TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Będzie rekord sprzedaży piwa

W tym roku zdaniem producentów piwa Polacy wypiją najwięcej złotego trunku w historii. Sprzedaż piwa może przekroczyć aż 37 mln hektolitrów.


To jest wyjątkowy rok dla branży piwowarskiej. Dobre wyniki producenci piwa zawdzięczają przede wszystkim dużym skokom sprzedaży przed Euro 2012. W kwietniu 2012 roku wzrosła ona o 11,6 proc., w maju aż o 19 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Zwiększony apetyt Polaków na złoty trunek producenci zawdzięczają również pogodzie. W tym roku ciepło zaczęło się robić już w maju, dzięki temu piwny sezon rozpoczął się wcześnie.

W pierwszej połowie tego roku browary sprzedały ponad 19 mln hl piwa, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Jak podkreślają producenci piwa III kwartał będzie równie dobry. Wszystko wskazuje na to, że branża zakończy rok wynikiem 37 mln hektolitrów sprzedanego piwa.

- Branża w tym roku naprawdę ma się z czego cieszyć. Dla nas lipiec i wrzesień były najlepszymi miesiącami sprzedażowymi w historii. Sprzedaż wszystkich marek premium w stosunku do III kwartału 2011 roku skoczyła aż o 18 proc. Gwałtownie wzrósł również eksport - aż o 30 proc. - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej w II i III kwartale tego roku wyniosła 8,7 mln hektolitrów piwa, czyli o 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jak podał Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompani Piwowarskiej marka Tyskie zanotowała aż 15 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

W pierwszej połowie 2012 roku Grupie Żywiec udało się zwiększyć sprzedaż piwa o 5,5 proc. Ten dobry wynik Grupa Żywiec uzyskała dzięki dwucyfrowym wzrostom sprzedaży piw premium Heineken i Desperados, ale także piwa Warka i Tatra.

Jak podkreślają producenci, nowości piwne jakie w tym roku zaproponowali konsumentom, miały spore znaczenie dla ogólnych wyników sprzedaży. Dla przykładu w Grupie Żywiec była to Warka Radler, czyli mieszanka piwa z lemoniadą, a w Kompani Piwowarskiej - Shandy. Browar Amber wiosnę przywitał premierą Pszeniczniaka, piwa pszenicznego tzw. górnej fermentacji. Niedawno piwo otrzymało tytuł: "Dobry Produkt - Wybór Ekspertów 2012" w kategorii Produkt Regionalny przyznawany przez Grupę PTWP S.A. (wydawca m. in. magazyny Rynek Spożywczy).

- Klienci oczekują nowych marek, chcą próbować nietypowych smaków. Kultura picia piwa w Polsce się zmienia. Polacy szukają czegoś więcej niż standardowe, jasne piwo. Ciekawostką jest to, że znacznie lepiej niż w latach ubiegłych w tym kwartale sprzedawały się nasze piwa ciemne Koźlak i Grand Imperial Porter - mówi Marek Skrętny.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
piwo alkohol spożycie Polacy rekord branża piwowarska wyniki sprzedaży Euro 2012 browar Browar Amber Marek Skrętny Kompania Piwowarska Paweł Kwiatkowski Tyskie Grupa Żywiec Heineken Desperados Warka Tatra konsument producent piwa Shandy Warka Radler piwo z lemoniadą Pszeniczniak Grupa PTWP produkt regionalny kultura picia piwa Koźlak Grand Imperial Porter




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję