TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Fly.pl o współpracy z Grouponem

Wielu przedsiębiorców działających w branży turystycznej powiedziało NIE serwisom zakupów grupowych, ale nie wszyscy. W maju internetowe biuro podróży Fly.pl, agent sprzedający oferty wiodących w Polsce touroperatorów, zintegrowało się portalem Groupon. Dzięki tej operacji klienci Grouponu,uzyskali możliwość przeglądania w trybie on-line wszystkich typów ofert turystycznych z katalogu Fly.pl. Zrealizowane przez agencję The Digitals wdrożenie, bazuje na systemie Merlin X.


Integracja ofert turystycznych obejmowała nie tylko przeniesienie treści do nowej domeny, ale również dostosowanie do formatu i szaty graficznej serwisu Groupon Travel. Użytkownicy otrzymali produkt, który oferuje im dostęp do ofert wszystkich biur podróży w jednym miejscu, gwarantując przy tym najniższą na polskim rynku cenę, uwzględniając wszystkie rabaty i zniżki.

Obecnie Fly.pl udostępnia na stronie lastminute.groupon.pl ponad 4 miliony ofert turystycznych, dostępnych w czasie rzeczywistym. Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na polskim rynku, przeprowadzone na tak olbrzymią skalę.

W związku z krytycznym, zwłaszcza w ostatnim czasie (od początku wakacji dziewięć biur podróży ogłosiło upadłość), nastawieniem branży do dyskontowych portali sprzedaży, zapytaliśmy Grzegorza Bosowskiego, Prezesa Zarządu Fly.pl, jak ocenia współpracę swojego biura podróży z firmą Groupon.

TUR - INFO: Jak oceniają Państwo współpracę z Grouponem?

G. Bosowski: współpracę z Grouponem oceniamy bardzo pozytywnie. Jest to solidny, rzetelny partner handlowy, który z każdym miesiącem ugruntowuje swoją pozycję na rynku sprzedaży usług turystycznych.

TUR - INFO: Jaki kierunek sprzedaje się najlepiej?

G.Bosowski: Egipt

TUR - INFO: Czy organizatorzy nie wyrażają pewnych obaw związanych z domeną?

G. Bosowski: Wręcz przeciwnie. Wg naszej wiedzy organizatorzy traktują ten serwis jako ważny i pełnoprawny kanał dystrybucji umożliwiający dotarcie do kilku milionów potencjalnych klientów.

TUR - INFO: Niektórzy z touroperatorów, którzy zgłosili wnioski o upadłość, sprzedawali swoją ofertę w serwisach zakupów grupowych.

G.Bosowski: Nie dopatruję się żadnego związku między upadłością biur a sprzedażą w serwisach grupowych. Przyczyny upadłości organizatorów wynikają moim zdaniem ze sposobu prowadzenia działalności. Wg mojej wiedzy większość z upadłych biur nie prowadziło akcji sprzedażowych w serwisach grupowych, a te które prowadziły, sprzedawały swoją ofertę również powszechny sposób, czyli przez agentów, biura własne itd. Chciałbym przy okazji przypomnieć, że klienci upadłych biur, którzy zakupili swoją ofertę na Grouponie otrzymali od tej firmy możliwość bezkosztowej rezerwacji kolejnych wakacji lub zwrotu kosztów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Fly.pl Groupon integracja współpraca last minute Grzegorz Bosowski branża turystyczna biuro podróży agent touroperator oferta dla klientów dla turystów promocje atrakcyjne ceny lastminute.groupon wycieczka sprzedaż MerlinX system internetowa sprzedaż dyskontowy portal sprzedaży upadłość bankructwo ocena sprzedaży wywiad prezes zarządu Egipt najpopularniejsza destynacja konsumenci preferencje kanał dystrybucji marketing bezkosztowa rezerwacja


Komentarze:

    • [usunięto] 

      [2012-08-28 11:09 83.20.47.*]

      [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-08-28 12:19 31.178.126.*]

        Dominująca większość agentów sprzedawała oferty upadłych tour-operatorów do końca, ale tylko GROUPON ZWRACAŁ KLIENTOM WPŁACONE PIENIĄDZE. Grouponowi zależy na klientach bardziej niż innym agentom, niestety.   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-28 12:31 83.20.47.*]

