TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Skandal z udziałem dyrektora Accor-u

Opinie w internecie budzą wiele kontrowersji. O tym jak trudno dziś o rzetelne i sprawdzone informacje na temat biur podróży, hoteli i restauracji w sieci pisaliśmy już nie raz. Tym razem oszustwa dopuścił się Peter Hook, dyrektor ds. komunikacji konsorcjum hotelowego Accor, który przez lata publikował anonimowe opinie na znanym portalu podróżniczym.


Na trop Hook`a wpadła firma Kwikchex, zajmująca się badaniem reputacji w internecie. Dyrektor Accor-u w chwilach przypływu fantazji literackiej, posługując się nickiem Tavare opublikował nawet 100 anonimowych recenzji dotyczących obiektów sieci w serwisie TripAdvisor. Proceder ten trwał kilka lat. W tym czasie na konto obiektów należących do Accor-u (m.in. Sofitel, Novotel, Ibis oraz Mercure) spłynęło kilkadziesiąt pozytywnych opinii. Jak przyznał sam Hook w swoich literackich wywodach nie omijał też konkurencji, negatywnie ją punktując.

Jedna z recenzji wystawiona australijskiemu Sea Temple Surfers Paradise brzmi: "Skorzystałem ze świetnej okazji cenowej i było wspaniale od początku do końca".

Dyrektor Accor-u próbuje bronić się mówiąc, że wszystkie opinie zamieszczane przez niego w internecie na temat obiektów jego sieci były oparte na prywatnych doświadczeniach.

Rzecznik prasowy TripAdvisor, portalu na łamach, którego doszło do zafałszowania opinii zapewnił, że wszystkie nieprawdziwe wpisy zostaną skasowane. Jednocześnie ocenił zaistniałą sytuację jako "wysoce niestosowne zachowanie".

Skandal z udziałem osoby na tak poważnym stanowisku w znanej i renomowanej sieci nie przysporzy dobrej sławy ani znanemu portalowi, ani cenionej marce hotelowej. Przypadek po raz kolejny poddał w wątpliwość funkcjonowanie tego typu serwisów, równocześnie przestrzegając użytkowników przed sugerowaniem się opiniami w internecie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
opinie w internecie TripAdvisor Accor dyrektor ds. komunikacji Peter Hook w internecie internet hotel obiekt hotelowy sieć marka hotelowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję