Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
Turyści utknęli, winna awaria czarteru
Turyści, którzy mieli lecieć na wakacje z biurem podróży Itaka zamiast świętowania z okazji rozpoczęcia wakacji, spędzili kilkanaście godzin na lotnisku w oczekiwaniu na swój rejs.
O zaistniałej sytuacji kontakt24 poinformował jeden z pasażerów feralnego lotu. Biuro podróży tłumaczy, że powodem problemów turystów była usterka wyczarterowanego samolotu. Nie usprawiedliwia to jednak panującego chaosu i dezinformacji dotyczących lotu. - Nikt o niczym nas nie informował, zero komunikacji. W pewnym momencie doszło do szarpaniny, interweniowała straż graniczna" - relacjonował turysta.
Samolot na Korfu miał planowo wystartować z Lotniska Chopina o godzinie 6:05. Oczekiwanie i niepewność trwały cały dzień. Kiedy o godzinie 16:00 pojawił się cień nadziei, że maszyna w końcu wystartuje - pilot poinformował, że jest problem z silnikiem i lot zostaje przełożony. Wreszcie około godziny 2:00 w nocy, klienci biura zostali poinformowani sms-em o nowej godzinie rejsu. W środę tuż przed godz. 8:00 turystom udało się wejść do samolotu.
W efekcie, turyści wsiedli do samolotu po 26 godzinach od planowanego startu. Wiele osób zrezygnowało z wycieczki - po tylu godzinach oczekiwania nie było już sensu wsiadać do samolotu - mówili zdezorientowani turyści. Część klientów będzie domagać się rekompensaty ze strony organizatora.
Piotr Henicz, zastępca prezesa zarządu biura podróży Itaka udzielił nam komentarza w tej sprawie: W samolocie, który miał planowy wylot wczoraj rano z Warszawy(o godz. 6.05), wykryto usterkę. Podjęto próbę naprawy maszyny. Od przewoźnika otrzymywaliśmy kolejne informacje dotyczące planowanej godziny wylotu. Sytuacja była dynamiczna i zmienna. Wszyscy pasażerowie otrzymali należne świadczenia, a my staraliśmy się przekazywać uzyskane informacje jak najszybciej. O godz. 16.30 samolot miał wystartować. Niestety, w silniku wykryto kolejną usterkę. Po uzyskaniu informacji dotyczących usterki i możliwości lotu, podjęto decyzję o zakwaterowaniu Klientów w hotelach (zarówno w Warszawie, Krakowie, jak i na Korfu). Samolot wystartował dzisiaj rano. Osoby, które zrezygnowały z wakacji, otrzymają całkowity zwrot wpłaconych środków, natomiast osoby, które zdecydowały się polecieć - zwrot za niewykorzystane świadczenia hotelowe.
O komentarz poprosiliśmy również firmę Small Planet, oczekujemy na odpowiedź.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Gołębie dowiozą kibiców na Olimpiadę
TUI Poland uczy agentów gry w golfa
Pracownicy fast foodów strajkują
Kielce: ogródki piwne będą czynne dłużej?
Przewoźnicy zacieśniają współpracę
Aresztowania w sprawie afery z koniną
Polska zostanie destynacją roku?
Oni zdominują polski rynek kawiarniany?
Mazowsze otwiera się na turystów
Toskania w samym sercu Podhala