          Nieprawda. mało który agent sprzedawał oferty Mati World, którego fly.pl tak bardzo promował. Tak samo Alba Tour raczej nie była sprzedawana przez agentów. Również Africano to raczej sprzedaż przez fly.pl. A pieniądze które klienci mogą odzyskać to nie pieniądze, które fly.pl z chęcią klientom wypłaca, a jedynie pieniądze z reklamacji płatności karta kredytową, tzw. chargeback.   odpowiedz »

          • Fly.pl chwali Groupona 

            [2012-08-28 13:21 78.133.161.*]

            Proszę o jeden udokumentowany zwrot pieniędzy na zasadzie chargeback! Ludzie to w ogóle nie funkcjonuje. Każdy o tym pisze, jednak nikt zwrotu nie otrzymał! Przestańcie sami siać błędne informacje.   odpowiedz »

            • Fly.pl chwali Groupona 

              [2012-08-28 14:15 178.73.28.*]

              Prawda jest taka że za rezerwacje dokonane przez Grupon w biurach, które ogłosiły updałość, Grupon w porozumienu z fly.pl oferował możliwość dokonania zakupu innej wycieczki. Pozostali agenci, którzy sprzedawali ofertę upadłych biur takiej możliwości nie oferowali. Zastanawia mnie wiedza piszących tu, o umowach między grouponem a fly.pl. Skąd takie liczby?Może na tych zasadach współpracujecie? Każdy kto choć trochę zna się na tej branży doskonale wie że agent nie ma często z czego zwracać pieniędzy bo w związku z zawartymi umowami wędrują one często od razu do organizatora. Nie zastanawiacie się w ogóle jak bardzo upadki organizatorów biją w wyniki finansowe agentów. Klient ma problem z odzyskaniem 2000-6000 pln, a agent nagle traci kilkaset tysięcy.   odpowiedz »

        • [usunięto] 

          [2012-08-28 13:16 77.253.207.*]

          [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona, ale za co? 

          [2012-08-28 13:41 77.253.200.*]

          komu oddali??? chyba tylko klientom mati world, bo nie zdażlyli przekazać organizatorowi.

          Sprawdźcie poprzednie informacje: "po zwrot nalezy zgłaszac się do organbizatpora" itp itd
          zatem nie taki dobruteńki ten serwisik   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-28 14:01 82.177.65.*]

          Co to za brednie !!!Prowadzę swoje biura już 15 lat i żadnych z upadłych biura poza Sky Clubem ( ale on ,nie babrał sie gruponem itp) nie sprzedawałam !!! Także jeżeli ktoś nie ma wiedzy niech cicho siedzi!   odpowiedz »

    • Fly.pl o współpracy z Grouponem 

      [2012-08-28 11:42 178.43.112.*]

      mam nadzieję, że fly szlag trafi.   odpowiedz »

    • [usunięto] 

      [2012-08-28 13:35 78.8.9.*]

      [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-28 14:17 89.78.239.*]

      to rozumiem gruppon jest legalnym podagentem?? touroperatorzy dali zgode Fly.pl? umowy agencyjne zabraniaja odsprzedazy ofert i zmiany cen! zatem znizek żadnych nie ma na grupponie??? cena identyczna jak na Fly.pl?jak u organizatora ? i u innych agentow? czy zatem sa to oferty za pol ceny?czy zwykla odsprzedaz ofert? są równi i równiejsi dla organizatorów??   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-28 14:53 80.52.226.*]

      nic dziwnego, ze urzedy marszałkowskie same eraz paraja sie turystyką - mają dosc agentów i biur podóży.
      są włascicielem ziemi, budynkow - zatem dostają 85% z dotacjio unijnych na modernizacje - po prostu - wreszcie gotowa kasa!
      nawet dla nich PIP zmienił swoje zasady - już nie ma nakazów umowy pracy - a tylko zlecenie lub o dzieló, nawet dla kucharzy - to za co kiedys PIP zamykł obiekt, bo tyle kar nakładł.ZUCHY! te urzedy marszałkowskie - to po co był ta cała heca o komunizm zły i demokracja dobra? kto co i za ile?

