TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zmiany na lotnisku we Frankfurcie

Stanowiący przedłużenie Terminalu 1, nowy pirs A-plus na lotnisku we Frankfurcie, przyjmie pierwszych pasażerów 10 października bieżącego roku. Obiekt został oddany do użytku po czterech latach budowy.


Budowa nowego pirsu pochłonęła 700 mln euro. Wyłączność na jego użytkowanie mają Lufthansa i przewoźnicy, którzy należą do Sojuszu Star Alliance. Pirs A-plus posiada dodatkowe stanowiska do obsługi największych samolotów pasażerskich na świecie, na przykład Airbusa A380 i Boeinga 747. Rozbudowa sprawi, że największe lotnisko w Niemczech będzie mogło przyjąć 6 mln nowych pasażerów. Całkowita liczba podróżnych, którzy zostaną obsłużeni przez port wzrośnie do około 65 mln rocznie.

Pirs zajmuje 185 tys. mkw. To największa naziemna konstrukcja na frankfurckim lotnisku od 1994 roku, kiedy to otworzono Terminal 2. Na nowym obszarze portu zostało zlokalizowanych siedem stanowisk postojowych, z których będą korzystały samoloty obsługujące trasy międzykontynentalne. Wśród nich znalazły się także cztery stanowiska dla dwupoziomowych Airbusów A380. Można do nich dotrzeć trzema rękawami pasażerskimi. Jeden z nich został przeznaczony dla pasażerów górnego poziomu, zaś dwa pozostałe dla osób, które zamierzają dotrzeć na główny pokład. Z nowych stanowisk może korzystać ewentualnie jedenaście mniejszych maszyn.

Wszystkie samoloty, które przylecą na lotnisko we Frankfurcie z USA, będą w przyszłości przyjmowane w strefie A Terminalu 1. Minimalny czas będzie krótszy niż do tej pory i wyniesie nie godzinę, a 45 minut. Pasażerowie mają również o wiele sprawniej wsiadać na pokład, a to oznacza, że więcej samolotów będzie miało szansę bezpośrednio dokować się przy terminalu, a nie czekać w dalszej części płyty portu.

Pirs A-Plus został wzbogacony o pięć poczekalni Lufthansy, które są przeznaczone dla pasażerów korzystających z przelotu w Klasie Pierwszej i Klasie Biznes, a także dla podróżnych o statusie Senator. Dzięki temu całkowita powierzchnia poczekalni linii na lotnisku we Frankfurcie wynosi obecnie ponad 14 tys. mkw (została zwiększona o blisko 50 procent).

To nie koniec zmian. W przestrzeni handlowej Terminalu 1 został wprowadzony nowy standard. Na powierzchni 12 tys. mkw mieści się 60 sklepów i restauracji. Pasażerowie będą mogli skorzystać z wolnocłowej strefy zakupów po zakończeniu kontroli bezpieczeństwa.

Budowa pirsu A-Plus rozpoczęła się w grudniu 2008 roku. Pierwsza część obiektu, która połączyła pirs A z A-Plus została otwarta w lipcu 2012 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Frankfurt lotnisko we Frankfurcie port lotniczy we Frankfurcie pasażerowie pirs A-plus Lufthansa Sojusz Star Alliance Airbus A380 Boeing 747 Terminal 2 Terminal 1 linie lotnicze przewoźnicy lotniczy strefa A Terminalu 1 Klasa Biznes Klasa Pierwsza z USA do Frankfurtu przestrzeń handlowa kontrola bezpieczeństwa na lotnisku wolnocłowa strefa zakupów odprawa podróżni status Senator poczekanie na lotnisku płyta portu lotniczego stanowiska dla samolotów samoloty pasażerskie sklepy restauracje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję