Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Travelport zwiększa udziały
Firma Travelport poinformowała o zwiększeniu swojego udziału w spółce joint venture eNett International. Zajmuje się ona wprowadzaniem zintegrowanych rozwiązań płatniczych dostosowanych do specyfiki branży turystycznej.
Od utworzenia spółki joint venture w czerwcu 2009 r. Travelport miał w niej większościowy udział 57%, a reszta akcji należała do jego partnera, PSP International. W ciągu pierwszych pięciu lat spółka rozwijała się pomyślnie i obecnie jej działalność stanowi rosnącą część oferty "Beyond Air" firmy Travelport oraz element realizowanego przez nią strategicznego planu przekształcenia branży turystycznej. W ramach zawartej umowy Travelport przejmie od PSP International dodatkowe 16% akcji, co zwiększy do 73% jego udział w spółce eNett, której wartość wynosi 450 mln USD.
Jednocześnie firma PSP International zawarła z eNett długoterminową umowę dotyczącą świadczenia różnych usług bankowych. Między innymi PSP International staje się głównym emitentem używanych przez eNett wirtualnych numerów rachunków. Ponadto spółka eNett będzie mogła wyjść ze swoją innowacyjną platformą i swoim systemem operacyjnym poza branżę turystyczną.
"ENett odgrywa ważną rolę w realizacji celu, jaki stawia sobie Travelport, czyli przekształcenia branży turystycznej w sposób umożliwiający wprowadzenie innowacyjnych, alternatywnych metod płatności w transakcjach B2B, które stanowią znaczną część globalnego rynku. Travelport uważa, że warto teraz zwiększyć swój udział w tej rozwijającej się spółce. Nowa umowa pozwala obydwu akcjonariuszom eNett odgrywać role lepiej odzwierciedlające ich potencjał. Z jednej strony jest to wiedza i doświadczenie PSP International w dziedzinie usług bankowych, a z drugiej oferta firmy Travelport — platforma, relacje z globalną siecią biur podróży i dostawcami produktów turystycznych oraz zaawansowany system" - powiedział Gordon Wilson, prezes i dyrektor generalny firmy Travelport.
"Wraz z podpisanym w ubiegłym miesiącu przedłużeniem na wiele lat naszego partnerstwa z MasterCard ta nowa umowa umożliwia spółce eNett szersze wykorzystanie kompetencji swoich udziałowców w nowych obszarach rynku i branżach na całym świecie" - powiedział Anthony Hynes, dyrektor generalny eNett International.
Natomiast Rob Bishop, dyrektor zarządzający PSP International uważa, że to sposób na rozwój firmy. "Nowa umowa w sprawie udziałów pozwala PSP budować relacje z firmą Travelport w szerszym obszarze i w dłuższej perspektywie czasowej. Chcemy nadal zapewniać eNett dostęp do różnych nowych i nowatorskich usług płatności, w tym do elastyczniejszych modeli finansowania transakcji, a także bieżącą pomoc techniczną w zakresie nowych produktów i usług." - wyjaśnił.
Spółka eNett osiągnęła globalny sukces po wprowadzeniu w roku 2011 wirtualnych numerów rachunków (VAN), co ułatwiło realizowanie płatności na rzecz dostawców klientom w 47 krajach na całym świecie. Dzięki użyciu unikatowych wirtualnych numerów rachunków MasterCard eNett umożliwia biurom podróży szybkie, łatwe i bezpieczne dokonywanie i otrzymywanie płatności. Numery VAN zmniejszają ryzyko oszukańczych transakcji oraz usprawniają procesy płatności, uzgadniania i śledzenia.
Doradcą strategicznym i finansowym firmy Travelport w odniesieniu do tej transakcji był bank Morgan Stanley. Wyłącznym doradcą finansowym i strategicznym PSP International była firma Financial Technology Partners LP and FTP Securities LLC ("FT Partners").
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Austrian Airlines bez pomocy finansowej
Ryanair: pasażerowie mają szybciej wsiadać i wysiadać
Biura wracają z ofertą wyjazdów narciarskich
Opolskie wybrało swój najlepszy produkt turystyczny
McDonalds notuje straty w Niemczech
Latanie będzie bardziej ekologiczne
W czerwcu odlatujący ze Szczecina pojadą pociągiem
Burger tylko na własną odpowiedzialność
Polsko-Tadżikistańska współpraca w dziedzinie turystyki
Sieć hotelowa partnerem festiwalu muzycznego
Wygoda Travel typuje przebój wakacji