      a urzednicy maja ciepłe posadki kiedy demokratyczni przedsiebiorcy - juz dawno zbankrutowali lub sie szykują. OT zielona wyspa duetu tusk-komorowki.   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-28 15:48 217.67.212.*]

      Jakie zniżki? O czym Wy mówicie? Sprawdziłem ceny w merlinie i na grouponie w zakładce last minute i są dokładnie takie same! Zwykły pod agent i o co taki szum? Chyba nudzi Wam się w pracy :)   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-28 21:48 89.73.10.*]

      w kontekście "współpracy" Fly.pl i Goupona nasuwają sie następujące pytania, które my agenci mamy obowiązek zadać wszystkim organizatorom na piśmie w formalny sposób, co bardzo polecam.
      w kwestii tej powinien też z takim zapytaniem w imieniu swoich członków wystąpić Prezes Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.
      1. jak w świetle umów agencyjnych, które podobno są takie same ze wszystkimi agentami poza różnicami w wysokości prowizji wygląda sprawa :
      a/ udzielana rabatów / nagród przez Fly.pl np. na swoje 5-te urodziny - to jest przecież niedozwolony rabat
      b/ Fly.pl pozyskuje tez klientów poprzez uczestnictwo w programie lojalnościowym "Pay back" , w którym każdy kto dokona zakupu w firmach biorących udział w tym programie, w tym fly.pl zbiera punkty za każdą wydaną złotówkę i może odebrac różne nagrody. SĄ TO NIEDOZWOLONE DLA OGÓŁU AGENTÓW NAGRODY
      3. jak wygląda sprawa współpracy Fly.pl z Grouponem. Na jakiej zasadzie współpracują obydwie firmy przy sprzedaży oferty turystycznej. Czy Groupon ma podpisane odrębne umowy agencyjne a Fly.pl odrębne. Czy fly.pl ma zgody wszystkich tour operatorów do odsprzedaży ofert poprzez podwykonawców. Organizatorzy w imię dobrych stosunków ze wszystkimi agentami dokonać publicznej wypowiedzi na ten temat. w końcu zauważa się próby osiągnięcia pozycji monopolistycznej przez portal Fly.pl i nie wiem czy wszystkie z oferowanych form promocji sa zgodnie z zawartymi umowami agencyjnymi. A może sa jednak firmy, których nie obowiązują powszechne warunki umowy agencyjnej i w ten sposób organizatorzy faworyzują niektórych agentów publicznie deklarując że nie. Sytuacja robi sie niesmaczna i do niczego dobrego nie prowadzi.
      Może Państwo mają jeszcze inne spostrzeżenia "nieprawidłowości" działania form współpracy agencyjnej   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-08-28 22:24 178.73.16.*]

        ciekawie i prawdziwie opisany temat,fly.pl jest podwykonawcą na którego numerach agencyjnych działa Grupon, korzyści dla fly-a to dodatkowe negocjowane prowizje od TO za wzrosty sprzedaży: empik, pzot, grupon ...
        a rabaty i akcje bilbordowe jak widać przeprowadzane są za zgodą i przyzwoleniem chętnych do współpracy TO   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-08-29 10:42 83.6.231.*]

        niech lepiej TO wypowiedzą sie na temat planowanej współpracy z grouponem i innymi tego typu portalami. Z dobrych źródeł wiem że są prowadzone rozmowy, tylko aktualna sytuacja trochę je wstrzymała. Itaka, TUI, Neckermann, Wezyr, Sun Fun, Rainbow, Oasis planują sprzedaż na portalach zakupów grupowych. to jest prawdziwy problem. a nie to że Fly.pl sprzedaje na kolejnej stronie oferty dostępne wszędzie w tych samych cenach   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-29 13:50 83.19.133.*]

