Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Milion złotych kary dla PKP PLK
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nałożył na PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. karę pieniężną za niewykonanie decyzji z dnia 19 czerwca 2013 r. w zakresie błędnego przekazywania przez zarządcę infrastruktury informacji wizualnych i głosowych za pomocą Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP).
W ramach postępowania administracyjnego pracownicy UTK przeprowadzili w styczniu br. dwutygodniową kontrolę, podczas której stwierdzili błędne funkcjonowanie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Stwierdzono wówczas ponad 200 uchybień.
W toku przeprowadzonego postępowania wykryto m.in. następujące nieprawidłowości:
- pociągi nie były zapowiadane, zarówno głosowo jak i wizualnie, bądź tylko były zapowiadane w jeden ze wskazanych sposobów,
- informacje głosowe były niespójne z informacjami wizualnymi,
- zapowiadane były inne od rzeczywistych relacje pociągów (dotyczy: stacji docelowej, numer pociągu, stacji pośrednich, nazwy pociągu),
- nie były podawane opóźnienia pociągów lub opóźnienie pojawiało się po planowanym czasie odjazdu pociągu,
- wskazania krawędzi peronowych były błędne lub brak było takich wskazań, co uniemożliwiało lub utrudniało pasażerom znajdującym się w innej części dworca dotarcie na peron,
- wskazania na tablicach nie znikały po odjeździe pociągu,
- wyświetlacze wskazywały pociągi, które nie pojawiały się przy peronie.
Jak podaje UTK w komunikacie, nałożona na PKP PLK SA kara pieniężna wynosi 1 022 425,80 zł. Ma ona charakter dyscyplinujący i uwzględnia konieczność ochrony interesu społecznego.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, wydając decyzję w powyższej sprawie, kierował się przede wszystkim interesem pasażerów, których zbiorowe prawa zostały w tym przypadku naruszone w sposób rażący.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UTK nakłada karę
[2014-04-24 15:00 31.61.138.*]
Brawo!! I tak powtarzać co miesiąc, aż do skutku! Aż się nieroby nauczą pracować. odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
SAS: częściej z Wrocławia do Kopenhagi
Subway: polski rynek wyznacznikiem trendów
Z Wrocławia na narty do Turcji
Agresywna ekspansja Qatar Airways
Lufthansa: będzie kolejny strajk
Travelplanet zmienia swój serwis
Związkowcy zablokują wejście do Radissona
UOKiK sprawdzi czy nie doszło do zmowy cenowej
Airberlin prezentuje nową strategię
Konkurs gastronomiczny dla blogerów