TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie trendy widzą hotelarze?

W ostatnich latach na rynku hotelarskim w Polsce nastąpiły wyraźne zmiany. Przede wszystkim hotelarze przystąpili do dywersyfikacji usług, co wpłynęło na zmianę tendencji wyjazdów z zagranicznych na krajowe. Obecnie hotele prześcigają się w zdobywaniu klientów przygotowując dla nich dodatkowe atrakcje.


Hotelarze podkreślają znaczny wzrost konkurencji na przestrzeni ostatnich lat. "Obiektów hotelowych w Polsce cały czas przybywa, a wraz z nimi rośnie ilość ofert opartych na podobnym poziomie cenowym. Dodatkowo ze względu na rozwój dużych portali rezerwacyjnych, hotele powinny więcej uwagi zwrócić na doskonalenie oferty na swoich stronach domowych. Jest to bowiem najbardziej optymalny i korzystny kanał sprzedaży dla sieci i osobnych obiektów hotelowych" - zauważa Karolina Celińska, specjalista ds. marketingu i PR w sieci Qubus Hotel. Natomiast prezes Grupy Trip, Małgorzata Chechlińska podkreśla, że w ostatnich latach coraz częściej spotyka się z drastycznym obniżaniem cen, wręcz wojną cenową pomiędzy hotelarzami.

"Zarówno klient indywidualny, jak i konferencyjny jest coraz bardziej wymagający, co wynika ze wzrastającej wiedzy na temat usług hotelarskich. Coraz istotniejsza więc staje się komplementarność świadczonych w jednym miejsc usług. Tak właśnie staramy się budować pakiety pobytowe dla gości indywidualnych - wykorzystując nasze atrakcje rekreacyjne (park linowy, pole golfowe, minigolf, basen, SPA) oraz położenie hotelu - nad rzeką, w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, a jednocześnie tylko 25 min. od centrum Warszawy. W przypadku gości konferencyjnych ważne jest to, by na miejscu zapewnić doskonałe warunki konferencyjne, ale także idealne do imprez integracyjnych czy teambuildingu, tak modnego ostatnimi czasy." - mówi dyrektor generalny hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów Rafał Kuczyński.

" Ilość ofert na podobnym poziomie cenowym sprawia jednak, że goście zwracają też coraz większą uwagę na czynniki pozacenowe. Liczy się zatem budowanie pozytywnego doświadczenia gościa. Dlatego w strategię rozwoju każdej firmy powinny być wpisane dodatkowe aspekty, takie jak dbałość o wysoką jakość usług, atrakcyjne programy lojalnościowe, oferty dla lokalnych gości indywidualnych czy wprowadzenie odpowiednich standardów w obszarze zarządzania opinią zwrotną od gości" - dodaje Karolina Celińska.

Przedstawiciele hoteli zwracają także na to, że klienci częściej rezerwują pobyt z wyprzedzeniem"Coraz więcej osób planuje wymarzone wakacje z wyprzedzeniem, nie tylko ze względu na większy wybór, uniknięcie niepotrzebnego stresu, ale również atrakcyjniejszą cenę. Wiele hoteli chcąc docenić najbardziej lojalnych gości przygotowało ofertę first minute na lato z rabatem nawet do 20% od standardowej ceny. Pozafinansowym argumentem przemawiającym za wcześniejszym rezerwowaniem pobytu jest pewność spełnienia swoich oczekiwań. Obecnie mamy już zagwarantowane obłożenie na lipiec i sierpień na wyższym poziomie niż w porównywalnym okresie rok temu, właśnie dzięki odpowiednio przygotowanej ofercie first minute." - mówi Kinga Łata, dyrektor Marine Hotel***** & Ultra Marine. "Wiele osób czeka do ostatniej chwili licząc na dobrą ofertę last minute, ale wtedy nie ma szansy na negocjacje czy przebieranie w ofercie, nie wspominając już o czasie na porównanie świadczeń. Jeśli decydujemy się czekać na last minute mamy jednakową szansę, że wrócimy z wakacji zadowoleni, jak i zdenerwowani z przeświadczeniem, że źle wydaliśmy pieniądze. W Polsce gdy pogoda latem bywa kapryśna część osób czeka do ostatniej chwili na słoneczną prognozę, która też przecież może się zmienić z dnia na dzień" - dodaje.