          To że Fly.pl sprzedaje przez Groupon to jest właśnie początek problemu sprzedaży oferty przez dużych touroperatorów na portalach zakupów grupowych. Właśnie w tym problem i o tym piszę w swojej wypowiedzi powyżej   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-29 14:06 178.73.16.*]

          jeśli Twoje informacje są prawdziwe to faktycznie takie działania TO będą problemem, co wtedy z utrzymaniem u wszystkich takich samych cen! wygląda że fly.pl sam sobie dokopie, wypromował trutnia, który go wykończy   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-08-29 14:26 83.19.133.*]

        DRODZY PAŃSTWO, JEŻELI TERAZ NIE WEŹMIEMY SPRAW W SWOJE RĘCE I ZACZNIEMY DZIAŁAĆ, WKRÓTCE MOŻECIE JUŻ SŁLADAĆ WYMÓWIENIA NA WYNAJMOWANE LOKALE. KTo z Was nie czuje zagrożenia, że korporacyjny, rabunkowy styl prowadzenia biznesu nie zagraża ten niech się wypowie . Maleją nasze prowizje, wzrastają limity sprzedaży. Naciska się na nas, nie pozwalając prowadzić żadnej promocji. Itaka wysyłając odpowiedź z ofertą na zapytanie klienta firmowego ( bezpośrednio kontaktującego się z nią) wysyła bezmyślnie formułkę , że oferta cenowa nie zawiera prowizji agenta, tym samym ucząc klienta, że nie opłaca się korzystać z oferty grupowej u biur agencyjnych czy specjalizujących się w Incentive. Jednoczęsnie biura współpracujące na podstawie umowy agencyjnej mają dokładnie taką sama ofertę cenową jak własnie klient z ulicy.
        z drugiej strony organizatorzy organizują promocje skierowane do klienta - bonusy , ale zakup musi być zrobioiny u nich.
        Zaciska nam się pętle coraz mocniej. Ja rozumiem konkurencję pomiędzy organizatorami. ale dlaczego wykańcza sie agentów? Chyba tylko na zasadzie moje jest "najmojsze".
        nie mówię już o tym, że organizatorzy nie zachowują żadnych zasad fair play kontaktują się bezpośrednio z klientami agentów. niby maja prawo, ale czy muszą?
        co się stanie z rynkiem, kiedy zawęzi się kanał dystrybucji do 2-3 portali , agenci w realu padną?

        JAK ŻYĆ PANIE PREMIERZE? GDZIE SĄ OBYWATELE TEGO KRAJU, KTÓRZY CHCĄ GODNIE, CIĘŻKO PRACOWAĆ , ALE PRACOWAĆ, ŻEBY POTEM WYDAWAĆ ZAROBIONE PIENIĄDZE BUDUJĄC KONIUNKTURĘ KRAJU.
        Jest tylko krok do poziomu życia wyrobników w krajach trzeciego świata.

        Kto to jest Fly.pl , jaki biznes się za tym kryje? czyj?
        Kto to jest Groupon i podobne?

        dlaczego ludzie ludziom gotują taki los?
        przecież wszyscy z tych duży biur podróży - organizatorów, pracownicy tych portali to ludzie, którzy prywatnie chcą żyć godnie, sprawiedliwie, uczciwie, mieć piękne, szczęśliwe rodziny, dużo pieniędzy. A w rzeczywistośćią robią? ich droga do szczęścia okazuje się być drogą "po trupach", kosztem innych. ALE ONI UWAŻAJĄ ŻE ROBIĄ BIZNES I SĄ BIZNESMENAMI. Dopiero jak sie nóżka powinie okazuje się że pływają w wielkim gównie i nie ma im kto podać ręki, bo już zostali wokół takie samie hieny jak oni.

        To nie jest problem tylko agentów. To jest problem ogólnospołeczny. Tragedia marionetek w rękach oszołomów. Idziemy na dno kochani i jeżeli nie oprzytomniejemy i razem nie zadziałamy , kupmy sobie już łopaty na nową drogę życia   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-29 15:56 89.67.140.*]

          No tak...niezaciekawy ale niestety prawdziwy obraz naszej rzeczywistości. W samo sedno.   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-29 16:59 178.73.50.*]

          Bardzo słuszne spostrzeżenia. Takie ogniwo jako "biuro agencyjne" przestaje być potrzebne na rynku turystycznym.   odpowiedz »

