Ogłoszenia
Ogłoszenia
- ITAKA POZNAŃ PLAZA - STARSZY SPECJALISTA DS....
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- wynajem zestaw sluchawkowy do oprowadzania...
- Praca w biurze podróży wakacje.pl w Pruszkowie
- Regionalny Manager Sieci Agencyjnej - region...
- Tłumaczenia języków europejskich w podróży
- Dołączę do przedsięwzięcia w branży turystycznej
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. Sprzedaży i Organizacji
- Manager. ds. turystyki pielgrzymkowej
Piwne ogródki - owocny letni interes?
Wzrost sprzedaży piwa widoczny jest szczególnie latem, kiedy spragnieni ochłody turyści oddają się w urlopowym przyjemnościom. Producenci tego złotego trunku sprzedają wówczas ok. 50 proc. rocznej produkcji. Browary coraz częściej decydują się na inwestycje w sektor HoReCa dbając równocześnie o wysoką liczbę ogródków piwnych działających zarówno niezależnie jak i przy podmiotach prowadzących działalność gastronomiczną.
W całej Polsce nie brakuje miejsc, gdzie można na świeżym powietrzu napić się piwa, ich ilość sięga tysięcy. Jedne z ogródków funkcjonują jako punkty sezonowe, inne są związane z konkretną restauracją czy firmą cateringową.
W miastach, o rozwiniętej ofercie turystycznej coraz częściej pojawiają się niezależnie działające piwiarnie. Obecnie na rynku istnieje ich kilkadziesiąt. Taki ogródek może otworzyć każdy, kto prowadzi już działalność gospodarczą i posiada koncesję na sprzedaż alkoholu, a ponadto otrzyma odpowiednie zezwolenie gminy oraz umowę dzierżawy terenu.
Browar podpisuje z danym punktem umowę, na mocy której udostępnia sprzęt: meble, parasole, urządzenia do rozlewu piwa itp. Skala inwestycji producenta piwa jest wprost proporcjonalna do wielkości obrotu lokalu oraz wcześniejszych, przedsezonowych ustaleń.
Podstawowymi barierami w rozkręceniu ogródka piwnego okazują się przeszkody administracyjne. Bywa, że miasta, chcąc dbać o estetyczny wygląd starówek czy też deptaków, regulują w sposób szczegółowy m.in. kolorystykę i wzornictwo parasoli.
Według danych Carlsberg Polska, w Polsce 80 proc. sprzedaży piwa odbywa się w sklepach, a pozostałe 20 proc. konsumpcji należy do lokali gastronomicznych.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Niderlandzcy agenci turystyczni zapoznali się z ofertą
OSAT nawiązuje współpracę z największym DMC na
Decyzja UOKiK w sprawie
Starsze aktualności:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Jakie trendy w europejskich
Skąd Polacy przylecą na
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Kolejny przewoźnik pod lupą
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Popularność rejsów wycieczkowych wzrasta
Najlepszy produkt turystyczny - Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2011
Co Groupon oferuje klientom Mati Word Holidays
Staruszka okradła turystkę na Jasnej Górze
Pizza Dominium w nowej lokalizacji