Polacy coraz częściej podróżują po kraju doceniając jego walory przyrodnicze i coraz bogatszą ofertę imprez kulturalnych. Działa to motywująco zarówno na władze poszczególnych miast, jak i właścicieli hoteli. Hotelarze wiedzą, że istotnym czynnikiem przyciągającym gości do hotelu są świadczone usługi gastronomiczne. "Z pewnością zmienia się postrzeganie usług gastronomicznych przy wyborze hotelu. Dotychczas był to raczej dodatek do miejsca, które wybierał gość na swój pobyt. W tej chwili panuje "moda" na zdrową, ekologiczną żywność, więc gastronomia staje się często jednym z głównych kryteriów wyboru hotelu. Chętnie wpisujemy się w ten trend, zwłaszcza, że bardzo odpowiada to moim osobistym przekonaniom" - podkreśla Rafał Kuczyński.

Również zdaniem Małgorzaty Chechlińskiej ekologiczne jedzenie będzie jednym z głównych trendów w nadchodzącym sezonie. W jej opinii coraz większą popularnością cieszą się eventy typu nauka gotowania z szefem kuchni. Klienci hoteli chcą aktywnie wypoczywać, zauważalna jest chęć powrotu do zabaw na łonie natury.

Coraz częściej aby przyciągnąć klienta hotelarze decydują się na organizację imprez kulturalnych. "Zakończenie okresu wiosennego to dla hotelarzy czas wzmożonych działań przed rozpoczęciem wakacji. Konkurencja wśród obiektów hotelowych znacznie się zaostrzyła, dlatego hitem tego sezonu w naszym hotelu będą koncerty finalistów X-Factor, The Voice of Poland i Mam Talent. Miłośnicy muzyki będą mogli uczestniczyć również w wieczorach regionalnych z muzyką na żywo" - mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor hotelu Czarny Potok Resort & SPA. Także Holiday Inn Warszawa Józefów dostrzega zapotrzebowanie na tego rodzaju rozrywki. Przykładem tego jest zorganizowany niedawno w obiekcie pokaz mody z okazji Dnia Matki, w którym wystąpiły znane z mediów postacie, takie jak m.in.: Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Barbara Kurdej-Szatan, Ewa Pacuła, Olga Borys, Joanna Kurowska czy Anna Głogowska.

Istotnym trendem zarysowującym się już od kilku lat są rodzinne wakacje w hotelach przyjaznych dzieciom. Zdaniem hotelarzy odpowiednie wyposażenie i atrakcje dla maluchów wpływają na zadowolenie, a jednocześnie relaks rodziców. "Każde dziecko w naszym hotelu jest VIP-em. Patrząc na świat oczami najmłodszych staramy się kreować rzeczywistość, która ułatwi i ubarwi im wakacyjny pobyt. Już od pierwszej wizyty w recepcji mali ciekawscy wchodząc po specjalnie przygotowanych schodkach mogą ją zobaczyć ze swojej wysokości, otrzymują jednocześnie powitalną teczkę z plakietką VIP. Na wszystkie pociechy czekają również karta odkrywcy "Zbieraj pieczątki - zdobądź medal!", teatrzyk dla dzieci oraz zajęcia animacyjne" - komentuje Agnieszka Dąbrowska.

W dobie coraz większej konkurencji kluczem do zdobycia klienta hotelowego zdaje się być personalizacja oferty i dostosowanie jej do potrzeb konkretnych klientów. Goście coraz częściej szukają wartości dodanej, czegoś co zrobi różnicę i pozwoli się wyróżnić spośród wielu obiektów proponujących usługi na zbliżonym poziomie i w porównywalnej cenie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
trend hotel holiday inn czarny potok qubus hotel gastronomia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję