TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Piloci przypadkowo wyłączyli bezpiecznik?

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) przedstawiła tymczasowy raport dotyczący awaryjnego lądowania Boeinga 767 w ubiegłym roku na stołecznym lotnisku. Maszynę pilotował kpt. Tadeusz Wrona.


Komisja oceniła, że przyczyną lądowania samolotu było prawdopodobnie przypadkowe wyłączenie bezpiecznika odpowiadającego m.in. za wypuszczanie podwozia. W maszynie nie zadziałał bowiem żaden system wysuwania podwozia: ani podstawowy (hydrauliczny), ani alternatywny (elektryczny).

Przypadkowe wyłączenie tego bezpiecznika jest bardzo trudne, ale możliwe. Komisja napisała w oświadczeniu, iż jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna. Obserwacja bezpiecznika z fotela drugiego pilota jest trudna - dodała PKBWL.

Komisja zwraca uwagę też na inne błędy. Na przykład brak instrukcji dla załogi jak postępować przy niewysunięciu podwozia oraz brak dobrej organizacji przy ewakuacji pasażerów.

Badanie sprawy jest w toku, a na końcowy raport trzeba będzie jeszcze poczekać - podkreśliła Komisja.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych PKBWL tymczasowy raport awaryjne lądowanie awaryjnego lądowania Boeinga 767 na stołecznym lotnisku Okęciu w Warszawie kpt. Tadeusz Wrona przypadkowe wyłączenie bezpiecznika system wysuwania podwozia podwozie nie wysunęło się błędy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję