Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Skandal z udziałem dyrektora Accor-u
Opinie w internecie budzą wiele kontrowersji. O tym jak trudno dziś o rzetelne i sprawdzone informacje na temat biur podróży, hoteli i restauracji w sieci pisaliśmy już nie raz. Tym razem oszustwa dopuścił się Peter Hook, dyrektor ds. komunikacji konsorcjum hotelowego Accor, który przez lata publikował anonimowe opinie na znanym portalu podróżniczym.
Na trop Hook`a wpadła firma Kwikchex, zajmująca się badaniem reputacji w internecie. Dyrektor Accor-u w chwilach przypływu fantazji literackiej, posługując się nickiem Tavare opublikował nawet 100 anonimowych recenzji dotyczących obiektów sieci w serwisie TripAdvisor. Proceder ten trwał kilka lat. W tym czasie na konto obiektów należących do Accor-u (m.in. Sofitel, Novotel, Ibis oraz Mercure) spłynęło kilkadziesiąt pozytywnych opinii. Jak przyznał sam Hook w swoich literackich wywodach nie omijał też konkurencji, negatywnie ją punktując.
Jedna z recenzji wystawiona australijskiemu Sea Temple Surfers Paradise brzmi: "Skorzystałem ze świetnej okazji cenowej i było wspaniale od początku do końca".
Dyrektor Accor-u próbuje bronić się mówiąc, że wszystkie opinie zamieszczane przez niego w internecie na temat obiektów jego sieci były oparte na prywatnych doświadczeniach.
Rzecznik prasowy TripAdvisor, portalu na łamach, którego doszło do zafałszowania opinii zapewnił, że wszystkie nieprawdziwe wpisy zostaną skasowane. Jednocześnie ocenił zaistniałą sytuację jako "wysoce niestosowne zachowanie".
Skandal z udziałem osoby na tak poważnym stanowisku w znanej i renomowanej sieci nie przysporzy dobrej sławy ani znanemu portalowi, ani cenionej marce hotelowej. Przypadek po raz kolejny poddał w wątpliwość funkcjonowanie tego typu serwisów, równocześnie przestrzegając użytkowników przed sugerowaniem się opiniami w internecie.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Bezpłatne prezentacje turystycznych nowości
Ryanair ostrzega przed oszustami
"Bułgaria" powoli wyłania się nad powierzchnię wody
Menu tej restauracji groźne dla zdrowia
Casamundo: pięć niezwykłych miejsc na wakacje
VI edycja ogólnopolskiego spotkania branży turystycznej
Neckermann świętuje i obniża ceny
Manor House SPA został skategoryzowany
Wizz Air domaga się zadośćuczynienia od Modlina
Pierwszy w Polsce bilet kolejowy w technologii NFC
Jakie wyjazdy kupowali Polacy w lutym?
Hotele rezygnują z jednej gwiazdki