Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Turystyka bez internetu nie istnieje?
Aplikacje mobilne mogą być jednym z głównych czynników rozwoju branży turystycznej w najbliższych latach - wynika z najnowszego raportu "Aplikacje mobilne w branży turystycznej" przygotowanego przez analityków Fortune Cookie, międzynarodowej agencji interaktywnej, oraz IAB Polska, Związku Pracodawców Branży Internetowej oraz zewnętrznych ekspertów.
Zdaniem fachowców w przyszłości za pomocą smartfonów udając się w podróż nie tylko będziemy mieli możliwość stworzenia indywidualnego przewodnika z wykorzystaniem treści zamieszczonych w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy YouTube, ale również zobaczymy np. wizualizację nieistniejących już zabytków, czy rekonstrukcje najciekawszych bitew wojennych.
Możliwość obsługi aplikacji to kluczowa przewaga urządzeń mobilnych nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi. Rosnąca liczba użytkowników tych pierwszych (w Polsce wg GfK Polonia 40 proc. telefonów sprzedanych w 2011 roku stanowiły smartfony. Ich posiadaczami wg różnych źródeł jest od 1 do 1,7 mln Polaków) to idealna okazja dla przedstawicieli biznesu na zwiększenie swoich udziałów w rynku. Wyjątkowo optymistycznie w tym kontekście zapowiada się przyszłość branży turystycznej.
Już podczas obecnie trwających ferii zimowych użytkownicy urządzeń mobilnych mogli rezerwować pokoje, sprawdzić pogodę, czy zapoznać się z ofertą lokalnych atrakcji. Kiedy wrócą z przerwy zimowej wykorzystają te same urządzenia podczas podróży biznesowych do szczegółowego planowania połączeń komunikacyjnych, znalezienia najbliższego bankomatu swojego banku, czy przeliczenia aktualnego kursu zagranicznych walut.
- Przemieszczanie się bez dostępu do Internetu staje się coraz trudniejsze, szczególnie dla osób podróżujących w interesach, które dużą wagę przykładają do jak najszybszego dostępu do informacji. Jest to jeden z głównych powodów, dla których branża turystyczna uważnie przygląda się aplikacjom mobilnym - mówi Maciej Swoboda, Client Partner, Fortune Cookie Poland.
Na podstawie danych zebranych w raporcie eksperci prognozują znaczny rozwój wykorzystania aplikacji mobilnych w promocji turystyki na przestrzeni najbliższych lat. Duży wpływ na to będzie miał rosnący poziom sprzedaży smartfonów (wg. prognoz Pyramid Research do 2015 roku może on sięgnąć nawet 8 mln sztuk, stanowiąc tym samym 60 proc. polskiego rynku).
- Lawinowo rosnąca liczba urządzeń mobilnych, które pozwalają na wygodne korzystanie z zasobów Internetu oraz idące za tym zmiany przyzwyczajeń konsumentów, powodują, że “mobile" jest w tej chwili chyba najbardziej perspektywiczną częścią rynku online. Przykładem jest właśnie branża turystyczna, która na przestrzeni ostatnich lat w dużym stopniu zaczęła opierać swoją działalność o Internet - mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.
W raporcie "Aplikacje mobilne w branży turystycznej" specjaliści Fortune Cookie we współpracy z IAB Polska oraz niezależnymi ekspertami branżowymi dokonali analizy wykorzystania rozwiązań mobilnych w turystyce. W dokumencie przedstawiono również najciekawsze międzynarodowe realizacje, takie jak m.in. aplikacja Ebookers Explorer, która umożliwia stworzenie indywidualnego, multimedialnego przewodnika z wykorzystaniem portali społecznościowych: Facebook, Youtube i Twitter. Zaprezentowano również użyteczne polskie projekty, jak eLOT umożliwiający rezerwację biletów lotniczych oraz szusujemy.pl pozwalający na sprawdzenie topografii stoków, a także panujących na nich warunków pogodowych.
Eksperci wskazują, że to dopiero początek wykorzystania aplikacji mobilnych przez firmy turystyczne, które coraz mocniej zdają sobie sprawę z ich potencjału marketingowego. Prognozują również, że na przestrzeni najbliższych lat rozwiązanie to stanie się jednym z głównych kanałów promocji biur podróży, a także prezentacji oferty turystycznej miast oraz regionów.
Pełny raport można przeczytać TUTAJ
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Zakopane pokaże się w Jaka to melodia Turniej Miast
Dyskusja o ochronie krajobrazu
Bieszczadzka Kolejka Leśna osiągnęła rekordowy wynik
Accorhotels: wygraj wycieczkę na 10 urodziny
KFC zapłaci 8 mln odszkodowania
Eurolot planuje zakup sześciu nowych Bombardierów
Spółka Merigo otrzymała Złoty Certyfikat Rzetelności
Kontrowersyjna atrakcja turystyczna
Przekręt tanich linii lotniczych