TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Walczyli z biurem podróży i wygrali

Małżeństwo z Lublina wykupiło wczasy na jednej z greckich wysp. Kiedy okazało się, że zakwaterowanie, które zapewniło im biuro podróży różni się od tego zawartego w umowie, para postanowiła dochodzić swoich praw w sądzie.


Zgodnie z tym co było zawarte w umowie para wykupiła czternastodniowe wczasy w hotelu czterogwiazdkowym na jednej z greckich wysp. Pokój miał być gustownie urządzony, wyposażony w telewizor, telefon, suszarkę, lodówkę oraz sejf. Niestety po przyjeździe do hotelu rezydentka ulokowała ich w pokoju o znacznie niższym standardzie niż ten zawarty w pisemnej umowie z biurem podróży. Para postanowiła złożyć reklamację. Pokój, który spełniał wszystkie wymagania zagwarantowane w umowie małżeństwo otrzymało następnego dnia.

Małżeństwo zażądało 4 tys. złotych od organizatora. W sumie 1 tys. złotych odszkodowania oraz 3 tys. złotych zadośćuczynienia. Sąd pierwszej instancji zasądził na rzecz małżeństwa kwotę 1 156,20 złotych. wraz z ustawowymi odsetkami. Zdaniem poszkodowanych turystów, którzy w końcu udowodnili, że biuro podróży nie wywiązało się z umowy, kwota zadośćuczynienia była zbyt niska. Sąd tłumaczył swoją decyzję tym, że w momencie kiedy poniesione straty dotyczą tylko jednego dnia z czternastodniowej wycieczki, roszczenia nie mogą stanowić połowy wartości całego urlopu.

Po złożeniu apelacji przez powódkę, Sąd Okręgowy podwyższył zadośćuczynienie na rzecz powodów do 3 tys. złotych. Uznał, że wartość usługi turystycznej nie może być miernikiem określenia szkody. Zawinił organizator i tym samym spowodował dyskomfort jaki odczuli klienci.

Przypomnijmy, że właśnie z tego względu roszczenia o zadośćuczynienie nazywa się roszczeniem o naprawienie szkody za ''utratę przyjemności z wakacji" lub ''zmarnowany wypoczynek".

Reasumując Sąd Okręgowy w Lublinie uznał, że osoby korzystające ze zorganizowanego wypoczynku wydając pieniądze na wakacje w biurze podróży maja prawo oczekiwać takich samych standardów jakie zostały im zapewnione w umowie. Tym samym podwyższył kwotę zadośćuczynienia do 1500 dla każdego z powodów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biuro podróży powód Sąd Okręgowy w Lublinie roszczenia podwyżka zmarnowany wypoczynek utrata przyjemności wakacje biur podróży organizator touroperator klient apelacja roszczenie umowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję