trzeci turysta (31 proc.). Na drugim miejscu plasują się ex aequo - Indie i Chiny (po 11 proc.), na trzecim - Zjednoczone Emiraty Arabskie (8 proc.).

"Turyści wybierają kontynent azjatycki, gdyż oferuje on niezwykle ciekawą kulturę w połączeniu ze stosunkowo niskimi kosztami pobytu. Dodatkowo, konstruując wyprawę na własną rękę, podróżni sami mają wpływ na to, jaki będzie całościowy budżet podróży" - komentuje Bogumiła Sowa. "Jeszcze do niedawna, aby zaoszczędzić na cenie biletu lotniczego do Azji, należało dokonać jego zakupu przynajmniej pół roku wcześniej. Widzimy jednak, że ta tendencja się zmienia - dzięki wejściu na rynek nowych przewoźników, turyści mają dostęp do licznych promocji oraz zniżek, a sam bilet mogą zakupić znacznie później, decydując się na wyjazd nawet kilkanaście dni przed rozpoczęciem podróży" - dodaje.

Bangkok na pierwszym miejscu

Najchętniej odwiedzanym miastem azjatyckim jest Bangkok, dokąd wybiera się prawie co trzeci (31 proc.) pasażer dokonujący rezerwacji biletu lotniczego w serwisie FRU.PL na podróż w okresie od października do grudnia bieżącego roku. "Nasze dane potwierdzają najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez Światową Organizację Turystyki, według których w tym roku Bangkok jest najczęściej odwiedzanym miastem - stolicę Tajlandii odwiedziło już blisko 16 milionów turystów" - zauważa Bogumiła Sowa.

Drugim pod względem popularności miastem azjatyckim jest Dubaj, dokąd najprawdopodobniej poleci 7 proc. turystów. Taki sam odsetek turystów wybierze się do Bombaju, Deli i Tel Avivu (po 5 proc.). "Znaczący wpływ na wzrost zainteresowania lotami do Dubaju miały linie Emirates, które wraz z pojawieniem się na polskim niebie w lutym bieżącego roku uruchomiły bezpośrednie regularne połączenia między Warszawą a Dubajem" - podkreśla Bogumiła Sowa.

Podróże trwają dłużej niż 3 tygodnie

Z opracowania FRU.PL wynika, że zdecydowana większość (68,1 proc.) turystów wybiera się do Azji na dłużej niż 3 tygodnie. Prawie taki sam odsetek turystów pozostaje w podróży na kontynencie azjatyckim od 2 do 3 tygodni (16,7 proc.) jak i na okres do 2 tygodni (15,2 proc.)

Ile kosztują bilety?

Średnio najtańsze bilety lotnicze polscy turyści kupili do Dubaju i Bombaju. "Podróżni wybierający się po sezonie do Dubaju polecą średnio za 1655 zł, zaś do Bombaju za 1964 zł w obie strony. Najtańszy lot zarezerwowano do Dubaju za 1 100zł. Te dane świadczą o tym, że warto śledzić ceny biletów lotniczych, gdyż jest spora szansa, że trafimy na promocję bądź wyprzedaż biletów prowadzoną przez przewoźnika, oszczędzając na cenie biletu nawet 1 500 zł" - mówi Bogumiła Sowa.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sezon turystyczny Tajlandia Chiny Indie Zjednoczone Emiraty Arabskie fru.pl Bogumiła Sowa Emirates Qatar Airways


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję