Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Będzie rekord sprzedaży piwa
W tym roku zdaniem producentów piwa Polacy wypiją najwięcej złotego trunku w historii. Sprzedaż piwa może przekroczyć aż 37 mln hektolitrów.
To jest wyjątkowy rok dla branży piwowarskiej. Dobre wyniki producenci piwa zawdzięczają przede wszystkim dużym skokom sprzedaży przed Euro 2012. W kwietniu 2012 roku wzrosła ona o 11,6 proc., w maju aż o 19 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Zwiększony apetyt Polaków na złoty trunek producenci zawdzięczają również pogodzie. W tym roku ciepło zaczęło się robić już w maju, dzięki temu piwny sezon rozpoczął się wcześnie.
W pierwszej połowie tego roku browary sprzedały ponad 19 mln hl piwa, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Jak podkreślają producenci piwa III kwartał będzie równie dobry. Wszystko wskazuje na to, że branża zakończy rok wynikiem 37 mln hektolitrów sprzedanego piwa.
- Branża w tym roku naprawdę ma się z czego cieszyć. Dla nas lipiec i wrzesień były najlepszymi miesiącami sprzedażowymi w historii. Sprzedaż wszystkich marek premium w stosunku do III kwartału 2011 roku skoczyła aż o 18 proc. Gwałtownie wzrósł również eksport - aż o 30 proc. - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.
Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej w II i III kwartale tego roku wyniosła 8,7 mln hektolitrów piwa, czyli o 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jak podał Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompani Piwowarskiej marka Tyskie zanotowała aż 15 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
W pierwszej połowie 2012 roku Grupie Żywiec udało się zwiększyć sprzedaż piwa o 5,5 proc. Ten dobry wynik Grupa Żywiec uzyskała dzięki dwucyfrowym wzrostom sprzedaży piw premium Heineken i Desperados, ale także piwa Warka i Tatra.
Jak podkreślają producenci, nowości piwne jakie w tym roku zaproponowali konsumentom, miały spore znaczenie dla ogólnych wyników sprzedaży. Dla przykładu w Grupie Żywiec była to Warka Radler, czyli mieszanka piwa z lemoniadą, a w Kompani Piwowarskiej - Shandy. Browar Amber wiosnę przywitał premierą Pszeniczniaka, piwa pszenicznego tzw. górnej fermentacji. Niedawno piwo otrzymało tytuł: "Dobry Produkt - Wybór Ekspertów 2012" w kategorii Produkt Regionalny przyznawany przez Grupę PTWP S.A. (wydawca m. in. magazyny Rynek Spożywczy).
- Klienci oczekują nowych marek, chcą próbować nietypowych smaków. Kultura picia piwa w Polsce się zmienia. Polacy szukają czegoś więcej niż standardowe, jasne piwo. Ciekawostką jest to, że znacznie lepiej niż w latach ubiegłych w tym kwartale sprzedawały się nasze piwa ciemne Koźlak i Grand Imperial Porter - mówi Marek Skrętny.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Czar OLT Express prysł. LOT podnosi ceny.
Katowice Airport: czarterowy rekord
Pierwszy Starbucks w Katowicach
Zakopiańskie hotele droższe niż rok temu
Reakcje po konferencji prasowej Sky Club
Hiking, trekking, alpinizm - turyści poszukują odpoczynku i adrenaliny
Kieszonkowcy na lotnisku bardzo spektakularni
Lublin i Rzeszów wstrzymują rejsy
Na Wielkanoc do Polski z UK - przepisy drogowe