TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Piwo bije rekordy popularności

W Polsce - jak piwo to przede wszystkim tradycyjne jasne. Ale Polacy są coraz bardziej świadomi ilości i różnorodności gatunków i rodzajów piwnego trunku.


Piwo już ewidentnie stało się napitkiem narodowym Polaków. W 2012 roku polskie browary uwarzyły rekordową ilość - 39 294 tys. hektolitrów piwa czyli blisko 8 mld kufli, butelek lub puszek tego trunku. Ale jak wynika z badania firmy badawczej Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Browaru Amber z Pomorza dla Polaków piwo to wciąż napój jasny - głównie lager i pilsner. Z analiz Homo Homini wynika, że zna je aż 78,2 proc. respondentów.

Nic dziwnego, że browary co roku wiosną i latem, kiedy piwo najlepiej się sprzedaje, szykują dla piwoszy kolejne niespodzianki w postaci jasnych piw. Tej wiosny swoją premierę miała limitowana edycja piwa Kopernik z Browaru Amber. To piwo jasne, łagodne o wyraźnej goryczce. Na dniach pomorski browar wypuści na rynek kolejne jasne piwo typu pils, które będzie dostępne w butelce w wersji 0,33 l, idealnie nadającej się do ugaszenia pragnienia w nadchodzące letnie upały. Na początku maja z nowym piwem zadebiutowała również Kompania Piwowarska. Postanowiła uraczyć piwoszy Książęcym Jasnym Ryżowym, piwem z wyraźnym posmakiem ryżu.

Jak podkreśla Agnieszka Wołczaska - Prasolik, inicjatorka i współorganizatorka wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa latem i wiosną Polacy chętniej sięgają po piwa jasne, bo są łagodniejsze i bardziej orzeźwiające. W tym okresie rośnie m. in. popularność piw pszenicznych.

- Dla Pszeniczniaka tegoroczna wiosna to dobry czas. Co prawda nie możemy porównać danych sprzedażowych rok do roku, ponieważ Pszeniczniak debiutował dokładnie rok temu, jednak w stosunku do miesięcy zimowych sprzedaż tego pszenicznego piwa górnej fermentacji wzrosła trzykrotnie. Spodziewamy się dalszej tendencji wzrostowej, do której na pewno przyczyni się pogoda - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

Według badań Homo Homini wynika, że piwa pszeniczne są w Polsce na trzecim miejscu pod względem rozpoznawalności. Na drugim są piwa ciemne, głównie koźlak i porter. Zna je blisko połowa Polaków.

- Polacy coraz bardziej świadomie wybierają piwa, a ich wiedza często wykracza poza podstawy - mówi Marek Puta, właściciel łódzkiej Piwoteki Narodowej, w której można dostać piwa z różnych zakątków kraju i świata. Jego obserwacje potwierdzają badania Homo Homini. Np. piwa górnej fermentacji (m.in. Stout, Ale) rozpoznaje 16,9 proc., a piwa dolnej fermentacji (m.in. koźlak, porter) - 22,6 proc.

Badanie Instytutu Homo Homini zostało przeprowadzone w styczniu - lutym 2012 roku. Na losowej próbie 1000 osób, liczebnie reprezentatywnej dla ogółu mieszkańców Polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia w podziale na województwa kraju (dane wg. GUS). Próba odzwierciedla liczebny rozkład według płci oraz zachowuje proporcje w rozkładzie wieku do populacji generalnej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
spożycie picie piwa w Polsce piwo jasne pełne gatunki rodzaje piw browary lager pilsner Homo Homini ryżowe z ryżu Festiwal Dobrego Piwa Amber Marek Puta




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję