Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Mati World Holidays - jak odzyskać pieniądze
Śląski Urząd Marszałkowski ma już pisemne oświadczenie Mati World Holidays o niewypłacalności. W związku z czym rozpoczęła się procedura, w ramach której wszyscy poszkodowani w wyniku bankructwa biura podróży mogą ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów.
W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez biuro ze Śląska, za granicą przebywało kilkuset turystów. Touroperator był ubezpieczony na około 57 tys. euro. Kwotę gwarancji wyczerpała organizacja powrotów klientów biura do kraju.
Samorządowcy oszacowali, że koszty uruchomienia zastępczego transportu oraz dodatkowych noclegów dla turystów przekroczyły o około 20 tys. złotych wartość gwarancji ubezpieczeniowej. Mimo to klienci nie powinni rezygnować ze składania roszczeń. Prawdopodobne jest, że klienci, którzy zawierali umowy z dużym wyprzedzeniem, otrzymają środki z ubiegłorocznej polisy.
W celu ubiegania się o zwrot należności od touroperatora należy przygotować papierowe umowy zawarte między podmiotami oraz dowody wpłat. Potrzebne jest także pisemne oświadczenie klienta, że organizator nie wykonał usługi, za którą zapłacił wraz z podaniem żądanej kwoty.
Formularz zgłoszenia roszczeń z ubezpieczenia touroperatora znajduje się na stronie internetowej samorządu województwa śląskiego www.slaskie.pl , w zakładce "Problemy biur podróży". Pracownicy urzędu udzielają niezbędnych informacji także pod numerami telefonów infolinii: 32 77 40 973 i 32 77 40 976 oraz drogą mailową pod adresem: sport@slaskie.pl.
Zgodnie z zapisami umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń dla klientów, którzy zawarli umowy w okresie od 1 marca 2011 do 28 lutego 2012 r. upływa 28 lutego 2013 r., a dla klientów, którzy zawarli umowy po 1 marca 2012 r. - do 28 lutego 2014 r.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wycieczki szlakiem Bieszczadzkiej Ciuchci
Celnicy znaleźli 18 odciętych ludzkich głów
Zablokowany dostęp do Machu Picchu
LOT podsumowuje 2011, czyli jednak większa strata
Nadmorski kurort przyciąga miliony
Kto rozwiąże turystyczne problemy Egiptu?
Nowy dostawca usług dla biur podróży
PKP przegrały proces o ochronę dóbr osobistych
Na wakacje z Easy Travel i NAVTO
Rekordowa liczba turystów w Wieliczce
Targi WorldHotel 2013 już od środy
50 tys. osób straci pracę w turystyce?
Hotelarz nie może żądać zadatku w wysokości 100 proc.
EasyJet zamyka bazę w Madrycie
Biuro podróży OLIMP w Krakowie