Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
KFC planuje rozwój na rynku rosyjskim
Amerykańskie sieci fast foodowe dobrze sobie radzą na rynku rosyjskim. Mimo napiętej sytuacji politycznej, pod markami KFC oraz McDonald’s powstaje tam co roku ok. 200 nowych lokali. Tylko AmRest chce tam w ciągu roku otworzyć kilkanaście nowych barów KFC.
Po wprowadzeniu zachodnich sankcji władze rosyjskie zaatakowały sieć McDonald’s jako symbol Zachodu i USA. Ich zamknięcia domagali się niektórzy politycy, zbierano podpisy pod stosowną petycją, a władze przeprowadziły zmasowane kontrole sanitarne w lokalach, zamykając część z nich. Teraz sytuacja się uspokoiła, a konkurencyjna sieć KFC nie dostrzega, by klimat dla ich inwestycji się pogorszył.
Z naszej perspektywy nie widzimy dzisiaj żadnej różnicy" - mówi agencji informacyjnej Newseria Jacek Trybuchowski, szef rosyjskiej dywizji i członek zarządu spółki AmRest z Grupy AmRest Holdings SE. "Wiemy, że nasza konkurencja miała sporo problemów na początku i w drugiej części roku. Natomiast ostatnie informacje na temat tego, co się dzieje z konkurencją, napawają optymizmem. Otwarto restauracje, które wcześniej zostały zamknięte. Dlatego też dosyć pozytywnie patrzę na ten rynek" - dodaje.
Do AmRestu należy ok. 30 proc. lokali KFC w Rosji. Spółka otwiera tam rocznie kilkanaście nowych barów i deklaruje, że to tempo pozostanie dwucyfrowe. Każdorazowy wybór nowej lokalizacji wymaga jednej większej analizy.
"Właściwie każdą lokalizację traktujemy jako osoby biznes, analizujemy biznesplan, CAPEX i podejmujemy decyzję. W tej chwili wymogi na pewno się zaostrzyły i bardziej rygorystycznie patrzymy na każdą nowo otwartą restaurację. Ale nadal się rozwijamy. Tempo na pewno będzie wymagało pewnej korekty, bo musimy też analizować zapotrzebowanie tego rynku, ale długoterminowo jest bardzo przyszłościowy, chociaż niełatwy" - zaznacza Jacek Trybuchowski.
McDonald’s ma w Rosji ponad 400 lokali, KFC - ponad 300, z których 95 należy do AmRestu.
"Konkurencja otwiera ponad 100 restauracji rocznie. KFC całościowo, z wszystkimi franczyzobiorcami, też otwiera około 100 restauracji. Ale jeżeli chodzi o sam AmRest, to tylko ok. 15-20 restauracji rocznie. To jest dzisiaj bezpieczna cyfra, wyważona, ale to będzie zależało od rozwoju sytuacji" - informuje członek zarządu AmRestu
Mimo ambiwalentnego stosunku władz Federacji Rosyjskiej do zachodnich firm sami Rosjanie na razie swoich wyborów konsumenckich nie zmieniają.
"Rosjanie są bardzo prozachodni, pomimo tego, co słyszymy o tym rynku. Cały czas rośniemy, jeżeli chodzi o liczbę transakcji, klientów w restauracjach, nawet teraz. W ubiegłą sobotę mieliśmy najlepszą historycznie sprzedaż w Rosji" - podkreśla Jacek Trybuchowski. "Musimy wziąć pod uwagę percepcję klientów i ich dochód do dyspozycji, czyli siłę nabywczą. To się zmienia. Wydaje się jednak, że jest duża szansa dla naszego biznesu, dla naszego segmentu, gdyż klienci będą prawdopodobnie ewoluować z segmentu casual dining bar [mniej formalna restauracja - red.] w stronę QSR [restauracji szybkiej obsługi - red.], co jest w takiej sytuacji ekonomicznej normalną rzeczą" - dodaje.
Mimo spadku wartości rubla w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2014 roku przychody z rosyjskiego biznesu wyniosły 307,7 mln zł wobec 285 mln zł przed rokiem, a EBITDA skorygowana o koszty nowych otwarć i połączeń - 38,6 mln zł wobec 34,8 mln zł rok wcześniej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Mniej dzieci wyjedzie na wakacje
Naciągał turystów - teraz odpowie przed sądem
Condohotel w Mikołajkach pnie się w górę
Neckermann świętuje i obniża ceny
Manor House SPA został skategoryzowany
Wizz Air domaga się zadośćuczynienia od Modlina
Otwarcie Pensjonatu Willa Ostoja po Remoncie - Odwiedźcie nas!
Rainbow Tours: 2,5 tys. klientów
Skandal z udziałem dyrektora Accor-u
Rainbow Tours: 4,6 mln zł zysku
Okęcie i Lublinek: Straż Graniczna nie odprawia już lotów
Wizz Air debiutuje na londyńskiej giełdzie
Popularny lokal został zamknięty
Sprzedaż oleju napędowego i benzyny
Ekspres droższy i jedzie dłużej niż pośpieszny!
Mamaison Hotel Le Regina w gronie najlepszych hoteli świata
Bezpłatne prezentacje turystycznych nowości
Ryanair ostrzega przed oszustami
"Bułgaria" powoli wyłania się nad powierzchnię wody
1 listopada KABARETON z Ani Mru Mru i z innymi kabaretami w Egipcie w Hurghadzie