          • Fly.pl chwali Groupona 

            [2012-08-29 21:11 83.19.133.*]

            generalnie mały przedsiębiorca przestaje istnieć praktycznie w każdej branży. zatem przestają zarabiać potencjalni klienci pozostających na rynku korporacji, zatem mimo obniżki cen produktów i usług coraz mniej klientów na rynku. wchodzimy w erę handlu wymiennego- zakupów za zebrane w promocjach punkty, rabaty i inne takie tam w zamian dostając śmieciowy produkt.   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-30 15:23 80.53.222.*]

      Co poniektórzy klienci zaczeli kupować wczasy na grouponie i co ?? i widzimy co się stało-jest jedna ekonomia co kosztuje 4 zł nie może kosztować 3 i potracili wszystko trzeba się zastanowić zanim sie skorzysta z tego typu zakupów i nie mieć później do nikogo pretensji i krzyczeć ,że się zosatało naciągniętym rozumku troche drodzy państwo rozumku   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-08-30 23:35 89.73.10.*]

        Tylko żeby klienci zechcieli tak samo myśleć :(   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-08-30 16:23 178.36.180.*]

      a kto jest szefem fly.pl i czym sie do tej pory zajmował?   odpowiedz »

      • [usunięto] 

        [2012-08-30 19:03 178.73.16.*]

        [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-08-30 20:51 77.255.52.*]

          No tak prezesem jest pan który jeszcze niedawno uganiał się za agentami z katalogami. Do nas swego czasu też przyłaził. Wyjątkowo go nie lubiłem. Taki bawidamek. No ale to może tylko moje zdanie.   odpowiedz »

    • [usunięto] 

      [2012-09-01 00:04 83.22.121.*]

      [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-09-03 22:36 89.73.10.*]

        tylko czy pieniędzy wystarczy na koszty biura zanim oni zbankrutują?   odpowiedz »

        • Fly.pl chwali Groupona 

          [2012-09-04 00:12 83.22.114.*]

          Po prostu "rób swoje". Jeśli nie należysz do "młodych wilków" (czyt: fura, skóra i komóra w jeden rok) to spokojnie przetrwasz jeszcze nie jednego Grupona i Flyera (frajera). Zastanów się dlaczego Fly zapukał do Grupona. Z pewnością nie dlatego, że mają dobrą sprzedaż. Jeśli prześledzisz rynek to zorientujesz się, że przez Grupona sprzedają głównie ci, którzy mają "nóż na gardle". Fly już teraz bardzo brzydko pachnie (plajtą) a Grupon tylko czycha na takich frajerów.   odpowiedz »

          • Fly.pl chwali Groupona 

            [2012-09-04 11:16 89.229.36.*]

            popieram w 101%. Warunki wspólpracy zaproponowane przez grupon to tylko dla tych tak jak napisałeś " nóż na gardle" lub "tonący brzytwy się chwyta"   odpowiedz »

      • Fly.pl chwali Groupona 

        [2012-09-04 10:11 83.20.197.*]

        Dzisiaj zbankrutowało kolejne biuro które sprzedawało swoje oferty przez Groupona.   odpowiedz »

    • Fly.pl chwali Groupona 

      [2012-10-30 13:02 82.160.60.*]

      Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto nie napala sie na grupony i inne tego typu naciągarki? Gdyby nie było chętnych, nie było by Gr. i innych.My agenci z założenia w tej chwili mamy robić za słupy ogłoszeniowe dla TO,przewoźników, linii lotniczych i promowych. Czy w jakiejś reklamie LOTu, Steny czy TO pada choć hasło dostępne u naszych agentów na terenie kraju?Przedstawiciel pewnej ogólnopolskiej firmy autokarowej z Katowic (nie był to Eurobus) powiedział mi, że agentów to oni potrzebują do czasu kiedy 70% sprzedaży przerzucą do sieci. Możemy walczyć ale my, sami agenci tworzymy sobie bagno a dokładniej ci bardziej zachłanni ( sprzedaż po zaniżonej prowizji byle tylko złapać klienta przez co psujemy rynek i klienta w Olsztynie norma )   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję