TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Turyści utknęli, winna awaria czarteru

Turyści, którzy mieli lecieć na wakacje z biurem podróży Itaka zamiast świętowania z okazji rozpoczęcia wakacji, spędzili kilkanaście godzin na lotnisku w oczekiwaniu na swój rejs.


O zaistniałej sytuacji kontakt24 poinformował jeden z pasażerów feralnego lotu. Biuro podróży tłumaczy, że powodem problemów turystów była usterka wyczarterowanego samolotu. Nie usprawiedliwia to jednak panującego chaosu i dezinformacji dotyczących lotu. - Nikt o niczym nas nie informował, zero komunikacji. W pewnym momencie doszło do szarpaniny, interweniowała straż graniczna" - relacjonował turysta.

Samolot na Korfu miał planowo wystartować z Lotniska Chopina o godzinie 6:05. Oczekiwanie i niepewność trwały cały dzień. Kiedy o godzinie 16:00 pojawił się cień nadziei, że maszyna w końcu wystartuje - pilot poinformował, że jest problem z silnikiem i lot zostaje przełożony. Wreszcie około godziny 2:00 w nocy, klienci biura zostali poinformowani sms-em o nowej godzinie rejsu. W środę tuż przed godz. 8:00 turystom udało się wejść do samolotu.

W efekcie, turyści wsiedli do samolotu po 26 godzinach od planowanego startu. Wiele osób zrezygnowało z wycieczki - po tylu godzinach oczekiwania nie było już sensu wsiadać do samolotu - mówili zdezorientowani turyści. Część klientów będzie domagać się rekompensaty ze strony organizatora.

Piotr Henicz, zastępca prezesa zarządu biura podróży Itaka udzielił nam komentarza w tej sprawie: W samolocie, który miał planowy wylot wczoraj rano z Warszawy(o godz. 6.05), wykryto usterkę. Podjęto próbę naprawy maszyny. Od przewoźnika otrzymywaliśmy kolejne informacje dotyczące planowanej godziny wylotu. Sytuacja była dynamiczna i zmienna. Wszyscy pasażerowie otrzymali należne świadczenia, a my staraliśmy się przekazywać uzyskane informacje jak najszybciej. O godz. 16.30 samolot miał wystartować. Niestety, w silniku wykryto kolejną usterkę. Po uzyskaniu informacji dotyczących usterki i możliwości lotu, podjęto decyzję o zakwaterowaniu Klientów w hotelach (zarówno w Warszawie, Krakowie, jak i na Korfu). Samolot wystartował dzisiaj rano. Osoby, które zrezygnowały z wakacji, otrzymają całkowity zwrot wpłaconych środków, natomiast osoby, które zdecydowały się polecieć - zwrot za niewykorzystane świadczenia hotelowe.

O komentarz poprosiliśmy również firmę Small Planet, oczekujemy na odpowiedź.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Small Planet Itaka komentarz Piotr Henicz Itaka kontakt24




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję