TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Emirates będą największą linią świata?

Linie lotnicze Emirates stawiają na rozwój. Ich ambicją jest takie poszerzenie posiadanej floty, aby stać się największym przewoźnikiem lotniczym na świecie.


Linie Emirates przewidują, że w roku 2020 uda im się obsłużyć 70 milionów pasażerów. Przewoźnik wraz ze swoimi partnerami w Dubaju rozpoczął już realizację planów mających zapewnić odpowiednią infrastrukturę, która umożliwi spodziewany rozwój.

Cele rozwoju zostały wskazane przez Prezesa Linii Emirates Tima Clarka podczas prezentacji dla delegatów Bureau International des Expositions (BIE), którzy zawitali do ZEA w celu podjęcia ostatecznego wyboru miasta-gospodarza World Expo 2020. Wśród miast kandydujących jest także Dubaj.

“Do 2020 roku będziemy mieli ponad 250 samolotów obsługujących około 70 milionów pasażerów na sześciu kontynentach. Uczyni to nas największą linią lotniczą na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego"- zapewnił Clark.

“Bycie największą linią lotniczą na świecie nie jest jednak naszym końcowym celem. Zawsze było nim łączenie podróżnych z całego świata z Dubajem i innymi miejscami na ziemi za pomocą zaledwie jednej przesiadki w naszym hubie. Strategiczne położenie Dubaju daje nam możliwość obsłużenia prawie 90% światowej populacji bezpośrednimi połączeniami. Na przykład z Dubaju do Houston można dotrzeć w 16 godzin na pokładzie Boeinga 777-300ER, a lot z Dubaju do Sydney naszym Airbusem A380 trwa 14 godzin. Nasza lokalizacja jest naszą największą zaletą. Przywódcy Dubaju zdawali sobie z tego sprawę od samego początku i właśnie dlatego Emirates inwestują w zaawansowane, długodystansowe maszyny, a Dubaj przez lata inwestował w rozwój infrastruktury dla międzynarodowego handlu i turystyki" - podkreśla Prezes Linii Emirates.

Atrakcyjność Dubaju jako ośrodka rozrządowego dla ruchu lotniczego wynika z jego korzystnego położenia na mapie świata. Blisko jedna trzecia światowej populacji żyje w odległości 4-godzinnego lotu z Dubaju, a dwie trzecie w odległości 8-godzinnego lotu. Emirates obsługują prawie 3200 międzynarodowych lotów tygodniowo do 135 miejsc w 76 krajach. Od stycznia 2012 przewoźnik uruchomił połączenia do 20 miast, otwierając tym samym nowe możliwości handlowe i turystyczne dla Dubaju i pozostałych miejsc w siatce Emirates. Jeszcze w tym roku przewoźnik zamierza uruchomić połączenia do Konakry (27 października), Sijalkot (5 listopada) i Kabulu (4 grudnia).

"Posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego jest bardzo ważne w naszym modelu biznesowym, jednak równie istotne jest posiadanie właściwego fundamentu - ludzi i kultury. Zatrudniając 50 tysięcy osób z ponad 160 krajów, Emirates jest jedną z najbardziej multikulturowych organizacji na świecie. Oznacza to, że pracują dla nas ludzie o prawdziwie globalnej mentalności, którzy rozwijają się w tym szybkim, złożonym świecie i są gotowi zaakceptować różnorodność i przynosić naszej firmie najlepsze rozwiązania. Jest to konieczne jeśli chcemy łączyć ludzi na całym świecie i odnieść sukces w rozwijaniu globalnej turystyki, biznesu i kultury"- dodaje Clark.

W chili obecnej Emirates są największym na świecie operatorem Airbusów A380 i Boeingów 777. Przewoźnik zwiększył już swoje zamowienie na kolejno 53 i 64 maszyny z tych dwóch modeli. Do 2020 roku Emirates będą dysponowały ponad 250 samolotami.

“Plany Emirates są długoterminowe i przewidują bliską współpracę z naszymi partnerami w Dubaju, między innymi lotniskami oraz GCAA (General Civil Aviation Authority), aby upewnić się, że infrastruktura będzie przygotowana na rozwój naszej floty i wzrostu ruchu pasażerskiego. Współpracujemy na każdym etapie, zaczynając od spraw technicznych takich jak przestrzeń powietrzna, a kończąc na udogodnieniach dla pasażerów w terminalu oraz efektywnych rozwiązaniach przy odprawie. Jest to partnerstwo kierujące się transparentnym i stabilnym przywództwem, które uważa lotnictwo za kluczowy czynnik ekonomiczny, opowiada się za otwartą konkurencją oraz sprzyja spójności w podejściu do inwestycji" - zapewnia Clark.

Ruch pasażerski na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju zdecydowanie wzrósł minionej dekadzie, kiedy to liczba pasażerów podwoiła się z 24,8 miliona w 2005 roku do 47,2 miliona w 2010 roku. Jedynie w zeszłym roku, lotnisko obsłużyło 57 milionów podróżnych z 225 kierunków, będących pasażerami 140 linii lotniczych, w tym także Emirates.

W 2020 roku Dubaj oczekuje, że odwiedzi go aż 20 milionów odwiedzających. Obecna infrastruktura lotniska jest przygotowywana do przyjęcia tylu podróżnych. W 2008 roku otwarty został Terminal 3 dedykowany operacjom linii Emirates, a ostatnio otwarta Hala A przeznaczona jest do obsługi Airbusów A380 Emirates. W chwili obecnej przewoźnik jest jedynym na świecie podmiotem, który obsługuje terminal dedykowany dla A380.

Na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju postępują również prace nad Halą D, która ma zwiększyć możliwości operacyjne innych linii lotniczych wykonujących rejsy międzynarodowe. Ukończenie prac planowane jest na 2015 rok.

Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum (Dubai World Central - DWC), które rozpoczęło obsługę rejsów frachtowych w czerwcu 2013 roku, przyjmie pierwszych pasażerów 27 października. Emirates budują nową bazę dla swoich operacji frachtowych na DWC z terminalem cargo oraz infrastrukturą wspierającą, której otwarcie zaplanowano na maj 2014 roku. Do połowy 2020 roku, Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum będzie w stanie przyjąć 160 milionów pasażerów oraz 12 milionów ton ładunków.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Emirates linie lotnicze lot lotnisko Dubaj rozwój samolot pasażerowie prognoza obsługa flota port największe infrastruktura




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję