TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

ULC: czartery bardziej odporne na kryzys od połączeń sieciowych

Wczoraj podczas konferencji w Warszawie, Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawił analizę polskiego rynku transportu lotniczego, z której wynika, iż czartery są bardziej odporne na kryzys od połączeń sieciowych.


Przewozy czarterowe w zestawieniu z regularnymi lepiej poradziły sobie ze skutkami kryzysu. Jak powiedział Paweł Zagrajek, naczelnik Wydziału Statystyk i Analiz ULC - Liczba pasażerów podróżujących na wakacje w latach 2007-011 wzrosła w zależności od sposobu kalkulacji o 71 do 93%. Różnice w obliczeniach wynikają z tego, że wiele lotów do facto czarterowych jest przez przewoźników zgłaszanych jako loty regularne.

Skutki kryzysu najlepiej znieśli przewoźnicy czarterowi, którzy zanotowali w 2011 roku wzrost liczby podróżnych o 20% w porównaniu do 2008 roku. Również przewoźnicy regularni mogą pochwalić się dobrymi wynikami. Dynamiczny wzrost ruchu w latach 2010-11 spowodował, że udało się im w 2011 roku przewieźć o 15% więcej pasażerów niż w 2008 roku. - Jako zaskakujące należy natomiast uznać wyniki przewoźników low costowych LCC - powiedział Zagrajek. - Powodem spadku ich przewozów był przede wszystkim spowodowany zmniejszeniem ich oferowania lub całkowitym wycofaniem się z rynku przewoźników LCC.

Duży wpływ na wyniki na polskim rynku miały bankructwa Sky Europe i Centralwings. W 2011 roku dwóm największym przewoźnikom LCC w Polsce - Ryaniar oraz Wizzair udało się obsłużyć 89% ruchu w tym segmencie przewozów. Ich udział wynosił cztery lata wcześniej 58%.

Coraz bardziej widoczne na polskim rynku są linie SAS, Aerofłot i Lufthansa. Ekspansja przewoźników z aliansu Star Alliance spowodowała, że udział tego porozumienia (z wyłączeniem PLL LOT) z poziomu 47% w 2007 roku wywindował do 57% w 2011 roku.

O rewolucji można mówić na rynku przewozów czarterowych, bowiem udział polskich linii wzrósł z 15% w 2007 roku do 49% w 2011 roku .




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ULC Wydział Statystyk i Analiz ULC Paweł Zagrajek rynek transportu lotniczego w Polsce linie czarterowe czartery linie regularne przewoźnicy LCC przewoźnicy lotniczy przewoźnicy low cost Sky Europe Cetralwings Aerofłot SAS Star Alliance PLL LOT rynek przewozów czarterowych transport lotniczy pasażerowie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję